Gå til innhold

Søskenflokken

shab

Anbefalte innlegg

lise1234 skrev (11 minutter siden):

De innbiller seg at de er kristene men er ikke det. Vil at andre skal tro det men utifra snapp og holdninger så kan de ikke være det... Monica later som hun er det med å synge med alejandro.  Var på Sørlandets største kristene festival å hadde konsert med han... 🤣🤣🤣 vil at alle skal tro de er det!! 

Kan lure folk men ikke Gud 😉

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lise1234 skrev (1 time siden):

De innbiller seg at de er kristene men er ikke det. Vil at andre skal tro det men utifra snapp og holdninger så kan de ikke være det... Monica later som hun er det med å synge med alejandro.  Var på Sørlandets største kristene festival å hadde konsert med han... 🤣🤣🤣 vil at alle skal tro de er det!! 

Monica har sagt det flere ganger. Senest i forrige uke. Da fortalte hun at troen hadde hjulpet henne mange ganger og at hun ba for barna hver kveld. Ikke at jeg tror på dette, men gode kristne er dem ikke. Hun i Dubai har også sagt hun er kristen. Daniel har også snakket om sin kristne tro. Jeg har utfordret han mtp på det og da svarte han bare svada. For meg er dette en ‘falsk’ familie som er mest opptatt av overfladiske ting som ferier, flotte hus, klær osv. ikke det jeg forbinder med å være personlig kristen. De lever sparsommelig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (3 timer siden):

Monica har sagt det flere ganger. Senest i forrige uke. Da fortalte hun at troen hadde hjulpet henne mange ganger og at hun ba for barna hver kveld. Ikke at jeg tror på dette, men gode kristne er dem ikke. Hun i Dubai har også sagt hun er kristen. Daniel har også snakket om sin kristne tro. Jeg har utfordret han mtp på det og da svarte han bare svada. For meg er dette en ‘falsk’ familie som er mest opptatt av overfladiske ting som ferier, flotte hus, klær osv. ikke det jeg forbinder med å være personlig kristen. De lever sparsommelig. 

Caroline er kristen. Hun deler sanger og bibelvers og virker god og reflektert men syns de blander religion når det er ok at mannen kan drikke øl og gå på Filadelfia søndag morgen.  Litt dobbelt moral men er Caroline og natanel som jeg har sansen for. Virker ærlige å jordnære 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lise1234 skrev (1 time siden):

Caroline er kristen. Hun deler sanger og bibelvers og virker god og reflektert men syns de blander religion når det er ok at mannen kan drikke øl og gå på Filadelfia søndag morgen.  Litt dobbelt moral men er Caroline og natanel som jeg har sansen for. Virker ærlige å jordnære 

Lenge siden jeg kikket innom søskenflokken før jeg her om dagen var innom og så hun i Dubai. Når Daniel forsvarer islam da er jeg ferdig. Islam=sharia. PS: Må ikke forveksle islam med muslimer. Har muslimske venner som er i mot islam. Altså de praktiserer ikke sharia. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (9 timer siden):

Hmm. Nå ble jeg litt nysgjerrig i forhold til utsagnet «ikke det jeg forbinder med å være personlig kristen. De lever sparsommelig». Så det vil si ar personlig kristne ikke kan ha fine ferier, flotte hus, klær osv? Det skjønner jeg ikke helt. Jeg er personlig kristen, og elsker ferier, har samme type hus som Nyhus osv. Vil det si at jeg ikke kan være personlig kristen? Dette blir litt skivebom for min del. Hvordan man bruker pengene sine har ingenting med om man er personlig kristen eller ikke. Det er min mening🤷🏼‍♀️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommersalat skrev (13 timer siden):

Hmm. Nå ble jeg litt nysgjerrig i forhold til utsagnet «ikke det jeg forbinder med å være personlig kristen. De lever sparsommelig». Så det vil si ar personlig kristne ikke kan ha fine ferier, flotte hus, klær osv? Det skjønner jeg ikke helt. Jeg er personlig kristen, og elsker ferier, har samme type hus som Nyhus osv. Vil det si at jeg ikke kan være personlig kristen? Dette blir litt skivebom for min del. Hvordan man bruker pengene sine har ingenting med om man er personlig kristen eller ikke. Det er min mening🤷🏼‍♀️

Er egentlig enig med deg. Dette er store spørsmål. Etikk, moral, toleranse og verdier. Monica har kjøpt følgere på Instagram. Det er enkelt å finne ut. Hvorfor gjør man det? Jo, for å få flere følgere noe som igjen gir større inntekt når du skal markedsføre deg i reklamebransjen. Dette er bare ett eksempel. En god kristen gjør ikke slik, men selvfølgelig reiser kristne på ferier og har fine hus. Ikke noe feil med det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snoker45 skrev (20 minutter siden):

Det er vel ingen av de som jobber?

Jo, av søsknene er det daniel,natanel og Caroline. Resten er  uføre og prøver å være influenser 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner. 

Sol, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for kommenterer til moderering. Spørsmål kan stilles på Ris og Ros Rampelys. 

Sol, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lise1234 skrev (På 19.1.2025 den 19.56):

Jo, av søsknene er det daniel,natanel og Caroline. Resten er  uføre og prøver å være influenser 

Caroline jobber vel for Monica på dette lageret, og Nethanel "jobber" for Fretex, dvs sysselsetting..(henter vel varer fra andre butikker/kontainere).så pr det jeg har oppfatta så er det da kun Daniel som har en  jobb-jobb ifht at han vel jobber som sosionom?  

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toriamoria skrev (19 minutter siden):

Caroline jobber vel for Monica på dette lageret, og Nethanel "jobber" for Fretex, dvs sysselsetting..(henter vel varer fra andre butikker/kontainere).så pr det jeg har oppfatta så er det da kun Daniel som har en  jobb-jobb ifht at han vel jobber som sosionom?  

Sysselsetting? Mener du sånn type varig tilrettelagt arbeid for uføre? Jeg tror Daniel er politi og jobber med sikkerthetsopplæring av ansatte på barneverninstitusjoner. Han er vel den eneste med utdanning og ekte jobb.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (16 minutter siden):

Sysselsetting? Mener du sånn type varig tilrettelagt arbeid for uføre? Jeg tror Daniel er politi og jobber med sikkerthetsopplæring av ansatte på barneverninstitusjoner. Han er vel den eneste med utdanning og ekte jobb.

Sysselsatt, i tiltak osv osv. Fretex operere ofte via tiltak, altså arbeidstrening, etc, dog de har ansatte også på lønningslistene, men mesteparten av arbeidet folk gjør for de er frivillig eller som tiltak. Han Daniel er vel ca noe innafor deromkring ja👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Milla1717 skrev (På 5.1.2025 den 21.16):

Rart de spanderer så flotte reiser og hoteller men ikke en slik tur. Er vel bestemora for de alle.🥲

Har faktisk litt vondt av mamacita jeg, hun er jo hele familiens slave . 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (2 minutter siden):

Har faktisk litt vondt av mamacita jeg, hun er jo hele familiens slave . 

Ja. Reagert på det jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...