Gå til innhold

Dere som har fulgt «Spis deg fri»

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fulgte dere programmet helt slavisk? Eller spiste dere f eks flere måltider? Gikk dere likevel ned? Har fulgt det før og gikk ned 6 kilo men så klarte jeg ikke mer. Men nå etter nesten et år så er jeg klar for å prøve å gå ned 6 kilo til, en siste gang for alle. Men jeg vet det blir beinhardt på kvelden så lurer på om noen har sneket inn flere måltider med hell.

Anonymkode: 4ce84...5b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fulgte dere programmet helt slavisk? Eller spiste dere f eks flere måltider? Gikk dere likevel ned? Har fulgt det før og gikk ned 6 kilo men så klarte jeg ikke mer. Men nå etter nesten et år så er jeg klar for å prøve å gå ned 6 kilo til, en siste gang for alle. Men jeg vet det blir beinhardt på kvelden så lurer på om noen har sneket inn flere måltider med hell.

Jeg fulgte det slavisk og gikk ned 22 kilo. Dessverre har mange av kiloene sneket seg på igjen etter 5 år, så nå skal jeg ned igjen. Syntes det var veldig mye styr med den dietten, vanskelig å spise borte og vanskelig å samkjøre med øvrig familie. Derfor gikk jeg for god gammeldags kaloritelling denne gangen. Det er på langt nær like effektivt, selv om jeg reduserer kaloriene til godt under anbefalt...

Anonymkode: fc52c...115

Skrevet

Foresten, hvis du blir sulten på kvelden kan du forsøke å forskyve måltidene til lenger utpå dagen. Jeg spiste frokostmåltidet til lunsj, og da spiste jeg siste måltid så sent at jeg slapp å legge meg sulten. Man fyser jo ofte mer på kvelden enn om morgenen også

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg fulgte det slavisk og gikk ned 22 kilo. Dessverre har mange av kiloene sneket seg på igjen etter 5 år, så nå skal jeg ned igjen. Syntes det var veldig mye styr med den dietten, vanskelig å spise borte og vanskelig å samkjøre med øvrig familie. Derfor gikk jeg for god gammeldags kaloritelling denne gangen. Det er på langt nær like effektivt, selv om jeg reduserer kaloriene til godt under anbefalt...

Hva mener du, at det er like effektivt eller ikke med kaloritelling? Jeg er enig, det var mye styr med spis deg fri men det var og veldig effektiv. Samtidig som at jeg likte maten veldig godt. Vurderer å ta 2-3 uker slavisk for å komme godt i gang, og så heller telle kalorier videre..

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva mener du, at det er like effektivt eller ikke med kaloritelling? Jeg er enig, det var mye styr med spis deg fri men det var og veldig effektiv. Samtidig som at jeg likte maten veldig godt. Vurderer å ta 2-3 uker slavisk for å komme godt i gang, og så heller telle kalorier videre..

Spis Deg Fri er mye mer effektivt. Jeg gikk ned 22 kg på 6 måneder. Med kaloritelling har jeg gått ned 16 kg på 9 måneder. Og jeg spiste sannsynligvis mer kalorier på Spis Deg Fri, men gikk ned like vel. Så etter jul skal jeg vurdere å begynne på det igjen.

• Liker 2
Skrevet

Følger det så godt som slavisk, men:

- Spiser mer proteiner enn metoden sier. Har en fysisk jobb og er aktiv på fritiden med turgåing/skigåing osv. 

- Noen dager spiser jeg to store måltider istedenfor tre. 

- Veier kun frokost og av og til grønnsaker og frukt, utenom det går det på øyemål. 

Synes SDF er en mye sunnere metode enn kaloritelling, da den utelukker ultraprossesert mat. 

• Liker 2
Skrevet

Hva er hovedpoengene med denne dietten? Råvarer og fasting? Høres interessant ut

Anonymkode: 280e4...cb1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva er hovedpoengene med denne dietten? Råvarer og fasting? Høres interessant ut

Anonymkode: 280e4...cb1

Det er ikke egentlig en diett, men heller en metode for å få slutt på tankekjør rundt mat og spising, som er utviklet av en psykolog.

Man skal spise tre måltider per dag, som skal oppfylle visse kriterier med tanke på sammensetning og mengde, pluss at man helt skal unngå sukker og mel.

Tanken er at det å ha såpass faste rammer rundt hva, hvordan og når man skal spise, gjør at folk ikke trenger å ta masse avgjørelser hver dag, og at de dermed får "ro" i hodet.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Spis Deg Fri er mye mer effektivt. Jeg gikk ned 22 kg på 6 måneder. Med kaloritelling har jeg gått ned 16 kg på 9 måneder. Og jeg spiste sannsynligvis mer kalorier på Spis Deg Fri, men gikk ned like vel. Så etter jul skal jeg vurdere å begynne på det igjen.

Ja det føler jeg og det er. Og så er det lettere å følge fordi det er såpass strengt- når man først har bestemt seg. Jeg synes det er vanskeligere å skulle velge mat selv og passe på. Men jeg tror at hvis jeg går ned de 4- 6 kiloene jeg planlegger, så vil jeg klare holde på idealvekten fremover, nogenlunde. For mitt «problem» er ikke at jeg går veldig opp i vekt igjen, men at det stagnerer. 

Skrevet
Lafamiglia skrev (5 timer siden):

Det er ikke egentlig en diett, men heller en metode for å få slutt på tankekjør rundt mat og spising, som er utviklet av en psykolog.

Man skal spise tre måltider per dag, som skal oppfylle visse kriterier med tanke på sammensetning og mengde, pluss at man helt skal unngå sukker og mel.

Tanken er at det å ha såpass faste rammer rundt hva, hvordan og når man skal spise, gjør at folk ikke trenger å ta masse avgjørelser hver dag, og at de dermed får "ro" i hodet.

Ja er enig. Og så hjelper det å vite at kroppen får alt den trenger, det er veldig sunn mat. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...