Gå til innhold

28 år gammel og føler meg ferdig med livet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 28 år og er så utrolig lei. Jeg finner ikke kjæreste, vet ikke om jeg vil ha barn heller (tror det ville gjort så jeg følte meg enda mer låst enn jeg er), livet handler om å jobbe også gjør man kanskje noe i helgen som gjør at du blir utslitt til uka igjen. Man må passe vekten, man bør trene og spise sunt og man skal få nok søvn og folk er assholes... det er ganske sørgelig å leve egentlig. Føler jeg like gjerne bare kan røyke og drikke for harde livet så blir jeg fortere ferdig imens jeg koser meg LITT ihvertfall. 

Får lyst å bare gi opp. Ser bare ikke poenget med dette. 

Anonymkode: d0016...ffe

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å se det positive i små ting, smil mer, tren på en måte du liker, og prøv evt. en dyktig coach ❤️

Anonymkode: 2ab1f...85c

Skrevet

Ferdig blir den uansett så du kan like gjerne nyte den. Sov mer og finn på no som gir energi. Ikke overveld deg med alt du må gjøre. Du må ingenting. Chill. 

Anonymkode: ad44e...46b

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er 28 år og er så utrolig lei. Jeg finner ikke kjæreste, vet ikke om jeg vil ha barn heller (tror det ville gjort så jeg følte meg enda mer låst enn jeg er), livet handler om å jobbe også gjør man kanskje noe i helgen som gjør at du blir utslitt til uka igjen. Man må passe vekten, man bør trene og spise sunt og man skal få nok søvn og folk er assholes... det er ganske sørgelig å leve egentlig. Føler jeg like gjerne bare kan røyke og drikke for harde livet så blir jeg fortere ferdig imens jeg koser meg LITT ihvertfall. 

Uten å vite kjønnet ditt.

Er du kvinne? Gjør det du kan for å kapre deg en best mulig partner, så kan du surfe på det. 

Er du mann? Ta deg sammen, du er egoist om du velger å kaste bort livet ditt. Du får mest sannsynlig bare én sjanse her, og når denne runden er over. Så er det over for alltid. Har du ikke en eneste drøm inne i hodet ditt? Uansett hvor stor den er, slutt å la andre fortelle at du ikke vil få til noe. Det finnes så ufattelig mange muligheter til å bli så rik du bare vil, noe som åpner dørene til alt her i verden. Så ekstremt mange attraktive, flotte, gode og genuine mennesker der ute som du kan oppleve. Du er svak om du velger å kaste inn håndkleet nå. Livet ditt er ingenting å sutre over, eller å synes synd i deg selv. 

Hvis du ikke har en eneste interesse, hobby, drøm eller lignende. Ta deg et forbrukslån, spar opp litt penger og dra på en "finn-deg-selv" tur i verden og møt nye kulturer, mennesker og land. 

Livet handler ikke om å jobbe, det er bare noe man tror og blir indoktrinert til for at andre skal kunne ha det livet de ønsker. 

Før hadde man slaver, de fikk mat og husly i bytte mot arbeidskraft.

I dag jobber man under en illusjon av frihet. Man har bedre rettigheter, men for ditt arbeid så får du penger som veksles inn i? Du gjettet riktig, mat og husly. 

Skrevet
Faktabasert skrev (3 timer siden):

Uten å vite kjønnet ditt.

Er du kvinne? Gjør det du kan for å kapre deg en best mulig partner, så kan du surfe på det. 

Er du mann? Ta deg sammen, du er egoist om du velger å kaste bort livet ditt. Du får mest sannsynlig bare én sjanse her, og når denne runden er over. Så er det over for alltid. Har du ikke en eneste drøm inne i hodet ditt? Uansett hvor stor den er, slutt å la andre fortelle at du ikke vil få til noe. Det finnes så ufattelig mange muligheter til å bli så rik du bare vil, noe som åpner dørene til alt her i verden. Så ekstremt mange attraktive, flotte, gode og genuine mennesker der ute som du kan oppleve. Du er svak om du velger å kaste inn håndkleet nå. Livet ditt er ingenting å sutre over, eller å synes synd i deg selv. 

Hvis du ikke har en eneste interesse, hobby, drøm eller lignende. Ta deg et forbrukslån, spar opp litt penger og dra på en "finn-deg-selv" tur i verden og møt nye kulturer, mennesker og land. 

Livet handler ikke om å jobbe, det er bare noe man tror og blir indoktrinert til for at andre skal kunne ha det livet de ønsker. 

Før hadde man slaver, de fikk mat og husly i bytte mot arbeidskraft.

I dag jobber man under en illusjon av frihet. Man har bedre rettigheter, men for ditt arbeid så får du penger som veksles inn i? Du gjettet riktig, mat og husly. 

Men kan du kanskje slutte å leve på kvinner da? Finne deg en manneside eller noe, i stedet for å sutte på pattene til Kvinneguiden. Du vet, vise hvor selvstendig du er. 

Anonymkode: 22e52...4e6

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men kan du kanskje slutte å leve på kvinner da? Finne deg en manneside eller noe, i stedet for å sutte på pattene til Kvinneguiden. Du vet, vise hvor selvstendig du er. 

Anonymkode: 22e52...4e6

Leve på kvinner? Jeg er en heterofil kvinne. Jeg har vært selvstendig siden jeg var 16, har ingen familie. Eneste jeg kunne trengt er bittelitt kjærlighet men det har jeg aldri opplevd å få. Jeg bare gir og orker ikke mer. 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvordan er du sånn utseendemessig?  Har du vært på date, og hvis ja, horfor funker ikke datene? Forstår det slik at du ikke trener ? 

Endret av Diry72
Ekstra info
Skrevet

Men du må gi deg selv kjærlighet. Det er jo det vi alle må. Kjærlighet kommer ikke utenfra, men innenfra. 

Sender deg en stor god varm klem❤

Anonymkode: 7e968...9f8

Skrevet

Hold ut til det endrer seg❤

Aldri gi opp håpet, det er det viktigste man har.

Jeg har vært der selv, i 20 årene. Når jeg kom i 30 årene var det fullstendig forandret, hele livet og meg selv. Man må bare holde ut og jobbe seg til der man ønsker å være. Det kan være tøft og vanskelig, men er definitivt verdt det. Og du er verdt det.

Anonymkode: 6ef4f...252

Skrevet
Diry72 skrev (10 minutter siden):

Hvordan er du sånn utseendemessig?  Har du vært på date, og hvis ja, horfor funker ikke datene? Forstår det slik at du ikke trener ? 

Jeg trener. Får sjeldent følelser for noen. 

Skrevet

Jeg er 38, og har det slik selv. Bare at jeg prøver å nyte livet, og skal jeg nyte det må jeg jo ha helse! Så dropper alkohol, sukker, røyk osv., og koser meg heller med nydelig og næringsrik mat og tid i naturen (ikke så mye når det er speilblankt og hagler sidelengs da). 

Har også droppet ut av offerrollen, det var elementært. 

Anonymkode: 2b97d...e4e

• Hjerte 1
Skrevet

Av og til, eller ofte kan livet føles som et hamsterhjul. Man er den lille hamsteren som springer rundt og rundt uten å komme noen sted som helst, man oppnår bare å bli skikkelig sliten og andpusten. Det føles lite meningsfullt, alt går på repeat. Kan ikke si jeg har knekt noen kode, men det tar slutt en dag uansett, så det er ingen grunn til å gi opp i en alder av 28. Ta deg noen turer ut av hjulet og snik deg gjerne ut av buret det står i. Livet byr på så mange muligheter, du trenger ikke kjenne på at du vil noe spesielt. Men viss du går ut og er litt åpen for at noe er utenfor, så kan det være du finner noe som gjør deg begeistret og leder deg til et bedre sted. Vær ærlig med deg selv og kjenn etter, hva trenger du? Hva drømmer du om? Hva gjør deg glad? 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er sant. Er vel på tide å avslutte snart. Har bare prøv og prøvd for å kunne oppleve å være lykkelig bare 1 gang, men ser ikke sånn ut. 

You cannot fail, unless you quit.

~Abraham Lincoln

Anonymkode: d4612...bdf

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det er sant. Er vel på tide å avslutte snart. Har bare prøv og prøvd for å kunne oppleve å være lykkelig bare 1 gang, men ser ikke sånn ut. 

Lykke er flyktig. Den kommer i blaff. 

Forsøk å finne tilfredshet. 

Anonymkode: 7e968...9f8

Skrevet

Hvis du kunne gjort akkurat hva som helst uten at du trenger å tenker på penger eller noe annet, hva ville du gjort da? Ikke alle passer inn i et A4-liv, og trenger annen input i livet. Noen selger alt de har og reiser til andre siden av jorda, og velger å bli der eller å flytte rundt for å oppleve noe nytt. Noen velger å jobbe i krigssoner og risikere livet på jobb, men får så mye ut av det at de fortsetter å gjøre det. Noen sier opp en trygg jobb for å få seg en utdanning som gir mindre penger men som gir dem mye mer personlig. Noen selger hus og hjem og bygger opp en van de bor i, eller bygger et off grid hus eller flytter inn i en båt. Det kan være risikabelt, men mange velger å ta risikoen fordi A4-livet ikke passer dem. Jeg er altfor avhengig av trygghet til å gjøre noe sånt, men skulle ønske jeg var tøff nok!

Anonymkode: 2b908...8cf

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg trener. Får sjeldent følelser for noen. 

Du ønsker en kjæreste, men får sjeldent følelser for noen. Vet du hva, oppsøk en psykolog, kanskje det hjelper. Kunne aldri tenkt meg å være singel, men noen ganger er det verre å være i et forhold. 

Skrevet

Kjære trådstarter,

Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det.

Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her.

Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg til å ta kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternativt kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

Mental Helse: 116 123 

Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)

Kirkens SOS: 22 40 00 40

Tråden er også ryddet for krenkende utsagn. 

Med vennlig hilsen,

Matas, mod

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...