Gå til innhold

Har folk glemt folkeskikk og respekt for andre mennesker? foreldre med høyere utdanning og fordommer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom over et innlegg der et menneske spør de med master  om de lar barna få være venner med de barna der foreldre  har lavere eller ingen utdannelse. Håper dette er trolling om ikke blir jeg skremt. 

Har virkelig enkelte blitt så høye på pæren at de ser ned på de med lavere utdannelse?   Har folk glemt at en er faktisk avhengig av de som ikke har de samme jobbene og utdannelsen som en selv?

1.  Uansett utdannelse så sender en stort sett barna i barnehage og på skolen.  Veldig få med master der lærerutdanning er blitt 5 årig, men det er nylig.

2. Vi trenger tak over hodet og elekrtisitet og vann og kloakk. vi trenger at noen henter søppla vår.   Hvor mange har master der ?

3.   vi trenger mat. vi handler på butikken,  maten skal produseres  enten av bønder, bakere, fabrikker.  Maten skal fraktes til butikken.  og på plass i hyller.   Hvor mange har master?

4. På sykehus og sykehjem er det mange yrkesgrupper.   kokker, renholdere, portører, helsefagarbeidere, sykepleier leger osv.    Vi trenger de.  

Hvorfor i alle dager skal ikke barn få være barn og selv få være barn velge sine venner  uten at vi som foreldre kommer med fordommer ?

Det er ikke rart det er mobbing og utestenging blandt barn om foreldre lager fordommer på denne måten 

• Liker 9
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert trolleinnlegg. 

Jeg har selv to mastere. Master er så ekstremt vanlig nå for tiden, at det iallfall ikke er noen grunn til å bli høy på pæra av å ha det. 

Anonymkode: b7a32...5cc

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Sosiøkonomisk status sier en hel del om hvordan mennesker er, hvilke forventninger de gar til de rundt seg, hva sannsynligheten er for at barn får en stabil og gid barndom. 

Har full forståelse for at de med høy sosioøkonomisk status tar sine forhåndsregler med hvilke barn barna deres får lov til å omgås med. 

Mine foreldre gjorde det med oss og jeg og min søster har videreført dette med våre barn.   

Hvis du leser deg litt opp om hva klasseskille og hva sluttresultatet blir så forstår du 

Anonymkode: f8c41...191

• Liker 2
Skrevet

Jo høyere utdanning, jo mindre høflighet, medmenneskelighet, og omsorg for andre. Proppet fulle av nedlatenhet og fordommer. Majoriteten ihvertfall. Det fins heldigvis gode mennesker blandt dem også. Men majoriteten oppfører seg forkastelig. 

Anonymkode: 9b413...66d

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sosiøkonomisk status sier en hel del om hvordan mennesker er, hvilke forventninger de gar til de rundt seg, hva sannsynligheten er for at barn får en stabil og gid barndom. 

Har full forståelse for at de med høy sosioøkonomisk status tar sine forhåndsregler med hvilke barn barna deres får lov til å omgås med. 

Mine foreldre gjorde det med oss og jeg og min søster har videreført dette med våre barn.   

Hvis du leser deg litt opp om hva klasseskille og hva sluttresultatet blir så forstår du 

Joda dere er nok høye på sosialøkonomisk status, men mangler kanskje en god del kulturell kapital 😊

Anonymkode: 4601a...735

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet

Huff, så fæle svar! Husk at det er vi voksne som er barnas rollemodeller😳

• Liker 4
Skrevet

Nei, jeg er mer opptatt av hvordan kameratene til sønnen min oppfører seg, hvordan de leker sammen, hvilke interesser de har, at jeg opplever foreldrene som imøtekommende og bra å kommunisere med -og har gode holdninger. 

• Liker 6
Skrevet

Er selv akademiker, og lar barna være med dem de vil i barnehage/skole. Oss foreldre derimot kan være litt kresne når det kommer til omgangskrets, noe som vil reflektere hvem barna våre er med på fritiden. "Like barn leker best".

Valg av barnevakt er også noe å bemerke seg. Velger heller et utdannet vennepar med høy sosioøkonomisk status enn tanten og onkelen (ufør og renovasjonsarbeider), med tanke på stabilitet, aktivisering, alkoholinntak og kosthold. Generaliserer nok litt, men sånn er det i mitt nettverk.

Anonymkode: 26c1d...9e5

• Liker 1
Skrevet

Slike tråder som dette gjør at jeg flirer litt med meg selv når jeg ser disse høyt utdannede akademikerne som har de verste barna på skolen. De som sliter med diagnoser og utagering er utelukkende fra disse kulturelle fantastiske beleste menneskene. Og hvis de velger mine barn vekk på grunn av min jobb og utdanning  så er det helt greit for barna deres er allerede valgt vekk av mine barn.

Er for øvrig og akademiker i bunn men så valgte jeg en helt annen jobb som jeg ikke har utdanning i, men det er det få som vet. Er ikke akkurat et kvalitetsstempel at man har klart å gjennomføre en utdanning, så utrolig vanskelig er det ikke når man har interessen for det. Mye rart innenfor den "høyt utdannede" befolkningen er bare synd at det ikke alltid er like gjennomsiktig der.

Anonymkode: 6890f...63b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja vet du det vet jeg. Det er nettopp sånne som deg som lager det. Så uten deg og dine ville det nok blitt bedre for de menneskene du handler oss, de barna barna dine går på skole med.  Prøv å kom med nedlatende tone på sykehuset, For ja en sykepleier hjelper deg om du fortjener det eller ikke, men 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er selv akademiker, og lar barna være med dem de vil i barnehage/skole. Oss foreldre derimot kan være litt kresne når det kommer til omgangskrets, noe som vil reflektere hvem barna våre er med på fritiden. "Like barn leker best".

Valg av barnevakt er også noe å bemerke seg. Velger heller et utdannet vennepar med høy sosioøkonomisk status enn tanten og onkelen (ufør og renovasjonsarbeider), med tanke på stabilitet, aktivisering, alkoholinntak og kosthold. Generaliserer nok litt, men sånn er det i mitt nettverk.

Anonymkode: 26c1d...9e5

Men uten denne renovatøren  hvordan ville livet ditt blitt?

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Jo høyere utdanning, jo mindre høflighet, medmenneskelighet, og omsorg for andre. Proppet fulle av nedlatenhet og fordommer. Majoriteten ihvertfall. Det fins heldigvis gode mennesker blandt dem også. Men majoriteten oppfører seg forkastelig. 

Ok. Så akkurat som det her da. Nedlatende og med fordommer. Man kan ikke dra alle under en kam.

Anonymkode: ba176...74b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Sikkert trolleinnlegg. 

Jeg har selv to mastere. Master er så ekstremt vanlig nå for tiden, at det iallfall ikke er noen grunn til å bli høy på pæra av å ha det. 

tja se andre komentarer   Jeg blir skremt.  

Skrevet

Høres ut som du er full av fordommer! ;)

Anonymkode: 3f13b...e9c

• Liker 2
Skrevet

Sikkert trolleinnlegg. 

Dette. Dere må ikke tro på alt dere leser her inne, halvparten er diktet opp for å bekrefte fordommer eller gjøre narr av en eller annen gruppe.

Anonymkode: 810cc...b63

• Liker 6
Skrevet

Barna dine er sikkert bortskjemte. Ingen liker dem uansett.

Anonymkode: 38af1...9f2

• Liker 3
Skrevet

For et fordomsfult innlegg, ts  

Lang juleferie? 

Anonymkode: fd3b6...286

Skrevet

Tilfeldigheter i genetikk, kulturell og bakgrunn og "bananskal" gjorde at jeg fikk en "prestisjeutdanning" på et av de høyest rangerte universitetene innenfor fagfeltet i verden. Gjør det meg til et bedre eller viktigere menneske enn dem som ikke har det? Selvfølgelig ikke. Min verdi som menneske er ikke påvirket av slike tilfeldigheter. Jeg har takk være denne flaksen fått det lettere enn mange andre, gjør bare at jeg har utrolig mye mer respekt for andre.

Ha pasjon for det du gjør, reflekter og endre deg hvis det er nødvendig, men fremfor alt... behandle dine medmennesker med respekt... da fortjener du respekt.

Hvis du har hatt flaks i livet, så har du hatt flaks i livet, er ikke mer eller mindre enn det.

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For et fordomsfult innlegg, ts  

Lang juleferie? 

Anonymkode: fd3b6...286

Nei altså. jeg kom over ett innleg der det sto at ett menneske ikke ville at barna  skulle leke med barn der foreldrene ikke hadde utdannelse.  Innlegget var rettet til de mot master.  for meg er alle like mye verd, jeg ville faktisk vite om de med master ser ned på alle andre :P    Fikk litt hakeslepp av det innlegget at en kunne se ned på barn på grunn av foreldres utdanning 

• Liker 1
Skrevet

Mennesker med høy utdanning er som ofte skoleflinke eller kjemper seg igjennom skolen. Ofte lydige som følger strømmen. Det er ikke det samme som det å ha høy IQ eller eq. Det finnes mennesker som jobber på "gulvet" med veldig høy IQ. Ergo ikke en gruppe bestående av én type menneske. 

Er det slik at man tillater barna sine kun å leke med barn som har foreldre med høy utdanning så har man hverken høy IQ eller eq og barna går glipp av mye lærdom, både om andre og verden generelt. 

Anonymkode: 1392f...f4d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mennesker med høy utdanning er som ofte skoleflinke eller kjemper seg igjennom skolen. Ofte lydige som følger strømmen. Det er ikke det samme som det å ha høy IQ eller eq. Det finnes mennesker som jobber på "gulvet" med veldig høy IQ. Ergo ikke en gruppe bestående av én type menneske. 

Er det slik at man tillater barna sine kun å leke med barn som har foreldre med høy utdanning så har man hverken høy IQ eller eq og barna går glipp av mye lærdom, både om andre og verden generelt. 

Anonymkode: 1392f...f4d

Bra svart. :)     

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...