AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #1 Skrevet 30. desember 2022 Jeg har møtt en kjempekul fyr på Tinder. Vi har vært på masse dater og er nok i ferd med å bli kjærester. Han elsker å reise, være aktiv og trene, driver mye med idrett, og bare kose på sofaen og ha sex. Han er på mange måter drømmemannen. Men… han drikker ikke alkohol. Han gjorde det før, men synes det går ut over helsa og humøret. Vi går fortsatt ut og spiser og drikker, men jeg er den eneste som drikker alkohol. Da kan vi ikke kjøpe vinflasker og jeg må kjøpe glass. Vi ser ofte på film og jeg drikker litt vin eller øl, men ikke han. Jeg synes nå dette er litt stusslig, for vi går naturligvis ikke på barer/puber sammen, og jeg føler meg ikke bra når jeg er den eneste som drikker. Noen andre som er i samme situasjon og har opplevd dette som en dealbreaker? Jeg føler meg som en idiot om jeg dumper han for det, når han også er den "fornuftige" og så bra på alle andre måter. Anonymkode: ad5d6...8f9 3
TheHairyToothfairy Skrevet 30. desember 2022 #2 Skrevet 30. desember 2022 Du kan jo trøste deg med at du da har funnet han fyren som ikke drikker på seg kreft. 18 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har møtt en kjempekul fyr på Tinder. Vi har vært på masse dater og er nok i ferd med å bli kjærester. Han elsker å reise, være aktiv og trene, driver mye med idrett, og bare kose på sofaen og ha sex. Han er på mange måter drømmemannen. Men… han drikker ikke alkohol. Han gjorde det før, men synes det går ut over helsa og humøret. Vi går fortsatt ut og spiser og drikker, men jeg er den eneste som drikker alkohol. Da kan vi ikke kjøpe vinflasker og jeg må kjøpe glass. Vi ser ofte på film og jeg drikker litt vin eller øl, men ikke han. Jeg synes nå dette er litt stusslig, for vi går naturligvis ikke på barer/puber sammen, og jeg føler meg ikke bra når jeg er den eneste som drikker. Noen andre som er i samme situasjon og har opplevd dette som en dealbreaker? Jeg føler meg som en idiot om jeg dumper han for det, når han også er den "fornuftige" og så bra på alle andre måter. Anonymkode: ad5d6...8f9 Jupp, du er den ufornuftige om du skal dumpe han pga det. Sjeldent funn skal jeg si deg. Dump han for noen som fortjener han. Anonymkode: 9ec02...2f3 18 33
Macro Skrevet 30. desember 2022 #4 Skrevet 30. desember 2022 Jeg skjønner hva du tenker, men de som ikke drikker bryr seg sjeldent om hva vi andre gjør. Frem til nå virker det jo ikke som han bryr seg om ditt valg? Ikke overtenk en slik bagatell 10 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #5 Skrevet 30. desember 2022 Jeg møtte en fin fyr som jeg ikke møtte igjen fordi han ikke drikker. Følte meg helt idiot, men jeg syns det er veldig hyggelig å dra ut å ta noen øl og sånt med den jeg er sammen med. Jeg verdsetter det høyt og syns det et kjedelig med menn som bare fokuserer på helsa hele tiden, den kan gå til helvette uansett, man skal jo kose seg litt da.... Anonymkode: ad5fc...95a 10
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #6 Skrevet 30. desember 2022 Macro skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner hva du tenker, men de som ikke drikker bryr seg sjeldent om hva vi andre gjør. Frem til nå virker det jo ikke som han bryr seg om ditt valg? Ikke overtenk en slik bagatell Det handler nok ikke om at han bryr seg eller ikke om hennes valg, men at de ikke kan gjøre det sammen. Det føles rart ut å bli brisen sammen med en edru person. Anonymkode: ad5fc...95a 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #7 Skrevet 30. desember 2022 Jeg ser ikke problemet. Jeg er ikke motstander av alkohol eller noe slikt, men jeg drikker svært sjelden fordi jeg ikke har behov for det. Jeg har aldri drukket meg full, knapt nok brisen. jeg har venner som sier de koser seg hjemme med en flaske vin med mannen mens de ser på TV eller annet. Jeg forstår det ikke. Kosen er vel selskapet, ikke vinen. Det samme når man går ut, det er opplevelsen og selskapet, altså den man deler opplevelsen med, som er viktig. Alkoholen gjør det bare forstyrrende. som sagt; jeg har ikke problemer med at andre drikker, men jeg ville aldri funnet det tiltrekkende at en person fant det problematisk at jeg IKKE drikker. Mike varsellamper ville lyst, og jeg ville trukket meg tilbake. og om du sier at det ikke handler om at du vil bli full, men at de vil dele opplevelsen av å nyte vinen din, da kan du rett og slett sammenlikne det med at han ikke drikker kaffe fordi du vil nyte den gode kaffesmaken med ham. Eller en brus, eller en sjokolade. Forskjellen er at vinen gir deg promille, og du ønsker at han skal dele din opplevelse med å bære beruset. Anonymkode: 102cf...82d 22 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #8 Skrevet 30. desember 2022 Dette er jo ikke et problem, tvert i mot mener jeg personlig at det er en fordel, er du sikker på at det ikke egentlig er noe annet ved han som får deg til å tvile? Jeg og flere venner har heller opplevd alkohol som et problem, at menn som ellers er «snille og rolige», blir voldelige, ubehagelige eller utro når de drikker. Du slipper dette! At han unngår alkohol for å ta vare på sin fysiske og psykiske helse, og i tillegg ikke dømmer eller bryr seg om hva du gjør, gjør det enda bedre. Vet om maaange menn (og kvinner) som burde gjort det samme. Jeg hadde lett ofret alkohol sammen med en partner, det er så mye annet fint man kan gjøre sammen. Drikke kan du jo gjøre med venner. Anonymkode: b07ef...299 13 6
Sofakona Skrevet 30. desember 2022 #9 Skrevet 30. desember 2022 Høres ut som en flott mann...kan si at jeg og mannen min har vært sammen i snart 20 år og vi drikker ikke... for vi har ikke lyst...vi kan forsatt dra på pub... resturanten..dra til folk og fest..vi koser oss og har det like moro. Kanskje se litt på deg selv... hvorfor er alkohol så viktig for deg? At din kjæreste også må drikke 11 6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #10 Skrevet 30. desember 2022 Så lenge han ikke blander seg i hva du gjør, så ville jeg bare sett på det som en stor bonus. Må legge til at jeg nok er farget av å ha vært i et forhold med en «perfekt» mann på alle måter - bortsett fra at han fikk en slags «tenning» av å drikke og aldri klarte å stoppe når han først var i gang. Ville mye heller hatt en som er avholds (selv om jeg skjønner at det kan være litt kjedelig å gå glipp av kosen med å dele et par glass god vin sammen), enn å ha en voksen mann som blir nektet adgang, synger og skråler sånn at du er livredd for å møte på kollegaer eller kunder, som kommer hjem kl 5 om morgenen og alltid leter etter en unnskyldning for å kunne ta «et par øl». Selvfølgelig finnes det mellomting, men hvis alt matcher bortsett fra at han ikke drikker, så ville jeg bare priset meg lykkelig. Du skriver ikke noe om alderen din, men hvis du tenker familie og barn på sikt så er du i alle fall sikker på at du har en stødig mann (forutsatt at resten av inntrykkene dine stemmer) som ikke ligger fyllesyk og lar deg ta alt ansvaret. I følge KG så finnes det nok av sånne menn. Du vil nok aldri finne en der alt stemmer 100% med «ønskelisten» og det er greit å ta et blikk på hva man selv kan tilby også - ikke bare hva den andre kan gi. Anonymkode: 6f8ae...d21 2 2
Macro Skrevet 30. desember 2022 #11 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det handler nok ikke om at han bryr seg eller ikke om hennes valg, men at de ikke kan gjøre det sammen. Det føles rart ut å bli brisen sammen med en edru person. Anonymkode: ad5fc...95a Da kan man jo drikke med venner på en kjærestefri kveld. 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #12 Skrevet 30. desember 2022 Macro skrev (3 minutter siden): Da kan man jo drikke med venner på en kjærestefri kveld. Når man har en kjæreste så vil man gjerne ha med han på det da. Anonymkode: ad5fc...95a 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #13 Skrevet 30. desember 2022 Av alle problem i verden🤣 Anonymkode: dae7c...96c 6 7
Gjest Dævendøtte Skrevet 30. desember 2022 #14 Skrevet 30. desember 2022 Mannen min drikker øl som du drikker vin, og jeg drikker alltid brus eller kaffe til. Rører ikke alkohol, kanskje et og annet glass i helgene, men hver eneste gang vi er ute, drikker han øl og jeg ikke noe. Om du liker øl, kanskje det er "enklere" å drikke det i stedet for vin? For meg gjør det ikke noe om han drikker øl, slapp av og nyt vinen i stedet for og innfinn deg 100 % med at sånn er det Nyt heller kjærligheten ❤️
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #15 Skrevet 30. desember 2022 Kanskje han har hatt et alkoholproblem. Hvem vet. Høres i alle fall ut som et fint menneske. Anonymkode: 6938c...b4b 5
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 30. desember 2022 #16 Skrevet 30. desember 2022 Så flott! Han høres bra ut.
os Maxilla Skrevet 30. desember 2022 #17 Skrevet 30. desember 2022 Det er jo bare deilig! Her må vi forhandle hver gang vi skal noe gøy, for en av oss må alltid kjøre. Venninna mi slipper det, for kjæresten hennes nekter å røre alkohol. Til gjengjeld sitter han og skuler på henne hver gang hun løfter glasset, som en kontrollerende surpomp. En mellomting er jo drømmemannen. 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #18 Skrevet 30. desember 2022 Er dette problemet? Tror kanskje heller du er for umoden eller burde vokse opp. Anonymkode: 109c9...599 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #19 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg ser ikke problemet. Jeg er ikke motstander av alkohol eller noe slikt, men jeg drikker svært sjelden fordi jeg ikke har behov for det. Jeg har aldri drukket meg full, knapt nok brisen. jeg har venner som sier de koser seg hjemme med en flaske vin med mannen mens de ser på TV eller annet. Jeg forstår det ikke. Kosen er vel selskapet, ikke vinen. Det samme når man går ut, det er opplevelsen og selskapet, altså den man deler opplevelsen med, som er viktig. Alkoholen gjør det bare forstyrrende. som sagt; jeg har ikke problemer med at andre drikker, men jeg ville aldri funnet det tiltrekkende at en person fant det problematisk at jeg IKKE drikker. Mike varsellamper ville lyst, og jeg ville trukket meg tilbake. og om du sier at det ikke handler om at du vil bli full, men at de vil dele opplevelsen av å nyte vinen din, da kan du rett og slett sammenlikne det med at han ikke drikker kaffe fordi du vil nyte den gode kaffesmaken med ham. Eller en brus, eller en sjokolade. Forskjellen er at vinen gir deg promille, og du ønsker at han skal dele din opplevelse med å bære beruset. Anonymkode: 102cf...82d Åh, men jeg er jo sånn som synes det er litt stusselig å være den som drikker kaffe mens den jeg er sammen med ikke liker kaffe… Kaffen blir liksom enda bedre av å drikke den sammen med noen andre som også liker kaffe. 🙈 Jeg er selv der at jeg vurderer å kutte ut alkohol fordi jeg merker jeg blir nedfor av det, selv i små mengder. At andre er skeptiske til folk som velger alkoholfritt gjør det litt ekstra vanskelig. Anonymkode: af4f2...2f6 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #20 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): .jeg føler meg ikke bra når jeg er den eneste som drikker. Anonymkode: ad5d6...8f9 Dette er i seg selv et lite rødt flagg for din del. Du burde tenke litt over ditt eget forhold til alkohol om dette stemmer. Anonymkode: 61218...1bb 3 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå