Gå til innhold

Er det noe gale med meg som vil være alene på nyttårsaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er invitert til både venner og familie. Innerst inne vil jeg bare være hjemme alene(jeg bor alene). Føler litt på at dette ikke er greit, at jeg bør gå der jeg er invitert, at det er rart og spesielt å sitte alene nyttårsaften. Noen andre som kjenner på dette? Er en slags dårlig samvittighet

Anonymkode: cc2fd...aec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, gjør som du vil.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei jeg liker også å være alene den dagen :) orker ikke alle forventningene til folk og smørblide fjes og fyll 

Anonymkode: 3888f...887

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, ikke noe galt med det. Jeg tilbringer alltid den dagen alene. 

Anonymkode: 7768b...600

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Moth-Ear-Earth
Skrevet (endret)

Nei , det bestemmer du selv. Er helt enig i at det er godt å være alene på nyttårsaften. "Alle" stresser med fest,mat osv... Godt å bare gi blaffen 🙂

Endret av You'reNothingToMe
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Det kommer an på hva man vil ha ut av nyttårsaften. Hvis man inviteres bort, og det er mange andre der, kanskje barn også, blir det gjerne mye styr. Har vært på nok fester på nyttårsaften, nå synes jeg det er deilig å bare slappe av.

Jeg blir også alene nyttårsaften. Jeg vurderte å invitere noen venninner, men jeg har jobbet noen dager i romjula, og tror det blir deilig å bare ta det rolig og slappe av med hundene mine som selskap. Hvis jeg blir tidlig trøtt, kan jeg også gå og legge meg når jeg vil, (uten å ha sett raketter), hvis jeg hadde hatt besøk, hadde jeg vel vært forpliktet til å holde meg våken til kl 24.

Anonymkode: 67843...606

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg liker best å legge meg tidlig og våkne til et nytt år uthvilt og i god form og det skjer ikke hvis jeg feirer med andre. Synes det er helt greit å ta det valget!

Anonymkode: 4cb39...cfd

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei. Følte meg alene før, men har sluttet å føle på det. Koser meg med mitt.

Det er en kveld for rolig refleksjon og lystenning for min del. Og i år har jeg unge dyr som reagerer på rakettene her. 

I kveld har det allerede begynt å skytes opp fyrverkeri her, og dyra knurrer når det smeller. Så fokuset på ro er første prioritet. Null stress fra meg, og overføre ro til dem.

Anonymkode: 99445...92e

• Liker 1
Skrevet

Gjør det hvis du kan og vil! Har alltid ønsket å være alene nyttårsaften, men nytter ikke å få det til. Jeg liker ikke nyttårsaften 🙃

Anonymkode: 0e3dd...087

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke rart i det hele tatt. Jeg liker også å være alene nyttårsaften. Jeg har også hunder, så jeg har en god grunn til å takke nei til invitasjoner selv om de ikke reagerer noe spesielt på rakettene. 

TS, gjør det du har lyst til, ikke hva du tror andre eller samfunnet forventer av deg. Vil du slappe av og ha en fin kveld hjemme på nyttårsaften, så gjør du det

Anonymkode: edfab...c8c

• Liker 1
Skrevet

Ingenting i veien med det. Jeg og samboer blir hjémme. Vi ønsker det. Jeg har vært alene mange ganger både jul og nyttår. Deilig det. Nyttårsfeiring er ekstremt oppskrytt 

Anonymkode: 6ffa3...5cd

• Liker 1
Skrevet

Samme her. De årene jeg er barnløs så synes jeg det er helt supert å være alene. Jeg drar til foreldrene mine på middag fordi mamma får så vondt av meg av en eller annen grunn. Når klokka begynner på bli 21-22 så synes jeg det er greit å ligge hjemme og se på film og være tilgjengelig for katten.

Skrevet

Elsker å være alene på årets siste dag. Da er jeg lei av sosialisering i julen, og ønsker å lande 🥰

Anonymkode: dce73...0ce

• Liker 1
Skrevet

Er og «aleine» nyttårsaften. Er dog sammen med mine foreldre og spiser middag på ettermiddagen, men når minstemann legger seg i 20tiden, er jeg aleine resten av kvelden. Og jeg synes det er helt greit. Jeg liker å være sosial, men blir helt tappet av det. Noen får energi av å være sosial, jeg er stikk motsatt. Så for meg er det å være alene på slike kvelder helt ok, orker ikke så mye annet. Før kunne jeg dra på fest, møtes med familie og venner osv osv, for følte på at det forventes av en. Men nå har jeg kommet dit i livet at jeg ikke bryr meg katta om hva andre mener og tenker, men gjør det jeg vil. 

Anonymkode: 8575b...efc

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Er invitert til både venner og familie. Innerst inne vil jeg bare være hjemme alene(jeg bor alene). Føler litt på at dette ikke er greit, at jeg bør gå der jeg er invitert, at det er rart og spesielt å sitte alene nyttårsaften. Noen andre som kjenner på dette? Er en slags dårlig samvittighet

Nei, ingenting galt.

Folk er forskjellige. 

Jeg kunne også tenkt meg å være helt alene på nyttårsaften, binge en Netflix serie og se på fyrverkeri i sofaen med beina opp. :D Slippe mas og stress. 

Men jeg er i en annen familiesituasjon enn deg. 

P.S. Det er veldig fint at du blir invitert. Mange må være alene fordi de ikke blir invitert noe sted. Du kan si ''Tusen takk for invitasjon, men jeg føler at jeg har lyst å være alene denne kvelden''.

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Skrevet
Macro skrev (12 minutter siden):

Samme her. De årene jeg er barnløs så synes jeg det er helt supert å være alene. Jeg drar til foreldrene mine på middag fordi mamma får så vondt av meg av en eller annen grunn. Når klokka begynner på bli 21-22 så synes jeg det er greit å ligge hjemme og se på film og være tilgjengelig for katten.

Moren din får så vondt av deg fordi hun er din mor. Det er hennes jobb å være bekymret for deg. Å passe på at du ikke er ensom, at du føler deg elsket, inkludert og en del av familien. At du har det bra. Det er det mødre gjør.

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er noe galt med deg er det også det med meg 🤗

Folk må få gjøre det de selv ønsker. Selv har jeg de ti siste årene «skyldt» på dyrene, men alle som kjenner meg vet at jeg ikke kunne brydd meg mindre om nyttårsaften. Det er virkelig ingenting med den dagen som jeg liker

Anonymkode: 8afa5...ea6

• Liker 1
Gjest Innsikten
Skrevet

Jeg skulle gjerne hvert alene på nyttårsaften, men er i en annen familiesituasjon enn deg. Hvis du har lyst til å være alene så gjør du det. Men takk pent for invitasjonen fra familie og venner, det er hyggelig å bli invitert. 

Skrevet

Fest Nyttårsaften er den mest fake feiringen jeg veit om. Påklistra smil og wo-ho!

Gir meg absolutt ingenting.

Så har laget mine egne tradisjoner :) 

Spiser litt sen, varm lunsj hos mine foreldre. Så får de som ønsker bli med meg å opp på byfjellet, hvor det arrangeres vardetenning kl. 17. Pleier å være utrolig stemningsfylt, et tog av folk med hodelykter, i alt slags vær.

Så drar jeg hjem og dusjer, ‘pynter’ meg med nytt ullundertøy. Hører kongens tale med noe godt i glasset, mens jeg kokkelerer noe snadder til kvelds.

Koooser meg :) 

Starter et nytt spill/ny bok/ny serie litt etter hva jeg får lyst til, med fyr i peisen og mutters alene inn i det nye året. Helt perfekt!

Anonymkode: 7467c...0f2

• Hjerte 2
Skrevet

Bra jeg ikke er alene. Jeg har takket pent for alle invitasjoner. Har også foreldre som får vondt av meg, selv om jeg har sagt jeg ikke er ensom. Jeg jobber 100% i en jobb der jeg møter mye folk, så føler ofte jeg får nok sosialisering på jobb. Jeg er også mye med familie og venner gjennom hele året. Jeg kan heller tenke meg å dra i middagsbesøk neste helg, bare liker å være alene på selve nyttårsaften. Har bestemt meg for å bestille sushi og se på serie☺️ liker ikke fyrverkeri så trenger ikke å holde meg våken til midnatt.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...