AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #1 Skrevet 30. desember 2022 Hvordan takler dere det? Dere som er alene med barn og bor langt unna venner og familie. De økonomiske omstendighetene gjorde at jeg måtte flytte ut av byen jeg vokste opp i. Føler at jeg ikke mestrer morsrollen når jeg ikke har det bra. Anonymkode: d2b04...e05 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #2 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan takler dere det? Dere som er alene med barn og bor langt unna venner og familie. De økonomiske omstendighetene gjorde at jeg måtte flytte ut av byen jeg vokste opp i. Føler at jeg ikke mestrer morsrollen når jeg ikke har det bra. Anonymkode: d2b04...e05 Du må få deg bekjente der du bor, forsøk å komme i kontakt med foreldre i barnehage/skole: Er barna små nok, inviter med på aktiviteter. F eks noen du er kommet i prat med, foreslå at dere kan ta med barna og ake sammen. Eller be med et barn hjem, så kan forelderen få kaffe og en prat ved henting. Hvis barna går bra sammen, kan man få kontakt. Man får ikke dype vennskap kjapt, men det hjelper utrolig med noen bekjente å omgås, og så utvikles kanskje vennskap etter hvert. Anonymkode: 1d040...869 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #3 Skrevet 30. desember 2022 Har du noe nettverk med andre alenemødre eller uansett andre barnefamilier? Fritidsaktiviteter barnet går på? Å ha barn er jo det mest sosiale som finns. Jeg var riktignok gift, men veldig ensom uansett da min (eks)ektemann er syk og meldte seg ut av familien A/S. Jeg ble kjent med en mor i bhg da datter var 3. Barna våre var riktignok veldig gode venner. Men det ble vi også. Vi ble super gode venninner. Nå er barna våre 10, de er ikke så gode venner lengre, men vi har likevel god kontakt og har vært på ferier sammen og hatt det veldig fint når vi først møtes. Anonymkode: bea17...206 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #4 Skrevet 30. desember 2022 ❤️ Du må begynne å bygge nettverk. Ikke stress med å få venner, fokuser heller på å bli på hils med folk, og få bekjente. Hils på personen i kassa på butikken. Snakk med foreldre med jevnaldrende barn i gata. Hør om de vil bli med til lekeplassen eller akebakken en dag det passer. Mange aktiviteter for barn er for barn og foreldre, sjekk hva som finnes. Barnas turlag, babysang (aner ikke hvor gammelt barnet ditt er) still opp som frivillig i barneidretten el.l? Anonymkode: e57e2...ea4 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #5 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvordan takler dere det? Dere som er alene med barn og bor langt unna venner og familie. De økonomiske omstendighetene gjorde at jeg måtte flytte ut av byen jeg vokste opp i. Føler at jeg ikke mestrer morsrollen når jeg ikke har det bra. Anonymkode: d2b04...e05 Skaffet meg en ny gjeng å være med Anonymkode: 9fa30...13e 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #6 Skrevet 30. desember 2022 Flyttet nær familien og har alltid noen å gå til 😊 barnet trives også å få besøk av onkel og tanter, beste foreldrene. Hvorfor flytter du ikke der du har bodd ? Hvis du sliter med økologisk så finnes det alltid hjelp å få bostøtte har du, kommunale bolig. Osv. Anonymkode: cfa67...3cf
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #7 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Flyttet nær familien og har alltid noen å gå til 😊 barnet trives også å få besøk av onkel og tanter, beste foreldrene. Hvorfor flytter du ikke der du har bodd ? Hvis du sliter med økologisk så finnes det alltid hjelp å få bostøtte har du, kommunale bolig. Osv. Anonymkode: cfa67...3cf Hvorfor føler du dette hjelper? Anonymkode: 9fa30...13e 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #8 Skrevet 30. desember 2022 Få deg nye venner. Anonymkode: b1929...7ec
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #9 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan takler dere det? Dere som er alene med barn og bor langt unna venner og familie. De økonomiske omstendighetene gjorde at jeg måtte flytte ut av byen jeg vokste opp i. Føler at jeg ikke mestrer morsrollen når jeg ikke har det bra. Anonymkode: d2b04...e05 jeg er alenemor og trives godt,men jeg har jo mange venner og familie i nærheten,men det har jo ikke du. Du kan ikke flytte nærmere dem? Anonymkode: c6a7c...dd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå