Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

sikkert veldig teit spørsmål, men venter snart mitt første barn og da er det mange scenarioer som dukker opp i hodet mitt 😂

Når man skal ha med baby på helsestasjonen, hvordan gjør dere det om dere selv trenger å benytte dere av toalettet? Helsestasjonen her tillater ikke barnevogner inn, de må stå ute.. 

Lar dere baby ligge ute i vogn da med babycall eller hvordan løser dere det? Andre steder kan jeg forstå det går fint så lenge man kan ha med barnevogn inn å legge baby i så lenge.. Mye rart man lurer på 😅

Anonymkode: 6c053...f18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde babyen på fanget mens jeg var på do.

Anonymkode: f5452...103

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble ekspert på å gå på do med baby i bæresele 

Anonymkode: f3f4d...1ab

• Hjerte 2
Skrevet

Bæresjal🥰 Både hjemme og på farten.

Anonymkode: 9be30...4f8

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde babyen på fanget mens jeg var på do.

Anonymkode: f5452...103

Men hvordan i alle dager får du vasket hendene med baby i armene? 😅 

Skrevet

Helsesykepleier passer baby mens du er på do ☺️

Anonymkode: 1ef81...68e

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Passet på å ikke måtte på do😅

Anonymkode: 5d246...e4f

• Liker 2
Skrevet

Teppe og baby på gulvet..eller i bilstol om jeg kjørte 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men hvordan i alle dager får du vasket hendene med baby i armene? 😅 

En hånd.

Anonymkode: 58c3a...730

• Liker 1
Skrevet

Går alltid på do før jeg skal ut døra med lille. 

Vi må kjøre bil uansett hvor vi skal, så det øyeblikket det tar meg å gå på do kan vesla sitte i bilstolen (bærer med meg baby i bilstol inn på helsestasjon og tar henne ut der).

Her er det alltids en helsesykepleier som vil kose litt baby i 2 min (når de har tid). 

Anonymkode: a421b...f7f

Skrevet

Bor nærme hs så de gangene jeg har vært på kontroll alene har jeg gått på do før jeg dro hjemmefra. En gang fant jeg en hcdo et annet sted i bygget der jeg kunne trille vogna inn😄 Moren min passet på noens barn når moren måtte på do en gang hun var med oss men satt i venterommet. Så kan jo alltids spørre en annen forelder om hjelp. Gjort det selv på babysvømming i garderoben:)

Anonymkode: 5a0f7...9c5

• Hjerte 1
Skrevet

La baby by stellebordet på do. Det var plassert så nært at jeg kunne ha en hånd på baby.

Ellers går det fint an å gå på do med baby i bæresele.

Anonymkode: fa3b9...b94

• Liker 1
Skrevet

Helsesykepleieren kan vel evt passe på baby de to minuttene?:)

Skrevet

Bilstolen👀

Anonymkode: f4d16...548

Skrevet

Jeg la han på et håndkle inne på do. 😅 Helsestasjonen har egentlig en regel om at man må ha med håndkle til å bruke på stellematte og oppi vekten for å spare på engangspapir, men ikke alle helsesykepleierne er så nøye på det der, vår inkludert. Så det har aldri vært noe stress. Håndkleet har bare blitt do-håndkle i stedet.

Anonymkode: bb3ef...04e

Skrevet

Babyen må da klare å ligge i vognen de sekundene du er på do.

Anonymkode: 20ca4...0ce

Skrevet

Ville tatt med hele vognbagen inn, i alle fall med liten baby. Kjekt å kunne legge fra seg babyen uavhengig av om man må på do eller ikke. 

Anonymkode: 36d7e...b6f

• Liker 1
Skrevet

En ting er at man ikke kan ta med vognen, går nok mye på at hjulene er møkkete (her må man ta av seg sko feks), men burde jo ikke være noe problem å bare ta med baggen? 

Anonymkode: a421b...f7f

• Liker 1
Skrevet

Ta med vognbagen, la helsesykepleier/resepsjonist holde baby eller la den ligge på stellebordet hvis det er nærme nok til at du kan ha en hånd på barnet. 

Anonymkode: aff96...a2c

Skrevet

Jeg gikk på do med baby i sjal/bæresele hver gang de første 4 månedene, hun gråt om hun ikke hadde konstant kroppskontakt med meg. Hun hatet hvertfall vogna og bilstolen. Går helt fint det, altså! 

Anonymkode: 7630a...966

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...