Gå til innhold

Er redd jeg har ødelagt nesen min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært forkjølet de siste dagene, og hatt rennende nese. I natt var jeg så lei at jeg tok otrivin 1mg for å forsøke å stoppe den rennende nesen, og det hjalp nesten umiddelbart. Men nå leser jeg at man egentlig skal bruke otrivin comp for rennende nese, og ikke vanlig otrivin, som jeg brukte, som visstnok kun skal hjelpe mot tett nese. Min nese var ikke tett, bare rennende. I dag har venstre nesebor litt svakere luktesans enn høyre nesebor, og det var nettopp i venstre nesebor jeg satte otrivindosen. Bør jeg kontakte lege? Er redd den sterke otrivinen kan ha ødelagt litt av luktesansen. Det kan jo være at en tett nese beskytter luktesansen mot den sterke otrivinen, og at når du ikke har tett nese, så blir det overkill.  :(

Anonymkode: 4d996...4cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakte lege fordi du har sprayet én dose med nesespray i nesen?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

😅 gi det noen dager du. 

Anonymkode: 05096...77f

Skrevet

Nå er jeg litt plaget med helseangst, men det var to doser, en i natt, og en i dag tidlig, men det var "feil type" nesespray. Er redd for at jeg har brukt sprayen feil, som i at vanlig otrivin, som jeg brukte, kun er for tett nese, mens jeg brukte den når nesa ikke var tett.

Skrevet

Null stress, vært periodevis avhengig av otrivin i 10 år, og luktesans fungerer perfekt. Du har IKKE ødelagt nesen din. Slapp helt av, dette går seg til😊

Anonymkode: 1c9e0...dd0

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ta det helt med ro. Otrivin hadde ikke vært reseptfritt dersom en gangs unødvendig bruk kunne gitt varige skader.

Du bør oppsøke hjelp for helseangsten din.

Anonymkode: a71d6...b12

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nå er jeg litt plaget med helseangst, men det var to doser, en i natt, og en i dag tidlig, men det var "feil type" nesespray. Er redd for at jeg har brukt sprayen feil, som i at vanlig otrivin, som jeg brukte, kun er for tett nese, mens jeg brukte den når nesa ikke var tett.

Det er veldig lite skummelt som kan skje når man bruker reseptfrie medisiner i så lite mengde det er snakk om det. Det verste som kan skje er at det ikke virker på noe som helst, liksom.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Null stress, vært periodevis avhengig av otrivin i 10 år, og luktesans fungerer perfekt. Du har IKKE ødelagt nesen din. Slapp helt av, dette går seg til😊

Anonymkode: 1c9e0...dd0

Jeg har også vært avhengig av nesespray periodevis i mange år. Luktesansen er helt fin her også.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...