AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #1 Skrevet 30. desember 2022 Jeg har egentlig ikke feiret ordentlig nyttår etter at jeg fikk barn. Barnet vårt er veldig lite da, så det kan hende vi tar det opp igjen etterhvert som han blir eldre. Vi spiser en bedre middag hos mine foreldre og deretter legger vi barnet til normal leggetid og satser på at han sover igjennom rakettene. Vi to voksne ser litt på film, leser bok eller lignende og legger oss innen rimelig tid. 1.nyttårsdag er en vanlig dag. Hvordan er det for dere andre med småbarn ? Anonymkode: 263e7...f2d
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #2 Skrevet 30. desember 2022 I år skal vi spise enkel mat med et par naboer som også har små barn. Vi skyter opp noen raketter kl 19-20 og etter det går vi hjem og legger barna. Legger meg selv ca kl 23. Har ikke vært våken til midnatt på flere år jeg heller. Anonymkode: ee3fd...31e 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #3 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I år skal vi spise enkel mat med et par naboer som også har små barn. Vi skyter opp noen raketter kl 19-20 og etter det går vi hjem og legger barna. Legger meg selv ca kl 23. Har ikke vært våken til midnatt på flere år jeg heller. Anonymkode: ee3fd...31e Nokså likt dette. Nå er barna litt større, så har de våkne til 24.00. Rett i seng etter det. Ungene er trøtte 1. januar Anonymkode: 5735f...e8f
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #4 Skrevet 30. desember 2022 Har besteforeldre på middag, ser kommunalt fyrverkeri i 18-tiden og legger barna til normal tid. Brukt å legge meg selv kl 22 i årene etter jeg fikk barn. Har ikke ork til å være stuptrøtt med aktive barn hele dagen etterpå. Ikke verdt det, Anonymkode: 0fb0b...2ff
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #5 Skrevet 30. desember 2022 Vi skal på middag til min familie. Men vi reiser hjem til vanlig tid. Han er bare 2. Så er vi hjemme når kl er 00.00 og jeg og mannen går ut med den eldste på 10 år og ser på raketter og brenner stjerneskudd. Anonymkode: 10b99...b61
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #6 Skrevet 30. desember 2022 Har tre små barn. Største er 4 år, så vi har kjøpt litt stjerneskudd til han. Ellers er det en vanlig lørdag og ungene legger seg til vanlig tid. Vi voksne er ikke oppe til midnatt (ikke vært oppe etter at vi ble foreldre). Anonymkode: 0541f...0d0
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #7 Skrevet 30. desember 2022 Har barn på 5 og 6 år. Har ikke vært våken ved midnatt siden de ble født. Anonymkode: b8b0d...aec 1
Mamajune11 Skrevet 30. desember 2022 #8 Skrevet 30. desember 2022 (endret) Vi har oppskyting med alle i nabolaget kl 18. Så vanlig leggetid og rutiner. Men vi er visst kjedlige, alle andre vi kjenner vekker barna for å reise på felles fyrverkeri. Det gidder ikke jeg når barna er så små, det kommer mange nok nyttår de skal være våkne til 00:00 uansett. Edit - Vi voksne er så klart våkne til over midnatt. Men det er vi alle andre dager i året også. Endret 30. desember 2022 av Mamajune11
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #9 Skrevet 30. desember 2022 Har ei på 2 og eldre søsken i småskolen. I år så spiser vi middag hos svigers og drar hjem for å legge minste til normal tid. Også ser vi på film eller spiller brettspill med de eldre barna før vi ser på raketter kl.24, så går alle å legger seg. Men har variert hvordan vi feirer. Slik ble det i år. I fjor var det kun meg, samboer og minste og da var det kun oss 3. Anonymkode: 276e1...dc8
Veggdyret Skrevet 30. desember 2022 #10 Skrevet 30. desember 2022 Har 3 barn, yngste er 3 år. Blir en "bedre" middag (hjemmelagd pizza til ungene, noe fancy til oss voksne) og så legger vi alle til vanlig tid. Når alle ungene er i seng spiller vi voksne brettspill og tar en drink frem til midnatt, da ser vi på TV en time eller to ("nyttårsprogrammer") og legger oss. Vi bor på landet og det er minimalt med raketter å se her uansett, men hvis noen sender opp raketter før tiden så ser vi på gjennom vinduet.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #11 Skrevet 30. desember 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har egentlig ikke feiret ordentlig nyttår etter at jeg fikk barn. Barnet vårt er veldig lite da, så det kan hende vi tar det opp igjen etterhvert som han blir eldre. Vi spiser en bedre middag hos mine foreldre og deretter legger vi barnet til normal leggetid og satser på at han sover igjennom rakettene. Vi to voksne ser litt på film, leser bok eller lignende og legger oss innen rimelig tid. 1.nyttårsdag er en vanlig dag. Hvordan er det for dere andre med småbarn ? Anonymkode: 263e7...f2d Vi får se om jeg klarer å holde øyne åpne til 00. Anonymkode: 13630...c51
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #12 Skrevet 30. desember 2022 Nokså likt. Er oppe til over midnatt da pga hund. Når verste oppskytingen har gitt seg og hunden ikke trengs å aktiviseres så går vi til sengs Anonymkode: 3f28d...8c1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #13 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har egentlig ikke feiret ordentlig nyttår etter at jeg fikk barn. Barnet vårt er veldig lite da, så det kan hende vi tar det opp igjen etterhvert som han blir eldre. Vi spiser en bedre middag hos mine foreldre og deretter legger vi barnet til normal leggetid og satser på at han sover igjennom rakettene. Vi to voksne ser litt på film, leser bok eller lignende og legger oss innen rimelig tid. 1.nyttårsdag er en vanlig dag. Hvordan er det for dere andre med småbarn ? Anonymkode: 263e7...f2d vi er hjemme og ber folk til oss, barna er 10mnd, snart 3 og snart 9, så blir nok bare 9åring som er oppe til 00 imorgen, hvis ikke 3åring våkner av bråket, han yngste sover gjennom det meste Anonymkode: 29da3...160
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #14 Skrevet 30. desember 2022 Barna er 2 og 4, vi feirer med et vennepar med jevngamle barn. Spiser 3 retters middag i finstasen mens barna er våkne, tidligere har vi lagt til vanlig tid. I år strekker vi kanskje leggetiden en times tid, alt etter humør på barna. Alle barna legges. Enten sover de som er på besøk over, eller så er den ene edru og bærer barn i seng og kjører hjem når det passer. Drikker litt vin og prater når barna er lagt, kanskje spiller vi et spill. Anonymkode: 5e4f8...537
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #15 Skrevet 30. desember 2022 Vi har feiret nyttår hos et vennepar i mange år. Tilfeldighetene ville ha det til at de fikk barn samme år som oss, slik at vi har to barn i barnehagealder hver nå. Vi har flyttet fra byen de bor i, men vi har uansett alltid pleid å overnatte fra nyttårsaften til 1. nyttårsdag. Nå er våre eldste fire, og gleder seg til å møtes og leke. Vi spiser en felles, god middag med dessert, hvor gjestene også bidrar med noe av maten. I tillegg til oss, har det pleid å være noen andre gjester, som er venner av de vi er på besøk hos. Hvem har variert litt, men det har vært både barnefamilier og par eller single uten barn. I sjutiden er det stjerneskudd og brus ute og så legger vi barna. Og så er det brettspill, snacks, litt champagne for de som vil og prat for de voksne. De voksne legger seg når de blir trøtte. Jeg holdt ikke ut til midnatt i fjor. Etter hvert blir det sikkert mer aktuelt å vekke barna for at de skal få med seg raketter, men i fjor var mer enn femti prosent av oss voksne allerede i seng innen det. Anonymkode: a32dc...b33
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #16 Skrevet 30. desember 2022 En helt vanlig kveld, egentlig. Vi tar kanskje en tur ut for å se på fyrverkeriet før (vanlig) leggetid, men det er alt. Da jeg var liten husker jeg at foreldrene mine vekket meg rett før midnatt for at jeg skulle få med meg fyrverkeriet. Det er ikke noen vits nå som det starter allerede på ettermiddagen. Anonymkode: 120a1...707
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #17 Skrevet 30. desember 2022 Vi har en på 2 år. Siden han står opp 0430-0500 er vi som regel i seng mellom 21-2130. Gjelder nok imorgen også. Ellers skal vi ha en kalkunmiddag hos familien. Vi drar hjem senest 1900 og får lagt ungen ca. 1930-2000. Blir 1 time med litt Tv eller rydding 😅 Savner litt den tiden når jeg kunne pynte meg skikkelig og dra på koselige nyttårsmiddager som varte til langt utover natta. Men det kommer vel tilbake om noen år - spørs om jeg orker da 😆 Anonymkode: 9ed3e...d25
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #18 Skrevet 30. desember 2022 Vi pleier enten invitere familie uten barn hit, eller dra til de på overnatting. Rundt midnatt regner jeg med 4-åringen vil se raketter i år. Våkna av de i fjor og så de for å bli mindre redd for de. Pleier ha med babycall utenfor for å se fyrverkeriet. Legger oss senest 01, og den som står opp med barna får legge seg nedpå litt senere på dagen. Anonymkode: 479d2...e10
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #19 Skrevet 30. desember 2022 Vi har en 4 åring og en på 1 år. Vi legger opp til barnevennlige nyttårsaftener der vi inviterer over et vennepar som også har barn og spiser middag sammen med de. I 19-tiden starter vi med å legge barna og besøket drar hjem for å legge ditt barn. Deretter koser vi voksne oss med en film og noe snacks. Slik har vi feiret de siste årene. Veldig rolig og fint. Før dette var vi alltid invitert til et vennepar med noen eldre barn. Der løp ungene hylende rundt i stua hele kvelden sammen med noen andre barn, mens vi voksne fikk hvert vårt vinglass i hånden og så stod vi der og skulle liksom gjøre et forsøk på å ha voksenhygge mens ungene herjet som gale. Vi var begge enige om at vi ikke orker dette opplegget med masse bråkete unger og inntak av alkohol. Det var bare ukoselig, så vi trives best med opplegget vi har nå. Jeg har null interesse av å drikke som en 20-åring på nyttårsaften mens jeg samtidig har barn å ta meg av. Anonymkode: 42eaf...01f
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #20 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har en 4 åring og en på 1 år. Vi legger opp til barnevennlige nyttårsaftener der vi inviterer over et vennepar som også har barn og spiser middag sammen med de. I 19-tiden starter vi med å legge barna og besøket drar hjem for å legge ditt barn. Deretter koser vi voksne oss med en film og noe snacks. Slik har vi feiret de siste årene. Veldig rolig og fint. Før dette var vi alltid invitert til et vennepar med noen eldre barn. Der løp ungene hylende rundt i stua hele kvelden sammen med noen andre barn, mens vi voksne fikk hvert vårt vinglass i hånden og så stod vi der og skulle liksom gjøre et forsøk på å ha voksenhygge mens ungene herjet som gale. Vi var begge enige om at vi ikke orker dette opplegget med masse bråkete unger og inntak av alkohol. Det var bare ukoselig, så vi trives best med opplegget vi har nå. Jeg har null interesse av å drikke som en 20-åring på nyttårsaften mens jeg samtidig har barn å ta meg av. Anonymkode: 42eaf...01f «Sitt» barn, skulle det stå Anonymkode: 42eaf...01f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå