Gå til innhold

Blir våte merker på benk på treningsapparat når jeg reiser meg. Flere som har samme problem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har begynt å trene på treningsstudio, men hver gang jeg reiser meg fra en benk på et styrkeapparat for eksempel, så er det våte merker der jeg satt. Jeg er ikke veldig svett. Lurer på om dette er et vanlig problem, eller om det er bare meg det skjer til?

Anonymkode: 42456...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men det er jo fordi jeg bruker håndkle, noe jeg mener alle burde gjøre på et offentlig treningssenter. Tørker også av utstyret etter bruk.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo akkurat derfor du skal bruke håndkle - ja, det er helt vanlig, men ikke rett på benken....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig.

Har ikke senteret sprayflasker og papir rundt om?

Hvis ikke, ta med håndkle.

Anonymkode: 6b092...537

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tørker av, men må jo reise meg først og da ser alle at det er vått og føler det er ekkelt. Ikke sett noen på treningsstudio som sitter på håndkle. 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tørker av, men må jo reise meg først og da ser alle at det er vått og føler det er ekkelt. Ikke sett noen på treningsstudio som sitter på håndkle. 

TS

Da kan du starte en positiv trend! 😊 Rart at de ikke har regler på det, det har alle treningssenter jeg noen gang har vært på. Om du ikke bruker håndkle der jeg trener, så tar det ikke mange minuttene før betjeningen er der og minner deg på det.

Anonymkode: f8ef7...b87

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker heldigvis ikke håndkle der jeg trener, men mikrofiberklut m/desinfeksjonsspray 👍 Akkurat svette er ikke det jeg er mest redd for på treningssenter (verre med virus og bakterier), man (dusjer og) skifter jo klær rett etterpå uansett!

Anonymkode: 257b2...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke håndkle, ingen andre som gjør heller, men bruker sprayflaske og klut. Bruker ikke være direkte vått på benkene når jeg er ferdig, men det kommer litt an på tiden på året og hvor hard økta mi er. Og det er ingen som driver å kikker etter om det er vått på benken når du reiser deg, folk er fokusert på sitt, så ikke tenk på det 🙂 bare vask etter deg når du er ferdig 🙂👍

Anonymkode: 50350...24f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndkle som man sitter på, svetter på og drar rundthøres hundre ganger enklere ut enn at man sprayer og tørker av med papir når man er ferdig med et apparat. Ellers er det jo helt vanlig med fukt, det er jo fordi kroppen blir varm når man trener. 

Anonymkode: d35dd...bad

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.12.2022 den 15.55):

Har begynt å trene på treningsstudio, men hver gang jeg reiser meg fra en benk på et styrkeapparat for eksempel, så er det våte merker der jeg satt. Jeg er ikke veldig svett. Lurer på om dette er et vanlig problem, eller om det er bare meg det skjer til?

Det er normalt å da sitte på en håndkle. 

Anonymkode: bd366...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg svetter så mye at det ser ut som om jeg har tissa på meg 🙃 Så for meg er det helt normalt å svette mye og at det er våte merker når jeg reiser meg. På senteret vårt har de innført kluter og har sprayflasker som vi bruker etter å ha fullført sett. Men jeg har også med et eget lite håndkle. 

Ikke tenk så mye på det, bare tørk av og rengjør etter deg så er alt fint!

Anonymkode: 177d4...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det ikke skjer gjør man jo noe feil. Jeg er ikke fornøyd med økta hvis jeg ikke er grisesvett etterpå.

Anonymkode: a9ef2...2c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trener alltid med håndkle og sitter/legger meg på det når jeg trener. I tillegg bruker jeg sprayflaske og tørker apparatene.

Dette gjør jeg alltid uansett om jeg svetter eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svetter alltid og får alltid slike flekker der jeg sitter.
Sprayflaske og papir brukes til å tørke bort når jeg er ferdig med apparatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.12.2022 den 19.22):

Bruker heldigvis ikke håndkle der jeg trener, men mikrofiberklut m/desinfeksjonsspray 👍 Akkurat svette er ikke det jeg er mest redd for på treningssenter (verre med virus og bakterier), man (dusjer og) skifter jo klær rett etterpå uansett!

Man tar jo med eget håndkle og vasker av med spray og papir etterpå.

Lenge siden jeg har trent på senter, men da hadde alle med håndkle. Trodde det fortsatt var normalen 😳

Anonymkode: b663f...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det er normalt å svette når man trener. Folk er opptatt med seg selv, ikke med å overvåke mengden du svetter.

Anonymkode: dc864...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Man tar jo med eget håndkle og vasker av med spray og papir etterpå.

Lenge siden jeg har trent på senter, men da hadde alle med håndkle. Trodde det fortsatt var normalen 😳

Anonymkode: b663f...28e

Nei, kun på gruppetimer på «mitt» senter. Hvorfor skal man drasse rundt på et ekkelt håndkle hvis man uansett vasker etter seg? Tror det er minst 10 år siden håndkle var standardutrustning på treningssenter.

Bortsett fra en liten periode under pandemien hvor det var påbudt med å håndkle, har jeg knapt sett et håndkle i styrkeavdelingene på flere år der jeg trener. Og håndklærne vi hadde med under pandemien, de ble jo bare båret rundt uten egentlig å bli brukt - alle vasket jo utstyr og apparater både før og etter bruk. Jeg pleide å ha noen håndklær i størrelse stor vaskeklut i bilen, bare for å ikke risikere å glemme å ta det med...

Jeg vasker fortsatt alt jeg tar på før og etter at jeg tar på det 👍

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke vanlig med håndkle på mitt senter, men alle har tilgang til kluter og antibac-spray. Om alle bruker det er jo en annen ting...

Jeg bruker det selv og vasker gjerne både før og etter.

Anonymkode: c4b32...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt håndkle i alle år og skulle det likevel komme noe svettemerker etter meg så tørker jeg av med spray og papir som de har på mitt lokale treningssenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...