NullHull Skrevet 14. desember 2005 #1 Skrevet 14. desember 2005 I mange konfektoppskrifter med sjokolade skal det også være smør som smeltes. Kanskje litt dumt spørsmål, men hva skjer om jeg dropper smøret? Hvilken funksjon har det? Blir resultatet kanskje veldig hardt om ikke smøret er med? :klø:
Arkana Skrevet 14. desember 2005 #2 Skrevet 14. desember 2005 Smøret er en del av både smaken og konsistensen. Når det smeltede smøret stivner får du en myk og god konfekt. Smøret er jo gjerne hovedingrediensen, så uten smør blir det temmelig rart.
NullHull Skrevet 14. desember 2005 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2005 Hmmm...OK. Men når jeg bruker sjokolade som overtrekk på f.eks marsipankuler, nougat osv. så blander jeg aldri med smør og det går helt fint. Men det er kanskje annerledes når det gjelder f.eks. crispy rice squares, risboller o.l? Det blir kanskje noe tørt?
Arkana Skrevet 14. desember 2005 #4 Skrevet 14. desember 2005 Ja, det ville bli ganske tørt og hardere også, siden smør er mykere enn sjokolade.
Iceglow Skrevet 14. desember 2005 #5 Skrevet 14. desember 2005 Et lite tips om du ikke liker, eller av andre grunner ikke spiser smør, delfiafett går helt fint i de aller fleste oppskrifter
NullHull Skrevet 15. desember 2005 Forfatter #6 Skrevet 15. desember 2005 (endret) Et lite tips om du ikke liker, eller av andre grunner ikke spiser smør, delfiafett går helt fint i de aller fleste oppskrifter ← Jo takk det vet jeg Men delfiafett er helt pyton etter min smak, dessverre , så da må jeg nok heller gå for smør dersom det blir nødvendig. Endret 15. desember 2005 av NullHull
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå