Gå til innhold

Konfekt-spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mange konfektoppskrifter med sjokolade skal det også være smør som smeltes. Kanskje litt dumt spørsmål, men hva skjer om jeg dropper smøret? Hvilken funksjon har det? Blir resultatet kanskje veldig hardt om ikke smøret er med? :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smøret er en del av både smaken og konsistensen. Når det smeltede smøret stivner får du en myk og god konfekt. Smøret er jo gjerne hovedingrediensen, så uten smør blir det temmelig rart.

Skrevet

Hmmm...OK. Men når jeg bruker sjokolade som overtrekk på f.eks marsipankuler, nougat osv. så blander jeg aldri med smør og det går helt fint. Men det er kanskje annerledes når det gjelder f.eks. crispy rice squares, risboller o.l? Det blir kanskje noe tørt?

Skrevet

Ja, det ville bli ganske tørt og hardere også, siden smør er mykere enn sjokolade.

Skrevet

Et lite tips om du ikke liker, eller av andre grunner ikke spiser smør, delfiafett går helt fint i de aller fleste oppskrifter :)

Skrevet (endret)
Et lite tips om du ikke liker, eller av andre grunner ikke spiser smør, delfiafett går helt fint i de aller fleste oppskrifter :)

Jo takk det vet jeg :) Men delfiafett er helt pyton etter min smak, dessverre :tristbla:, så da må jeg nok heller gå for smør dersom det blir nødvendig.

Endret av NullHull

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...