AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #1 Skrevet 30. desember 2022 Oppfordrer alle til å fyre så det svir frem til kl 24 i morgen. Alle unntatt Nord-Norge vil tjene på dette. Man tjener ikke store penger, men det vil være et veldig klart signal til Regjeringen når de har laget en så latterlig strømstøtteordning at man faktisk kan tjene penger på det. Håper så mange som mulig fyrer det de klarer for å sende en klar melding om at denne ordningen må bli bedre, og tette hullene slik at man ikke kan tjene på strømbruk! https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GM0Kel/stroemstoetten-for-desember-er-klar-naa-faar-du-betalt-for-aa-bruke-stroem Anonymkode: 1978d...8c7 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #2 Skrevet 30. desember 2022 Vel for en gangs skyld skal vi lade bilen til 100%, ikke 80%. Det er vel et par år siden sist. Vasker ekstra klær også imorgen. Anonymkode: 0fe44...820 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #3 Skrevet 30. desember 2022 I høst brukte vi veldig lite strøm, vasket klær på jobbens vaskemaskin (fikk lov av sjefen), vasket oppvask for hånd, hadde ingen varme på, skrudde av alle lys som var, osv osv.. Men vi har gitt opp. Nå bruker vi strøm som normalt som en lange-finger til regjeringen. Har ikke fått strømstøtte, har klaget, fikk da 1000kr som skulle være for hele året, forstå det den som kan. Har en enebolig fra 1998 på 140kvm. Vi vasker mye tøy og pledd, har valper som ikke har lært å tisse ute enda så uhell skjer, og barn i hus, og er en stor familie. Jeg jobber 50% pga dårlig helse og mannen jobber 100% som mekaniker. Så ikke fryktelig mye penger å rutte med akkurat, men hva skal man gjøre da? Strøm er ikke en luksus, man må ha strøm. I dag skal vi bruke MASSE strøm! Anonymkode: c5140...b73
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #4 Skrevet 30. desember 2022 Nei, jeg tenker på miljøet. Folk må seriøst tenke lenger! Galskap å ikke forstå at man ikke skal misbruke verdens ressurser. Voks opp! Anonymkode: 4ae53...38a 4 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #5 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, jeg tenker på miljøet. Folk må seriøst tenke lenger! Galskap å ikke forstå at man ikke skal misbruke verdens ressurser. Voks opp! Anonymkode: 4ae53...38a Jeg anser det ikke som sløsing av ressurser å endelig ha det godt og varmt inne. Dessuten er det billigere for meg å fyre opp et par olje- eller panelovner, akkurat nå, enn det er å fyre med ved. Da gjør jeg jo heller det. Ikke min skyld at regjeringen har kommet med en så dårlig strømstøtteordning. "Vi" har ønsket oss en modell som tar for seg time for time i stedet for månedssnitt. Det gjelder fortsatt selv om vi akkurat nå "får betalt" for å bruke strøm. Anonymkode: 993cd...345 3 1
A-hunter Skrevet 30. desember 2022 #6 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, jeg tenker på miljøet. Folk må seriøst tenke lenger! Galskap å ikke forstå at man ikke skal misbruke verdens ressurser. Voks opp! Anonymkode: 4ae53...38a Norsk strøm er laget på 100% fornybar, utslippsfri vannkraft. Altså så rent som energi er mulig å få det - fra en ressurs som renner forbi uansett. Forklar oss hvordan du tenker her. 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #7 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg anser det ikke som sløsing av ressurser å endelig ha det godt og varmt inne. Dessuten er det billigere for meg å fyre opp et par olje- eller panelovner, akkurat nå, enn det er å fyre med ved. Da gjør jeg jo heller det. Ikke min skyld at regjeringen har kommet med en så dårlig strømstøtteordning. "Vi" har ønsket oss en modell som tar for seg time for time i stedet for månedssnitt. Det gjelder fortsatt selv om vi akkurat nå "får betalt" for å bruke strøm. Anonymkode: 993cd...345 Dette var jo ikke ment til deg, men det tråden handler om, nemlig å bruke mer strøm enn nødvendig for å tjene noen stakkarslige kroner på det. Anonymkode: 4ae53...38a
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #8 Skrevet 30. desember 2022 A-hunter skrev (1 minutt siden): Norsk strøm er laget på 100% fornybar, utslippsfri vannkraft. Altså så rent som energi er mulig å få det - fra en ressurs som renner forbi uansett. Forklar oss hvordan du tenker her. Vi har ikke egen strøm her, strøm sendes og mottas over landegrenser. Jo mindre strøm vi bruker totalt jo bedre er det. Anonymkode: 4ae53...38a 1
A-hunter Skrevet 30. desember 2022 #9 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vi har ikke egen strøm her, strøm sendes og mottas over landegrenser. Jo mindre strøm vi bruker totalt jo bedre er det. Anonymkode: 4ae53...38a Det fungerer selvsagt ikke slik for annet enn prisen du må betale for strømmen. Strømmen som brukes i Norge er produsert i Norge. Av vannkraft. 100% fornybart. Uten utslipp. Verdens aller reneste energi. Og vi har i hopetall av den. 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #10 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): I høst brukte vi veldig lite strøm, vasket klær på jobbens vaskemaskin (fikk lov av sjefen), vasket oppvask for hånd, hadde ingen varme på, skrudde av alle lys som var, osv osv.. Men vi har gitt opp. Nå bruker vi strøm som normalt som en lange-finger til regjeringen. Har ikke fått strømstøtte, har klaget, fikk da 1000kr som skulle være for hele året, forstå det den som kan. Har en enebolig fra 1998 på 140kvm. Vi vasker mye tøy og pledd, har valper som ikke har lært å tisse ute enda så uhell skjer, og barn i hus, og er en stor familie. Jeg jobber 50% pga dårlig helse og mannen jobber 100% som mekaniker. Så ikke fryktelig mye penger å rutte med akkurat, men hva skal man gjøre da? Strøm er ikke en luksus, man må ha strøm. I dag skal vi bruke MASSE strøm! Anonymkode: c5140...b73 Jeg må bare bemerke dette, for dette er et misforstått sparetiltak. Oppvaskmaskinen bruker mindre strøm enn å vaske opp for hånd. (Med mindre du varmer oppvaskvannet på vedovnen som uansett står og brenner, da.) Anonymkode: 7ad7b...786 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #11 Skrevet 30. desember 2022 Kommer ikke til å sløse med strøm, men har samlet opp litt jeg skulle ta når det ble billigere strøm: puter, dyner osv. Dvs. at vaskemaskin og tørketrommel kommer til å gå hele dagen. Kommer også til å si til barna at de kan droppe ullklær inne og fyre opp rommene sine slik at de holder seg varme i normale klær. Alle kan få ta en dusj, og trenger ikke å tenke på tidspunkter for å lage mat, o.l. Anonymkode: 0ceb6...883 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #12 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): I høst brukte vi veldig lite strøm, vasket klær på jobbens vaskemaskin (fikk lov av sjefen), vasket oppvask for hånd, hadde ingen varme på, skrudde av alle lys som var, osv osv.. Men vi har gitt opp. Nå bruker vi strøm som normalt som en lange-finger til regjeringen. Har ikke fått strømstøtte, har klaget, fikk da 1000kr som skulle være for hele året, forstå det den som kan. Har en enebolig fra 1998 på 140kvm. Vi vasker mye tøy og pledd, har valper som ikke har lært å tisse ute enda så uhell skjer, og barn i hus, og er en stor familie. Jeg jobber 50% pga dårlig helse og mannen jobber 100% som mekaniker. Så ikke fryktelig mye penger å rutte med akkurat, men hva skal man gjøre da? Strøm er ikke en luksus, man må ha strøm. I dag skal vi bruke MASSE strøm! Anonymkode: c5140...b73 Vaskemaskinen bruker veldig lite strøm, og oppvaskmaskinen bruker faktisk mindre strøm enn å vaske opp for hånd. Det man kan spare inn på er oppvarming av huset og spesielt DUSJING. Anonymkode: 08a1a...19f 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #13 Skrevet 30. desember 2022 Får oppleve i et par dager hvordan livet var for få år siden, om ikke annet. Her spares det ikke på noe. 👿 Anonymkode: 0b18f...3bd
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #14 Skrevet 30. desember 2022 Hverdagen for oss med fastpris:-). Anonymkode: 73208...a3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå