AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #1 Del Skrevet 30. desember 2022 Hei! Jeg har blitt spurt om å være forlover for en venninne, noe som såklart er en stor ære! I min kultur så er det ikke så vanlig med dyre bryllup med mye stas, men har skjønt at de ønsker seg en stor og ganske fancy fest. Jeg er veldig usikker på hva rollen min innebærer her. Har skjønt at jeg skal være med på å prøve kjoler, arrangere utdrikningslag og være en hjelper under selve bryllupet. Er det noe mer jeg må tenke på? Er det naturlig at jeg hjelper dem med andre forberedelser, se på lokaler og sånt? Jeg er veldig usikker på hva min rolle er og setter pris på deres tanker om det. Anonymkode: 98a85...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 30. desember 2022 #2 Del Skrevet 30. desember 2022 Snakket dere ikke om det før du takket ja? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #3 Del Skrevet 30. desember 2022 Jeg var forlover for min beste venninne i fjor. Jeg hadde ansvar for utdrikningslag, bestille kjoleprøving samt være en hjelper på selve bryllupet. Dvs at jeg hjalp henne med kjolen, sørget for at hun fikk spist og drukket og at hår og sminke så bra ut til bilder osv. Vi avtalte på forhånd mine oppgaver, men jeg var også litt ekstra på tilbudssiden, og jeg tror min aller viktigste rolle var å være samtalepartner. Lytte til min venninnes dilemmaer, planer, ideer osv og prøve å bidra så godt jeg kunne. Hun sa i ettertid at hun satt veldig pris på det, og at jeg tok initiativ til å selv snakke om bryllupsplanleggingen så ikke hun følte at hun snakket for mye om det. Det var veldig koselig å være forlover og nå gleder jeg meg til neste år når rollene er snudd. Lykke til! Anonymkode: 6a488...37e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #4 Del Skrevet 30. desember 2022 Spør hva hun forventer innen du sier ja. Anonymkode: f9b99...f22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #5 Del Skrevet 30. desember 2022 Ville snakket med venninna di om hva hun forventer, for det kan nok variere veldig. Har opplevd folk som forventer at forloveren både skal være en slags høyre hånd/personlig assistent som hjelper bruden med alt fra påkledning til dobesøk og samtidig en slags planlegger og koordinator for selskapet som sørger for at toastmaster får et tidsskjema og at kakene blir satt frem til riktig tid. Har også vært i bryllup der forloveren bare har vært sermoniell. Anonymkode: 5238e...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #6 Del Skrevet 30. desember 2022 Det vil nok variere veldig. Spør venninnen din, og hør hva hun forventer av deg. Husk å hør med venninnen din om hvem hun kunne tenkt seg bli med på utdrikningslaget. I mitt bryllup var alle kvinner (20 og oppover) som var invitert i bryllupet, også invitert i utdrikningslaget. Til en venninne var alle venner invitert, selv om man ikke nødvendigvis var invitert i bryllupet (et lite bryllup med bare familie, så greit nok). Jeg har vært forlover/maid og honor bare en gang. Det eneste jeg gjorde var å arrangere utdrikningslaget og hjalp mye til på selve dagen (typ hjalp under bildetakning, hjalp til når hun gjorde seg klar, osv). Og holdt tale selvfølgelig. Anonymkode: 3e965...367 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #7 Del Skrevet 30. desember 2022 Ta en prat med venninnen din om hva hun ser for seg at din rolle innebærer. Det er greit å vite hvor dere begge står, så vet dere hva dere kan forvente av hverandre og ingen trenger å krangle eller bli lei seg. Og hvis hun forventer mer enn du kan eller vil gi, så kan du enten sette grenser eller takke nei. Anonymkode: 2b712...6ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #8 Del Skrevet 30. desember 2022 Jeg har vært forlover for flere. Men det var i "gamle dager", altså før folk hadde internett og ørten TV-kanaler der de så amerikanske bryllup. Mine oppgaver var helt greie. Fikse utdrikningslag (bare dersom bruden ønsket det). Pluss være med å hjelpe til med kjole/slør dersom behov under selve vielsen. Tale. Ikke noe mer. Anonymkode: 1e0be...0b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #9 Del Skrevet 30. desember 2022 Det finnes ikke noe ære i den jobben der. Du burde absolutt ha spurt hva hun forventer før du tok på deg den møkkajobben. Anonymkode: 581ed...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå