AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #1 Skrevet 30. desember 2022 Hei. Har bestilt en vare på filashopnorge men ikke fått den. Fått bekreftelse på at pengene er overført og at orderen er mottatt, men ingen pakke (bestilte 11 desember) Det står at man kan kontakte de på mailen, men adressen finnes ikke og kontaktskjema på nettsiden funker heller ikke. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 98353...e56
Taluno Skrevet 30. desember 2022 #2 Skrevet 30. desember 2022 Du kan prøve melde til banken at du har handlet på en svindelside, så får du muligens tilbake pengene. Sjansen er lav for å få varer du bestiller fra en side som veldig tydelig ikke er ekte. Ingen seriøse bedrifter skriver alt om personvern, retur etc med stor forbokstav i hvert eneste ord...
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #3 Skrevet 30. desember 2022 Du er utsatt for svindel. Først og fremst, så finnes ikke det en egen shop for Fila i Norge. For det andre, hvis du søker opp Fila norge på google, så kommer det opp flere nettsider (filanorge.no, filanorgesalg.com, filaoutlet.com). Det er garantert de samme som står bak. Skjønner ikke at folk tørr å handle på slike nettsider, når det er ingenting som tilsier 1) At dette er en ekte side. 2) At den ikke har noen anmeldelser. 3) At det er skrivefeil på nettsiden deres. Anonymkode: 61f12...5cb 6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #4 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er utsatt for svindel. Først og fremst, så finnes ikke det en egen shop for Fila i Norge. For det andre, hvis du søker opp Fila norge på google, så kommer det opp flere nettsider (filanorge.no, filanorgesalg.com, filaoutlet.com). Det er garantert de samme som står bak. Skjønner ikke at folk tørr å handle på slike nettsider, når det er ingenting som tilsier 1) At dette er en ekte side. 2) At den ikke har noen anmeldelser. 3) At det er skrivefeil på nettsiden deres. Anonymkode: 61f12...5cb Det har jeg skjønt. Spørsmålet var hva jeg kan gjøre nå. Og ja, jeg har lært til neste gang. Anonymkode: 98353...e56
Gjest kira87 Skrevet 30. desember 2022 #5 Skrevet 30. desember 2022 Kontakt banken og forsøk reklamasjon derfra. Hvis du har brukt kredittkort bør det gå ganske greit. https://www.forbrukereuropa.no/svindel/kortreklamasjon-svindel/
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #6 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det har jeg skjønt. Spørsmålet var hva jeg kan gjøre nå. Og ja, jeg har lært til neste gang. Anonymkode: 98353...e56 Kontakt banken Anonymkode: 004ef...806
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #7 Skrevet 30. desember 2022 kira87 skrev (3 minutter siden): Kontakt banken og forsøk reklamasjon derfra. Hvis du har brukt kredittkort bør det gå ganske greit. https://www.forbrukereuropa.no/svindel/kortreklamasjon-svindel/ Takk for svar 😊 Har sendt melding til banken nå så da ordner det seg sikkert! Var ikke snakk om et stort beløp, men er jo kjedelig fordet. Anonymkode: 98353...e56
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #8 Skrevet 30. desember 2022 Nå vil jo pakker og sånt bli forsinket i juletidene da Anonymkode: 0e738...078
Taluno Skrevet 30. desember 2022 #9 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå vil jo pakker og sånt bli forsinket i juletidene da Anonymkode: 0e738...078 Åpenbare svindelsider trenger ikke forholde seg så mye til potensielle forsinkelser i postgang. 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #10 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nå vil jo pakker og sånt bli forsinket i juletidene da Anonymkode: 0e738...078 Tror ikke det er så store forsinkelser akkurat. Jeg bestilte en pakke fra Komplett, natt til tirsdag. Den ble sendt på tirsdag formiddag, og jeg fikk den på torsdag. Levering til hentested, Posten. Anonymkode: 61f12...5cb
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #11 Skrevet 30. desember 2022 Egentlig skal man vel være glad de ikke har tømt hele kontoen…. Anonymkode: 2657d...943
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #12 Skrevet 31. desember 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: Hei. Har bestilt en vare på filashopnorge men ikke fått den. Fått bekreftelse på at pengene er overført og at orderen er mottatt, men ingen pakke (bestilte 11 desember) Det står at man kan kontakte de på mailen, men adressen finnes ikke og kontaktskjema på nettsiden funker heller ikke. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 98353...e56 Den siden er nok bare svindel så her får du nok ikke noe varer. Ta kontakt med kortutsteder Anonymkode: 9281e...fb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå