AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #1 Skrevet 30. desember 2022 Jeg hadde hormonspiral i fem år etter siste gravididet, men ønsket ikke å få en ny innsatt. Jeg opplevde ubehag, vond lukt osv, når jeg hadde spiralen, ikke minst at jeg blødde som en foss i et halvt år etter den ble innsatt. Men jeg slapp mensen etter det, og det var fantastisk. Jeg lurer på om jeg skal prøve en annen type prevensjon nå, for jeg ønsker ikke å ha mensen. Har mye pms plager og smerter ifm eggløsning. Jeg vurderer p piller eller mini piller. Er det noen her som har gode erfaringer med det? Anonymkode: a12c2...de8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #2 Skrevet 30. desember 2022 Om du er i et fast forhold så synes jeg det er en selvfølge at mannen klipper strengen på det tidspunktet, om ikke før. Om jeg skulle valgt prevensjon ville det vært p-piller, da kan man selv styre, og unngå, blødninger. Og jeg hadde selv aldri plager når jeg gikk på det. Anonymkode: 01e64...f1d 1
Summeer Skrevet 30. desember 2022 #3 Skrevet 30. desember 2022 (endret) Jeg byttet til ny hormonspiral, og slapp ny runde med blødninger. Må si at det er fantastisk deilig å ikke ha mensen og slippe det styret hver måned! Men jeg kommer nok til å be mannen klippe strengen når denne spiralen skal byttes om fire år. Endret 30. desember 2022 av Summeer
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #4 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Om du er i et fast forhold så synes jeg det er en selvfølge at mannen klipper strengen på det tidspunktet, om ikke før. Om jeg skulle valgt prevensjon ville det vært p-piller, da kan man selv styre, og unngå, blødninger. Og jeg hadde selv aldri plager når jeg gikk på det. Anonymkode: 01e64...f1d Poenget er at jeg ikke vil ha mensen så det har lite å si hva mannen gjør Anonymkode: a12c2...de8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #5 Skrevet 30. desember 2022 Summeer skrev (34 minutter siden): Jeg byttet til ny hormonspiral, og slapp ny runde med blødninger. Må si at det er fantastisk deilig å ikke ha mensen og slippe det styret hver måned! Men jeg kommer nok til å be mannen klippe strengen når denne spiralen skal byttes om fire år. Men hvorfor får du ikke en ny runde med blødninger når ny spiral settes inn? Skjer ikke denne prosessen hver gang? Jeg kjente at jeg hadde en spiral der oppe og ønsker ikke det mer. Hva mannen gjør har lite å si da jeg ikke vil ha mensen. Anonymkode: a12c2...de8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #6 Skrevet 30. desember 2022 P-sprøyte fungerer veldig bra for meg. Jeg behøver ikke prevensjon, men tar sprøyta for å slippe å ha mensen. Merker ingen bivirkninger, og det er så deilig å slippe de mensrelaterte plagene. Eneste ulempen er at jeg må innom legekontoret for å sette sprøyta hver 3. måned. Anonymkode: aacdf...11c
Summeer Skrevet 30. desember 2022 #7 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men hvorfor får du ikke en ny runde med blødninger når ny spiral settes inn? Skjer ikke denne prosessen hver gang? Jeg kjente at jeg hadde en spiral der oppe og ønsker ikke det mer. Hva mannen gjør har lite å si da jeg ikke vil ha mensen. Anonymkode: a12c2...de8 Mulig det ikke ble en ny runde med innsettingsblødning fordi kroppen allerede har de hormonene i kroppen, og sånn sett forandres lite?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #8 Skrevet 30. desember 2022 Jeg skal sterilisere meg når jeg skal ta keisersnitt om noen uker. Nettopp fylt 40. hadde ikke jeg skulle tatt ks så hadde mannen sterilisert seg. Orker ikke bruke prev. Er ikke snakk om mange år før man ikke trenger uansett. Anonymkode: d9670...df0
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #9 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Poenget er at jeg ikke vil ha mensen så det har lite å si hva mannen gjør Anonymkode: a12c2...de8 I så tilfelle hadde jeg bare fjernet livmor. Det reduserer også risikoen for kreft. Anonymkode: 01e64...f1d
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #10 Skrevet 30. desember 2022 Jeg tror det for min del blir gestagen p piller, det virker som de gir den effekten jeg ønsker mest. Eller p sprøyte som en annen foreslår. Jeg tok et ks som 34-åring og angrer nå på at jeg ikke ble sterilisert. Men følte meg ikke helt sikker på den tiden. Ja enig med at det er lettere for mannen å klippe strengene, men nå er poenget her at jeg vil slippe mensen, det er bare derfor jeg vil bruke prevensjon. Å fjerne livmoren er vel ikke noe man bare kan be om heller? Ts Anonymkode: a12c2...de8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #11 Skrevet 30. desember 2022 Bruker p-ring og er fornøyd med det. Har menstruasjon et par ganger i året, og ellers setter jeg bare inn en ny ring etter 3 uker i stedet for å ha en ukes pause. Mange som tar p-piller glemmer altfor ofte å ta den som gjør at prevensjonseffekten blir for lav. Det slipper man med p-ring, og man kan legge inn i kalenderen at man skal bytte ring hver 3. Uke. Anonymkode: d2f5c...ed7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #12 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror det for min del blir gestagen p piller, det virker som de gir den effekten jeg ønsker mest. Eller p sprøyte som en annen foreslår. Jeg tok et ks som 34-åring og angrer nå på at jeg ikke ble sterilisert. Men følte meg ikke helt sikker på den tiden. Ja enig med at det er lettere for mannen å klippe strengene, men nå er poenget her at jeg vil slippe mensen, det er bare derfor jeg vil bruke prevensjon. Å fjerne livmoren er vel ikke noe man bare kan be om heller? Ts Anonymkode: a12c2...de8 Det å fjerne livmor er en veldig stor prosedyre som setter deg rett i overgangsalder. Det er ikke akkurat så heldig. Anonymkode: d2f5c...ed7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå