Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #1 Skrevet 14. desember 2005 Føler jeg ikke har gjort annet enn å sprae, blir frustert, spare, bli frustert i en evighet.. tror ikke håret mitt egner seg for stort lenger enn skulderlangt. MEEEEN har så lyst på å ha langt hår! vet det finnes muligheter - ulike extensions. Hva er best? tape? fletting? sveising? prist? holdbarhet? fortell gjerne om deres erfaringer
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #3 Skrevet 14. desember 2005 3-4 mnd. men virker som om håret mitt bare ikke egner seg - det er ikke ofte er det flisete, men bare tynt.
Lilith Skrevet 14. desember 2005 #4 Skrevet 14. desember 2005 Jeg har tykt hår, men heller ikke mitt blir lenger enn til rett nedenfor skuldrene. Alt hår har sin makslengde, har jeg lest. Mitt hår har i hvert fall sin ...
Gjest Jalileh Skrevet 14. desember 2005 #5 Skrevet 14. desember 2005 kurer du det ofte da? Tar jo litt lenger tid enn 3-4 mnd for å få langt hår, og så kommer det jo ann på hvor ofte man klipper seg. Skal ikke klippe seg så ofte hvis man skal ha langt hår, men jeg vet jo ikke hvor ofte du klipper deg da.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #6 Skrevet 14. desember 2005 jeg har holdt på å i åresvis. håret mitt er veldig vanskelig å klippe, så har hatt ende mislykkede frisørsbesøk som har bremset spareutviklingen. det er litt nedenfor skuldrene jeg klipper det ikke ofte. men det er ikke poenget - poenget er at jeg ønsker å få vite noe om extentions eller alternativer til sparing
Gjest gutt24 Skrevet 14. desember 2005 #7 Skrevet 14. desember 2005 løshår ser som regel så stygt ut. dropp det du. billig.
hecuba Skrevet 14. desember 2005 #8 Skrevet 14. desember 2005 Jeg tror nok de fleste kan få langt hår.. Du trenger ikke nødvendigvis klippe deg oftere enn 2 ganger i året(med mindre du har frisyre). Bare ta vare på håret ditt. Dersom gutter med skikkelig "fliser" kan få hår langt ned på rumpa, kan vanlige jenter også få langt hår. Det er nok strengt tatt bare å spare.. Handler om tålmodighet. Makslengde på hodehår er nok ikke bare til skuldrene.
Lilith Skrevet 14. desember 2005 #9 Skrevet 14. desember 2005 Ikke på alle, selvfølgelig, men MIN makslengde er til litt nedenfor skuldrene. Jeg har spart og spart, men det blir altså ikke lenger enn det. Noen får hår til langt ned på rumpa, andre ikke. Vi er nok forskjellige der óg.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #10 Skrevet 14. desember 2005 Faktisk er det mange som har makslengde til skulderen. Det er genetisk bestemt, og håret har bare en viss vokseperiode før det faller ut. Hos noen er den perioden kortere, og det hjelper ikke hvor mye man enn sparer.
Gjest hår.massør Skrevet 14. desember 2005 #11 Skrevet 14. desember 2005 Faktisk er det mange som har makslengde til skulderen. Det er genetisk bestemt, og håret har bare en viss vokseperiode før det faller ut. Hos noen er den perioden kortere, og det hjelper ikke hvor mye man enn sparer. ← har du noen type dokumentasjon på dette? Har du også Lilith????
Lilith Skrevet 14. desember 2005 #12 Skrevet 14. desember 2005 har du noen type dokumentasjon på dette? Har du også Lilith???? ← Nope. Som sagt så gjelder dette mitt eget hår, og jeg mener å ha lest noe om det i tråd med det som gjest skriver ang genetikk. Men, som trådstarter poengterte, så er det faktisk ikke dette hun lurer på.
Gjest hår.massør Skrevet 14. desember 2005 #13 Skrevet 14. desember 2005 Nope. Som sagt så gjelder dette mitt eget hår, og jeg mener å ha lest noe om det i tråd med det som gjest skriver ang genetikk. Men, som trådstarter poengterte, så er det faktisk ikke dette hun lurer på. ← nei men du har jo allerede peilet inn på dette temaet selv (at håret ditt aldri vokser), så her kan du skylde deg selv! du kan ikke bare komme her og komme her og si slikt uten dokumentasjon. idioti!!!
Lilith Skrevet 14. desember 2005 #14 Skrevet 14. desember 2005 Jeg sa jo bare at håret MITT var sånn. Det vet jeg vel best selv, helt uten dokumentasjon? Nok om det.
Gjest hår.massør Skrevet 14. desember 2005 #15 Skrevet 14. desember 2005 Jeg sa jo bare at håret MITT var sånn. Det vet jeg vel best selv, helt uten dokumentasjon? Nok om det. ← du sa i stad: ikke alle. det tolker jeg som om at du mener at NOEN har det sånn. med andre ord: har du noen type dokumentasjon???????????????????
Cuba Skrevet 14. desember 2005 #16 Skrevet 14. desember 2005 Jammen herregud, er det noe å hisse seg så ekstremt opp over da? Hun regner vel med at det er flere enn henne som har det sånn, og når hun attpåtil har hørt om flere går det vel an å si det uten noe dokumentasjon vel? Har du dokumentasjon på alt du påstår?
aline Skrevet 14. desember 2005 #17 Skrevet 14. desember 2005 Føler jeg ikke har gjort annet enn å sprae, blir frustert, spare, bli frustert i en evighet.. tror ikke håret mitt egner seg for stort lenger enn skulderlangt. MEEEEN har så lyst på å ha langt hår! vet det finnes muligheter - ulike extensions. Hva er best? tape? fletting? sveising? prist? holdbarhet? fortell gjerne om deres erfaringer ← jeg hadde samme problemet, altfor tynt hår. jeg satte inn extensions som ble sveiset på buntvis, små bunter altså. og det ble veldig bra. når det blir gjort hos frisør, med 100% hår og ikkenoe syntetisk, så ville jeg gjerne sett den som så at man hadde det om det er pent gjort. jeg har fremdeles igjen endel, og de ligger jo godt skjult under mitt eget hår og er klippet og farget som resten av håret mitt. det synes kanskje litt mer om du tar for å få langt hår, men da må du nok ha de tettere en jeg tok dem, og da er det ikke sikkert det synes likevel. husker ikke hva det kostet og hvor mange bunter jeg satt i, men det koster litt. det holder en stund og, ihvertfall den typen jeg tok. det er seks mnd siden jeg satt inn mine, og de sitter der fremdeles. setter du i for å få tykkere hår, så sparer du kanskje til lengre også. mitt ble langt til meg å være, men jeg synes ikke håret mitt passer til langt lenger, det er frizzy og tørt, så jeg klippet meg til en bob til midt på halsen og er dritfornøyd. men uansett, det er mange gode muligheter, så lykke til. og bare for å legge til, helt uten dokumentasjon..... mitt hår har også en "makslengde", blir det lenger en nesten ned til skuldrene så ser det stygt ut uansett hvor mye kurer og extensions jeg putter i.
Gjest gjest1 Skrevet 14. desember 2005 #18 Skrevet 14. desember 2005 Jeg tok extension i sommer, i Paris. Jeg følte meg såååå fin med langt hår. Men lykken var kortvarig. Det varte ikke mer enn i 3 uker. Håret floket seg av den minste ting og jeg måtte børste det HELE tiden med en grov tagget kam, noe som jeg syntes tok en evighet. Jeg har veldig lyst å få laaangt hår igjen, men jeg synes det er for dyrt å ta det. 12000 kr er for dyrt for meg! Men jeg kan jo alltids reise til Paris, kose meg der, få extension og reise tilbake igjen for under halvparten av norsk pris. Men neste gang ville jeg nok gått til en annen frisør enn jeg gjorde i sommer.
aline Skrevet 14. desember 2005 #19 Skrevet 14. desember 2005 du kan fint bruke børste, naturbørste som du får kjøpt hos frisøren. da unngår du i stor grad det du snakker om med floking etc. jeg har som sagt hatt mine i seks måneder og børster med naturbørste, som har bøyelige "børster" slik at de grer vekk flokene og hjelper løse hår å forme seg dit de skal. prisen kommer jo også an på hvor mye du skal ha, så at det kanskje koster 12000 å få alt håret mye lenger en man har selv er mulig. det koster IKKE så mye om man setter i for å få eget hår tykkere, slik at det kan vokse seg lenger uten å være for tynt. jeg husker som sagt ikke helt hva jeg betalte og hvor mange bunter, men det var under 2000 ihvertfall, og likevel nok bunter til å få håret til å se mye tykkere ut. (og ja, det var en god frisør, det var 100% naturlig hår og satt på så bra at jeg fremdeles har det og det ser naturlig ut)
viren Skrevet 14. desember 2005 #20 Skrevet 14. desember 2005 Moren til ei veninne av meg kan heller ikke få langt hår , det vokser til en viss lengde (ned til skuldrene) og det er det. Jeg har også lest noe om dette, men husker ikke hvor...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå