Frauken Skrevet 30. desember 2022 #1 Skrevet 30. desember 2022 Jeg har premature tvillinger på 7mnd. De har vært flate i bakhodet helt fra start. De ble tatt med keisersnitt om det har noe å si. siden de er premature har de fått oppfølging av fysioterapeut hele veien. Vi vet derfor at de ikke har noen låsninger i nakken eller lignende. fra de var ca 2-3 mnd har vi brukt mimos pute (sånn med hull), og det har hjulpet noe da de ikke er paddeflate lengre, men de har fortsatt ikke en normal hodeform. Putene sluttet vi å bruke da de var rundt 5 mnd, for da begynte de de nesten konsekvent å sove på magen eller på siden, og puta ble bare dyttet bort. Vi var hos fysio idag og hun nevnte at noen går til osteopat for flatt bakhode, men hun kunne ikke si om det faktisk virket, og det koster visst ganske mye. Derfor ønsker jeg å høre om noen har hatt barn med samme problem, som fikk utbytte av å gå til osteopat? måtte det eventuelt mange behandlinger til?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #2 Skrevet 30. desember 2022 Skaff deg en sånn pute og: https://bedrebabytid.no/produkt/puter/babydorm Anonymkode: 814da...340
Frauken Skrevet 30. desember 2022 Forfatter #3 Skrevet 30. desember 2022 28 minutter siden, AnonymBruker said: Skaff deg en sånn pute og: https://bedrebabytid.no/produkt/puter/babydorm Anonymkode: 814da...340 Har som sagt brukt pute, men det funker ikke lenger da de ikke ligger på ryggen.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #4 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skaff deg en sånn pute og: https://bedrebabytid.no/produkt/puter/babydorm Anonymkode: 814da...340 Leste du HI? Anonymkode: 2ccae...b1a
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #5 Skrevet 30. desember 2022 Det finnes vel også en type hjelm de kan bruke for å korrigere hodeformen. Gammel artikkel, men her ser du hva jeg mener: https://www.dagbladet.no/tema/presser-hjelm-pa-hodet-for-a-fa-perfekt-form/63340556 Anonymkode: 20f1f...1d8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #6 Skrevet 30. desember 2022 Det er jo litt kinkig når de verken har låsninger eller vil ligge på ryggen. Vi hadde samme utfordring med eldste, men det skyldes låsninger i nakken (han lå kun med hodet en vei) så det løste seg med Babydorm-pute og manuellterapeut som spesialiserte seg på spedbarn. Jeg lå også våken maaaaaange netter og snudde hodet hans til den andre siden hver gang han snudde hodet, så sammen med sjekk/behandling hos manuellterapeut og Babydorm-pute kanskje det kan hjelpe å konsekvent snu de hver gang de snur seg på magen når de sover. 🤷♀️ Det betyr dog null søvn mens det hele står på, men for min del var det verdt det. Anonymkode: 06ea0...fde 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #7 Skrevet 30. desember 2022 Jeg gikk med min eldste som hadde skjevt bakhode. Søk etter osteopat som har erfaring med spedbarn. Fungerte kjempefint og så klar forbedring etter noen behandlinger. Fikk rettet opp mye av skjevheten. Hadde kanskje 4 behandlinger om jeg husker riktig. Anonymkode: 3d3e1...97f 1
Frauken Skrevet 8. januar 2023 Forfatter #8 Skrevet 8. januar 2023 On 12/30/2022 at 10:59 PM, AnonymBruker said: Jeg gikk med min eldste som hadde skjevt bakhode. Søk etter osteopat som har erfaring med spedbarn. Fungerte kjempefint og så klar forbedring etter noen behandlinger. Fikk rettet opp mye av skjevheten. Hadde kanskje 4 behandlinger om jeg husker riktig. Anonymkode: 3d3e1...97f Det høres veldig lovende ut! Hvor gammel var din da dere gikk til osteopat?
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #9 Skrevet 8. januar 2023 Frauken skrev (3 timer siden): Det høres veldig lovende ut! Hvor gammel var din da dere gikk til osteopat? Oi vet du her er jeg litt usikker 😅 han er 8 år nå, så det er en stund siden 😅 men han kan ha vært rundt 8 mnd kanskje. Anonymkode: 3d3e1...97f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå