Gå til innhold

Reise fra barn (6 og 10) som ikke vil reises fra, hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer og jeg har fått mulighet til å reise til en storby i mai neste år, onsdag til lørdag. Vi er begge vant til å reise fra barna hver for oss i jobbsammenheng men reiser aldri samtidig, vi er én natt borte sammen et par ganger i året. 

Barna vil at mamma og pappa skal få reise på tur, samtidig er de litt lei seg og vi vet de blir veldig lei seg når vi reiser. Og helt sikkert på kveldene når de skal sove. De skal passes av foreldrene mine som de kjenner godt, men synes er litt strenge (de er nok litt vare for når andre er «streng» med dem). 

Hva gjør dere med sånt? Reiser dere bare? Jeg virkelig hater det….. 😳

Anonymkode: ff1f0...a52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det gjør vi ikke. Vi drar sammen på tir

Anonymkode: 5439c...2b9

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde reist ja. 
Vi har snakket mye med våre barn om at det er viktig for oss med litt tid sammen uten å være mor og far. 

jeg skjønner at det er vanskelig, men dere har god tid til forberedelser, så kanskje dere kan snakke med dem om det flere ganger?

Ang savn, så kan dere ringes/facetime på kvelden kanskje? Med min yngste fungerer det. Eldste savner oss bare mer da, så da snakkes vi helst ikke før vi er hjemme igjen.

• Liker 13
Skrevet

Jeg hadde ikke reist 

Anonymkode: 707e0...9ab

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei det gjør vi ikke. Vi drar sammen på tir

Det gjør selvsagt vi også, i dette tilfellet er det litt spesielt der vi får en tur gratis, men den er da kun for oss to.

7 minutter siden, Noldus said:

Jeg hadde reist ja. 
Vi har snakket mye med våre barn om at det er viktig for oss med litt tid sammen uten å være mor og far. 

jeg skjønner at det er vanskelig, men dere har god tid til forberedelser, så kanskje dere kan snakke med dem om det flere ganger?

Ang savn, så kan dere ringes/facetime på kvelden kanskje? Med min yngste fungerer det. Eldste savner oss bare mer da, så da snakkes vi helst ikke før vi er hjemme igjen.

Ja, vi facetimer mye når en av oss er borte og det fungerer veldig fint :) takk for svar!

Skrevet

Når barna er 6 og 10 år, er det på tide at de løsriver seg litt fra foreldrene.

Reis! De har det sikkert supert der de skal være, får da være måte på sying av puter under barns armer. Hadde de vært under 5 år, greit nok. 

Anonymkode: eb6b0...be1

• Liker 22
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Min samboer og jeg har fått mulighet til å reise til en storby i mai neste år, onsdag til lørdag. Vi er begge vant til å reise fra barna hver for oss i jobbsammenheng men reiser aldri samtidig, vi er én natt borte sammen et par ganger i året. 

Barna vil at mamma og pappa skal få reise på tur, samtidig er de litt lei seg og vi vet de blir veldig lei seg når vi reiser. Og helt sikkert på kveldene når de skal sove. De skal passes av foreldrene mine som de kjenner godt, men synes er litt strenge (de er nok litt vare for når andre er «streng» med dem). 

Hva gjør dere med sånt? Reiser dere bare? Jeg virkelig hater det….. 😳

jeg hadde dratt, selvom barna alltid blir litt lei seg, går det over. Barna er ikke sjefen i huset, mine er 5,7 og 9

Anonymkode: d6457...0cd

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi reiser. Yngste på 9 hater overganger og vil ikke at vi drar, men når vi er borte, har hun det helt fint. Neste gang er det like ille igjen. Det bedrer seg litt hvert år, men det er tydeligvis vanskelig å forstå. Eldste på 17 ville heller ikke at vi skulle reise før, men nå har hun selv reist et år på utveksling.

Anonymkode: 20b81...b8d

• Liker 3
Skrevet

Ville heller tatt en helg eller to alene før dere skal reise bort i mai.

Øve litt.

De er store nok til at ei langhelg bør være helt uproblematisk, men har de ikke opplevd å være uten dere begge over mer enn ei natt før så blir det jo uvant.

Ikke lag det til en større greie enn det egentlig er.

Anonymkode: 0de60...552

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt vil ikke barna at dere skal dra fra dem. Selvsagt skal dere gjøre det. 

Anonymkode: 1ad5c...722

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvordan skal de venne seg til å være borte fra dere om dere ikke faktisk er borte fra dem? Dette er jo noe som må øves på, og eneste mulighet er da å reise.

Anonymkode: 53015...1d1

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

jeg hadde dratt, selvom barna alltid blir litt lei seg, går det over. Barna er ikke sjefen i huset, mine er 5,7 og 9

Anonymkode: d6457...0cd

😂 barna er ikke sjefen her heller mrn vi respekterer hverandres meninger

Skrevet

Reis! Barn har ikke vondt av å kjenne på følelser, og de blir godt tatt vare på. Dessuten er de så store, at det er greit å bli vant til litt separasjon. Kos deg, og ikke ha dårlig samvittighet.

Anonymkode: 025ba...a6f

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor spurte dere barna? I steden for å si noe som at pappa og jeg skal på tur, dere skal kose dere med besteforeldre. Mai er en evighet til for et barn. Reis og kos dere! 

Anonymkode: 9757d...7a9

• Liker 2
Skrevet

Det der er ikke noe barn skal få bestemme! Reis!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

😂 barna er ikke sjefen her heller mrn vi respekterer hverandres meninger

Det går an å respektere andres meninger, men likevel være uenig.

Anonymkode: 8ba0e...914

Skrevet

Reis. Skal selv på weekendtur til en storby i juni, og mine to på da 2 og 4,5 år skal være hos mormoren sin. Null dårlig samvittighet for det 😊

Anonymkode: 83f4a...90d

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke farlig at barn er lei seg. Det er ikke farlig at de ikke får viljen sin. Det er ikke farlig at andres behov kommer foran barnas innimellom. Det er mye enklere å veilede barna gjennom de vanskelige følelsene og situasjonene nå enn når de er i 20-årene. For en gang i livet må de faktisk trene på å tåle disse tingene.... 

• Liker 3
Skrevet

Klart jeg hadde reist.

• Liker 2
Skrevet

Det går nok bra, de er vel sammen trygge familiemedlemmer uansett? 

Anonymkode: 05e64...a98

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...