Gå til innhold

Hva teller som en pp?

shakini

Anbefalte innlegg

Da vi bestemte oss for at vi ville ha barn, hadde vi først noen måneder hvor vi bare droppet prevensjon (kondom) og hadde sex som vanlig. Så, etterhvert når det ikke gikk, fikk vi gradvis et mer bevisst forhold til når eggløsningen trolig kunne være. De siste månedene har vi holdt på med eggløsningstester og jeg har ligget på ryggen i minst 20 min etter samleie. Det har gått et og et halvt år siden vi begynte å ha ubeskyttet sex, men jeg er usikker på om jeg skal regne alle disse månedene som pp eller om man bør begynne å telle først når man drar opp EL-testene. Hvordan teller dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle sykluser hvor man har sex uten prevensjon og målet er graviditet, er jo prøveperioder. Spiller ingen rolle om man tester etter eggløsning eller ikke. Mange prøver jo uten å teste etter el, de har sex rundt de dagene de ca vet eggløsning pleier å være.

Anonymkode: c192e...70e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man som relativt unge, friske mennesker, har sex uten prevensjon, så prøver man enten å bli gravid, eller så er man ganske dum. 

Noe av det rareste jeg leser her inne er de som sier "det skjedde bare uten at vi prøvde", etter å ha droppet prevensjon... 

Men dropp å ligge på rygg etter sex. Det eneste det kan føre til er soppinfeksjon. 

Anonymkode: 8609a...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...