Gå til innhold

Omgangsyken når man bare har hatt løs mage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke vært sammen med noen som har hatt omgangsyken hele julen. Har holdt oss for det meste hjemme bortsett fra noen turer på butikken. Jeg våknet i går å følte meg litt uggen og kvalm. Lå i sengen hele dagen. Hver gang kvalmen bygde seg opp så gikk jeg på badet. Kom ingen spy, men løs avføring. Det skjedde tilsammen 3 ganger. Samboer dro på apoteket å kjøpte imodium. Tok 2 tabeletter etter siste avføring å da gikk det noen timer å så var diare og kvalme borte. Vi hadde omgangsyken i hus i høst å da kom det begge veier å da va jeg kjempe dårlig. Bør jeg isolere meg just in case det er omgangsyken? 

Anonymkode: 3c455...8c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får alltid omgangssyken den "ene veien". Når ungene spyr, renner jeg ned toalettet.

Om det er omgansyke eller ikke er vanskelig å si. Noen reagerer på julematen og blir dårlig i magen av den. Jeg hadde nok holdt meg unna folk  for sikkerhets skyld. (Men jeg jobber på institusjon, og vet hvor lett "enkle" tilfeller smitter, og hvor mye ekstraarbeid det blir 😅

Anonymkode: 2dc48...a95

Skrevet

Du skjønner jo at dette åpenbart er omgangssyke? 😅🤷‍♀️

Jeg har og hatt den varianten.

Barnet kastet opp, men vi voksne fikk kun kvalme og løs mage. 

Anonymkode: 6d4d7...b55

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Det er nok en variant av omgangssyke, ja. Omgangssyke kan gi både oppkast og diaré, bare én av delene eller bare kvalme. Åkke som er du smittsom og bør holde deg for deg selv og unngå å lage mat til andre i 48 t etter siste runde med oppkast/diaré. 

Endret av Grüner
  • Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...