TheHairyToothfairy Skrevet 30. desember 2022 #21 Del Skrevet 30. desember 2022 Mardina skrev (46 minutter siden): Volvo 240, de fleste bmw'er og Tesla. Volvo 240 - bedre investering enn gull for tiden. Ser du en hel en eller som kan berges for lav innsats; løp og kjøp. En av mine venner solgte nettopp en original 1986 modell for 290.000,- 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #22 Del Skrevet 30. desember 2022 Tesla Anonymkode: 3fc17...2cf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 30. desember 2022 #23 Del Skrevet 30. desember 2022 (endret) Lykkedykker skrev (2 timer siden): De som bråker unødvendig mye Garantert en sjanse for at du ville ment min bil bråker for mye. Jeg har ikke gjort noe med den som skiller den fra slik den kom fra fabrikken, men på grunn av måten motoren er bygget på så lager den mer lyd enn lignende modeller uten de ekstra kubikkcentimeterene. I og med at den har en større turbo så har den annen eksosmanifoil som gir mer resonans samtidig som det gir lavere varme og lavere utslipp. På grunn av økt kompresjonsforhold i motor OG fordi toppene er hemi-variant så lager den helt klart mye grovere lyd enn biler med lavere motorkraft. Slik er den nå engang bare, om du legger godviljen til så kanskje du kan synes det er hyggelig at sen vekker mange smil og gode følelser når jeg tar den med på klassiker-treff. Fartsfølelsen når jeg er på bane med henne er større enn lyden, jeg garanterer! Endret 30. desember 2022 av TheHairyToothfairy 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 30. desember 2022 #24 Del Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Volvo 240 er en nasjonalskatt! Anonymkode: ee0aa...c3b 😂 Ikke for alle vel? 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 30. desember 2022 #25 Del Skrevet 30. desember 2022 TheHairyToothfairy skrev (2 timer siden): Volvo 240 - bedre investering enn gull for tiden. Ser du en hel en eller som kan berges for lav innsats; løp og kjøp. En av mine venner solgte nettopp en original 1986 modell for 290.000,- Nei takk, noe gammal Volvo kommer ALDRI i mitt eie 😆 Seriøst en av de styggeste og mest harry bilene jeg vet om.... 😝 Og ja, jeg vet jeg tråkker på mange sine tær nå, men det får så være 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #26 Del Skrevet 31. desember 2022 Er det ingen som vet hva Harry-begrepet vil si? Anonymkode: bb509...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 31. desember 2022 #27 Del Skrevet 31. desember 2022 Mardina skrev (5 timer siden): Nei takk, noe gammal Volvo kommer ALDRI i mitt eie 😆 Seriøst en av de styggeste og mest harry bilene jeg vet om.... 😝 Og ja, jeg vet jeg tråkker på mange sine tær nå, men det får så være 😄 Kan du ikke heller si at du ikke liker den enn å bruke et navn som et slags superlativ over hvor mye du misliker den? Harry er et navn, ikke en tilstand. Jeg har et par gamle Volvoer selv, ikke i samme verdiskala som 240 får, men allikevel klassikere. Og det er det som er det som fenger meg, hvordan vi bilentusiaster ser dem! Hvordan de er bygget og aspektene ved å bruke dem. Nå solgte jeg nettopp den jeg importerte for tre år siden, den dro inn en solid gevinst - men den viktigste verdien er alle de opplevelsene den bilen med sin fantastiske historie fra eierforholdet før meg til den som tar over nå. Og det faktum at den ga meg to utstillingspremier for nettopp det den er; en fabelaktig klassisk bil. Da betyr det lite at en og annen som ikke er interessert i bil ikke setter pris på den. Langt mer spent på hva min neste blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 31. desember 2022 #28 Del Skrevet 31. desember 2022 Mardina skrev (5 timer siden): 😂 Ikke for alle vel? 😂 Den er strengt tatt det med den historiske fottrykket 240 har hatt i Norge fra 1977 til 1994. Det er bilen som lærte nordmenn å kjøpe stasjonsvogn og som var med å lære oss trafikksikkerhet. Så skal vi ikke glemme hva den har betydd innenfor motorsport, og fremdeles gjør. Det er mulig du ikke ser hvordan alt dette fungerer akkurat slik at en 240 er det som representerer dette best for den moderne bilen i Norge, men det er ikke bilen sin feil - det handler om din kunnskap. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 31. desember 2022 #29 Del Skrevet 31. desember 2022 Skitne rånebiler med stinkende juletre hengende i speilet. Aner ikke merkene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #30 Del Skrevet 31. desember 2022 Hm, tenker at det er ganske harry å spørre om slikt i et kvinneforum. Ikke bare ganske, men helt harry. Anonymkode: 95cc5...640 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #31 Del Skrevet 31. desember 2022 Einus skrev (18 timer siden): Tyske biler generelt Det var ihvertfall en Harry uttalelse. Hvorfor skulle tyske biler være noe mer Harry enn biler som er produsert i andre land? Om noe er sikkert så er det ihvertfall at tyskere kan produsere biler med høy kjørekomfort og kvalitet. Anonymkode: fe327...591 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 31. desember 2022 #32 Del Skrevet 31. desember 2022 (endret) TheHairyToothfairy skrev (5 timer siden): Kan du ikke heller si at du ikke liker den enn å bruke et navn som et slags superlativ over hvor mye du misliker den? Harry er et navn, ikke en tilstand. Jeg har et par gamle Volvoer selv, ikke i samme verdiskala som 240 får, men allikevel klassikere. Og det er det som er det som fenger meg, hvordan vi bilentusiaster ser dem! Hvordan de er bygget og aspektene ved å bruke dem. Nå solgte jeg nettopp den jeg importerte for tre år siden, den dro inn en solid gevinst - men den viktigste verdien er alle de opplevelsene den bilen med sin fantastiske historie fra eierforholdet før meg til den som tar over nå. Og det faktum at den ga meg to utstillingspremier for nettopp det den er; en fabelaktig klassisk bil. Da betyr det lite at en og annen som ikke er interessert i bil ikke setter pris på den. Langt mer spent på hva min neste blir. Okeeey, jeg liker ikke volvo 240 😂 Sånn, fornøyd nå? Og du, det var ikke jeg som kom opp med begrepet harry biler. Det var det ts som gjorde 😊 Og en annen ting.....man kan være interessert i biler, selv om man ikke liker enkelte merker og modeller 😊 TheHairyToothfairy skrev (5 timer siden): Den er strengt tatt det med den historiske fottrykket 240 har hatt i Norge fra 1977 til 1994. Det er bilen som lærte nordmenn å kjøpe stasjonsvogn og som var med å lære oss trafikksikkerhet. Så skal vi ikke glemme hva den har betydd innenfor motorsport, og fremdeles gjør. Det er mulig du ikke ser hvordan alt dette fungerer akkurat slik at en 240 er det som representerer dette best for den moderne bilen i Norge, men det er ikke bilen sin feil - det handler om din kunnskap. Bla, bla, bla.... Nå må dere Volvo-folk slutte å bli så sure og såra, bare fordi enkelte ikke liker visse biler innen det merket.... Det slår aldri feil, enten jeg diskuterer det på Facebook eller på et diskusjonsforum...... 🙄 Om jeg skulle hatt en Volvo, så hadde det ikke blitt en av disse gamle modellene. Da hadde jeg gått for en v70 eller v50, som er mer brukanes bil til mitt bruk. Endret 31. desember 2022 av Mardina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 31. desember 2022 #33 Del Skrevet 31. desember 2022 Tesla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #34 Del Skrevet 31. desember 2022 Chupacabra skrev (På 30.12.2022 den 20.13): Tror ikke at et av verdens største og mest anerkjente bilkonsern bryr seg nevneverdig om hva deres biler kalles blant en minoritet i lille Norge. For ordens skyld, for dem som ikke forstod dette. Med "minoritet" mener jeg ikke pakistanere, men den forsvinnende lille andelen av oslos borgere som kaller BMW for Pakistanerbil. Sort BMW har blitt kalt for pakkisbiler i 20+ år, er et veldig kjent begrep. Kan jo lese mer om saken her: https://www.diskusjon.no/topic/971096-er-bmw-for-mye-pakkistanerbilharry/#comments Anonymkode: a2476...c9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 31. desember 2022 #35 Del Skrevet 31. desember 2022 Opel Ascona Ford Grenada Begge med laksetrapp i bakvinduet. Honda Prelude Toyota MR2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #36 Del Skrevet 31. desember 2022 Hva er harry bil Anonymkode: 72be9...c0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chupacabra Skrevet 31. desember 2022 #37 Del Skrevet 31. desember 2022 (endret) 56 minutter siden, AnonymBruker said: Sort BMW har blitt kalt for pakkisbiler i 20+ år, er et veldig kjent begrep. Kan jo lese mer om saken her: https://www.diskusjon.no/topic/971096-er-bmw-for-mye-pakkistanerbilharry/#comments Anonymkode: a2476...c9b Jepp, men bare i lille ubetydelige Norge. 8 milliarder mennesker på denne kloden bryr seg nada om hva desillusjonerte nordmenn måtte mene om et bilmerke. Endret 31. desember 2022 av Chupacabra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 31. desember 2022 #38 Del Skrevet 31. desember 2022 Tesla, mange BMW-er og Volvo 240 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #39 Del Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 30.12.2022 den 10.16): Hvilke merker? Anonymkode: cc4f7...818 Alt av diesel og bensin er utdatert ræl. Anonymkode: a1195...d51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #40 Del Skrevet 31. desember 2022 Hva er det ultimate prevansjonsmiddelet? -Volvo 240 som profilbilde. Anonymkode: 30fbb...39b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå