AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #1 Skrevet 30. desember 2022 Vi har ikke sjans til å leie noen leilighet før huset er solgt. Slik markedet er nå kan det ta ufattelig lang tid. Vi har tre barn, og de kommer til å måtte leve i usikkerhet, tårer og fortvilelse. Sikkert krangel også. Vi skal selvsagt gjøre alt vi kan for å komme gjennom det, men med egen sorg over et ekteskap som ikke gikk, og håpløsheten av at det er tøft å ikke ane når ting bedrer seg (= huset selges og vi kan begynne et nytt liv, stein for stein) så vet jeg at det kommer til å ta alt vi har. Og for barna blir det utrygt at "ja vi skal skilles og flytte fra hverandre, men vi vet ikke om det blir om en eller ni måneder". Hvordan overlever andre den slags? Anonymkode: 1e634...b2d 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #2 Skrevet 30. desember 2022 Har dere ikke mulighet for avdragsfrihet frem til salg så den ene parten kan flytte ut å leie noe? Anonymkode: b25ee...020 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #3 Skrevet 30. desember 2022 Har dere familie dere kan bo hos midlertidig? At dere kan bytte på å bo i huset med barna høres best ut Anonymkode: 7aaf5...a31 3 1
kri.star Skrevet 30. desember 2022 #4 Skrevet 30. desember 2022 Om 8 dager kan jeg si at vi klarte det. Med ett nødskrik. Du må svelge MANGE kameler, og prøve å vise forståelse også for den andre parten. Vi er gode venner, men dette har vært så vondt. Jeg prøver så godt jeg kan å skyve alt det vonde forran meg og deale med det når jeg har kommet meg over i egen leilighet. Da kommer det til å smelle. 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #5 Skrevet 30. desember 2022 Er på akkurat samme sted, ts. Aner ikke hvordan gripe dette an. Men en av oss må ut iallefall. I vårt tilfelle har ikke mannen råd til å beholde huset, det har jeg, men det er jeg som går, så det hadde vært naturlig om jeg flyttet. Jeg kan jo ikke hive han ut i snøen heller. Anonymkode: f4516...088 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #6 Skrevet 30. desember 2022 Tenk på så mange barn og voksne som må leve slik pga økonomi og egoisme. Vil ikke se barna bare 50%. Dere har fått det til! Viss det ikke finnes andre løsninger, må dere være sammen i huset, prøv bre å unngå hverandre. Anonymkode: 76f89...f58 1
Virrevirrevapp Skrevet 30. desember 2022 #7 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har ikke sjans til å leie noen leilighet før huset er solgt. Slik markedet er nå kan det ta ufattelig lang tid. Vi har tre barn, og de kommer til å måtte leve i usikkerhet, tårer og fortvilelse. Sikkert krangel også. Vi skal selvsagt gjøre alt vi kan for å komme gjennom det, men med egen sorg over et ekteskap som ikke gikk, og håpløsheten av at det er tøft å ikke ane når ting bedrer seg (= huset selges og vi kan begynne et nytt liv, stein for stein) så vet jeg at det kommer til å ta alt vi har. Og for barna blir det utrygt at "ja vi skal skilles og flytte fra hverandre, men vi vet ikke om det blir om en eller ni måneder". Hvordan overlever andre den slags? Anonymkode: 1e634...b2d Kan dere leie ut huset som korttidsleie (+ møbler på lager) ei stund før det selges? Og så leie noe billig hver for dere?
viren Skrevet 30. desember 2022 #8 Skrevet 30. desember 2022 Du tenker helt riktig, midt i fortvilelsen. Jeg kjenner til et par som begge kjøpte nye leiligheter og nå forsøker å selge felles hus (det har ligger ute leeeeenge og i mellomtiden betaler de seg ihjel på lån). Et annet par endte opp med å flytte sammen igjen etter brudd utelukkende fordi de ikke greide seg økonomisk. Det er ingen ønskesituasjon selvsagt, dere står tross alt midt i et brudd, men målet nå må være å gjøre det så smertefritt for alle parter som mulig. - Sett dere ned og lag tydelige regler for hverdagene så lenge dere skal bo sammen. For eksempel er det greit å avtale at ingen dater andre i denne perioden. -Ting dere typisk krangler om: Kan det løses midlertidig ved avtaler? - Er det mulig å skape rom i nåværende bolig til at dere kan være litt hver for dere heller enn å tråkke oppå hverandre? - Kan dere skaffe barnevakt eventuelt ta fri fra jobb for å diskutere brudd og uenigheter når ungene ikke er tilstede? - Gi hverandre rom og tid til å gjøre hyggelige ting, for eksempel bytt på å ta seg av ting hjemme mens den andre trener/leser bok/er med venner/driver med hobbyer. Å skape små pusterom i hverdagen er viktig, man blir mindre irritabel og har noe å glede seg til - Bruk tiden godt og utnytt at dere er to om utgiftene. Sett av så mye penger dere klarer, sjekk opp eventuelle støtteordninger, leie/kjøpepriser på bolig og sett opp realistiske budsjetter. Det er beintøft å leve slik, men om dere greier å respektere hverandre or gjøre gode avtaler i hverdagen blir det enklere. Og husk: I fremtiden vil dette bare være et vondt minne, og du vil være på et godt sted i livet. Med delt bosted medfører det tøffere økonomi og mindre tid med barna - men det gir også mer egentid, tid til å være deg, hente deg inn, komme over bruddet og å fokusere på deg og ditt. Om du greier å fokusere på det som er positivt, nå og fremover, blir det tunge lettere å bære. Jeg håper alt ordner seg raskere enn du tror ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #9 Skrevet 30. desember 2022 Hvis dere ikke får solgt huset så har det for høy pris. Det er ingen automatikk i at det skal være gevinst på alle salg av hus. Slik markedet er nå så vil dere sannsynligvis ha tap på salget, altså restgjeld etter salget. Det hadde jeg faktisk foretrukket for å komme meg bort fra min kommnede eks kone så fort som mulig. Anonymkode: c1a14...3da
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #10 Skrevet 30. desember 2022 Tror vi klarte tre dager, og da holdt han seg i kjellerstua. Anonymkode: 9f5b2...725
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå