AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #1 Skrevet 30. desember 2022 Min søster fikk et spill av meg som jeg trodde hun ville like, det kostet en del. Nå spør hun om hun kan bytte den da hun ikke liker det, men jeg kjøpte det i London så får ikke byttet. Hva gjør jeg? Anonymkode: 93dd9...de7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #2 Skrevet 30. desember 2022 Hva er det å gjøre? Ingenting. Hun får gi det videre til noen som vil ha det da? Fretex, eller selge på finn.no. Hva ellers? Anonymkode: 6e41a...bd5 11
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #3 Skrevet 30. desember 2022 1. Du henter det, reiser til London og bytter det. 2. Hun reiser til London og bytter det 3. Du sier "Sorry, det er kjøpt i London, så det blir litt vanskelig". Eller 4. Du tar det tilbake og kjøper noe annet til henne. Selv om spillet finnes i Norge er det ikke salgbart her da det er uten norsk instruksjoner. Anonymkode: c6c37...0e9 7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #4 Skrevet 30. desember 2022 Det kan være at Outland kan bytte det. De har engelske spill og krever ingen kvittering. Anonymkode: f0eaf...681 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #5 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva er det å gjøre? Ingenting. Hun får gi det videre til noen som vil ha det da? Fretex, eller selge på finn.no. Hva ellers? Anonymkode: 6e41a...bd5 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 1. Du henter det, reiser til London og bytter det. 2. Hun reiser til London og bytter det 3. Du sier "Sorry, det er kjøpt i London, så det blir litt vanskelig". Eller 4. Du tar det tilbake og kjøper noe annet til henne. Selv om spillet finnes i Norge er det ikke salgbart her da det er uten norsk instruksjoner. Anonymkode: c6c37...0e9 Var det veldig dumt av meg å gi gaven? Anonymkode: 93dd9...de7
Sykepleierinnen Skrevet 30. desember 2022 #6 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): 3. Du sier "Sorry, det er kjøpt i London, så det blir litt vanskelig". Dette. 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #7 Skrevet 30. desember 2022 Jeg også fikk, hjemmelaget syltetøy. Anonymkode: 51661...32f
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #8 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Var det veldig dumt av meg å gi gaven? Anonymkode: 93dd9...de7 Det kommer jo an på om din søster pleier å like sånne spill. Eller om dette er noe du selv kunne tenkt deg. Hvis du selv kunne tenkt deg det så tar du det tilbake og gir henne noe penger. Trenger ikke være samme sum. Anonymkode: e77e6...5c5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #9 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det kommer jo an på om din søster pleier å like sånne spill. Eller om dette er noe du selv kunne tenkt deg. Hvis du selv kunne tenkt deg det så tar du det tilbake og gir henne noe penger. Trenger ikke være samme sum. Anonymkode: e77e6...5c5 Jeg spiller ikke, trodde det var noe hun ville like og hun slet med å komme på noe hun ønsket seg. Anonymkode: 93dd9...de7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #10 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var det veldig dumt av meg å gi gaven? Anonymkode: 93dd9...de7 Ja, det synes jeg. Blir like irritert hvert år på de som gir gave uten byttelapp. Anonymkode: f4136...3ef 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #11 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg spiller ikke, trodde det var noe hun ville like og hun slet med å komme på noe hun ønsket seg. Anonymkode: 93dd9...de7 Jeg synes ikke det var dum gave. Men hvis det kostet en del i London og er et ordentlig spill av en kjent utvikler, så er det helt sikkert noen i Norge som ønsker å kjøpe det. Det må bare være nok informasjon til at en som er glad i spill skjønner hva det er. Jeg ville vært behjelpelig med å selge, men hvis det ikke går, blir det en gave som ikke ble fantastisk i år. Det er heller ikke verdens undergang. Anonymkode: 45759...a4b 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #12 Skrevet 30. desember 2022 Hun kan selge det på Finn og bruke pengene til noe hun ønsker seg. Anonymkode: 0e22d...a8d 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #13 Skrevet 30. desember 2022 Hvilket spill er det? Alle gaver trenger ikke være fantastisk eller treffe blink. Tanken var god. Anonymkode: f0eaf...681 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #14 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ja, det synes jeg. Blir like irritert hvert år på de som gir gave uten byttelapp. Anonymkode: f4136...3ef Så hvis du får noe som ikke falt helt i smak et år, så sier du fra til mottakeren og ber om å få det byttet? Anonymkode: 93dd9...de7 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #15 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selv om spillet finnes i Norge er det ikke salgbart her da det er uten norsk instruksjoner. Anonymkode: c6c37...0e9 Kan ikke tenke meg sist jeg spilte et spill med norske instruksjoner…? Det vanlige er at spill, også de kjøpt i Norge, har engelsk språk. Dette er et ikke-problem. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg spiller ikke, trodde det var noe hun ville like og hun slet med å komme på noe hun ønsket seg. Anonymkode: 93dd9...de7 Spill er så utrolig forskjellige, ulike sjangre osv. På samme måte som bøker, filmer, musikk. Snilt å prøve å finne noe du tenkte hun kunne like, men dumt å gi en gave som går på personlig smak uten mulighet til å kunne bytte. Støtter tipset om å spørre pent på Outlander, de importerer og selger utenlandske spill. Om det ikke går, så selg spillet på privatmarked. Anonymkode: d9243...7b3 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #16 Skrevet 30. desember 2022 Det er jo heller ikke givers ansvar å bytte en gave. Jeg spør aldri om giver har mulighet til å bytte. Enten så følger det med byttekort, eller så sier kanskje giver at de har det. Men man spør jo ikke om det, nettopp for å unngå at giver føler seg dårlig om det ikke går an å bytte. Da beholder man gaven man fikk, gir det til noen andre eller selger litt diskret på finn uten å mase om til giver at gaven var feil. Anonymkode: f0eaf...681 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #17 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er jo heller ikke givers ansvar å bytte en gave. Jeg spør aldri om giver har mulighet til å bytte. Enten så følger det med byttekort, eller så sier kanskje giver at de har det. Men man spør jo ikke om det, nettopp for å unngå at giver føler seg dårlig om det ikke går an å bytte. Da beholder man gaven man fikk, gir det til noen andre eller selger litt diskret på finn uten å mase om til giver at gaven var feil. Anonymkode: f0eaf...681 Helt enig med deg, hva er greia med folk som får andre til å føle seg dårlige. Gaver er ikke noe man har krav på, så utakknemlig. Anonymkode: 93dd9...de7 1
Mezzosoprena Skrevet 30. desember 2022 #18 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Min søster fikk et spill av meg som jeg trodde hun ville like, det kostet en del. Nå spør hun om hun kan bytte den da hun ikke liker det, men jeg kjøpte det i London så får ikke byttet. Hva gjør jeg? Anonymkode: 93dd9...de7 Det er vel strengt tatt ikke så mye å få gjort med det, hvis ingen skal til London i nærmeste framtid... 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #19 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Så hvis du får noe som ikke falt helt i smak et år, så sier du fra til mottakeren og ber om å få det byttet? Anonymkode: 93dd9...de7 Nei, jeg irriterer meg i stillhet og ender opp med å kaste helt nye ting. Anonymkode: f4136...3ef
KatteLatte Skrevet 1. januar 2023 #20 Skrevet 1. januar 2023 Det er ikke givers ansvar å bytte en gave som er kjøpt i beste hensikt til mottaker. At hun ikke likte det, eller er villig til å gi spillet et forsøk, er hennes problem. Synes du gav en god gave, du fant noe spesielt i utlandet, tenkte på henne, trodde hun ville like det og kjøpte det til henne. Hvis gaver bare kan gis hvis man er 100% sikker på at de faller i smak så er det litt bortkastet, overraskelsesmomentet blir borte. Da kan man like gjerne bare droppe det. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå