Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby snart 10 mnd og sliter med å sove. Er hun i vogn så reiser hun seg opp og strever fordi hun vil se på verden. Bærer vi så vrir hun seg alle veier for å få med seg alt. Er rommet mørkt og hun ikke ser så friker hun ut. Holder på i timer hver eneste gang hun skal sove både dagtid og natt. Lengste hun har sovet i strekk er 5 timer og det er vel 7-8 ganger.  Som regel er hun oppe hver 1-2 time gjennom natta og bruker minst 30 min på å sovne, dårlige netter er hun oppe hver halvtime. Hun skriker seg i søvn og jeg orker nesten ikke reagere på gråten lenger 

Vi har prøvd alt, men hver dag er preget av skriking. Vært hos lege, fysio, manuellterapeut men ingen finner noe galt. Hun bare liker ikke å sove og jeg blir sprø.

Folk sier det blir bedre når de er større, men hvor mye større mener man da?

Jeg er utslitt og presterer dårlig på jobb pga lite søvn. Pappaen har så vidt begynt å ta nettene men vekker meg fortsatt hver natt fordi han er trøtt og klager over hvor lite han har sovet.

Anonymkode: 5ccc2...cc0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, så kjipt! For oss løsnet mye da ungen nærmet seg 1,5 år, men min var ikke fullt så krevende som din da. En vesentlig del av problemet ditt er jo at mannen er en egoistisk unnasluntrer. Håper han skjerper seg! Kanskje du trenger en sykemelding?

Anonymkode: c459f...6b6

• Liker 1
Skrevet

Vi slet med mye av det samme, leger sa alt var ok osv. Det viste seg selvfølgelig at alt ikke var ok, han hadde melkeproteinallergi, refluks og astma. Diett og medisiner, ungen sov godt. 1,5 når siste diagnose endelig kom på plass. 

Med så urolige netter og mye skriking ville jeg ikke slått meg til ro med at alt er ok.

Anonymkode: 483c9...525

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Baby snart 10 mnd og sliter med å sove. Er hun i vogn så reiser hun seg opp og strever fordi hun vil se på verden. Bærer vi så vrir hun seg alle veier for å få med seg alt. Er rommet mørkt og hun ikke ser så friker hun ut. Holder på i timer hver eneste gang hun skal sove både dagtid og natt. Lengste hun har sovet i strekk er 5 timer og det er vel 7-8 ganger.  Som regel er hun oppe hver 1-2 time gjennom natta og bruker minst 30 min på å sovne, dårlige netter er hun oppe hver halvtime. Hun skriker seg i søvn og jeg orker nesten ikke reagere på gråten lenger 

Vi har prøvd alt, men hver dag er preget av skriking. Vært hos lege, fysio, manuellterapeut men ingen finner noe galt. Hun bare liker ikke å sove og jeg blir sprø.

Jeg er utslitt og presterer dårlig på jobb pga lite søvn. Pappaen har så vidt begynt å ta nettene men vekker meg fortsatt hver natt fordi han er trøtt og klager over hvor lite han har sovet.

Samsov. 
Om alt det fysiske er utredet, er det trygghet hun søker og trenger. 
Les gjerne mitt første innlegg i tråden «Ferbers metode» som ligger i barn og familie.

• Nyttig 2
Skrevet

Min var ganske lik, måtte samsove ellers sov ingen. 

Anonymkode: 44548...983

Skrevet

Sliter med mye av det samme bare mindre gråt og hun liker vogna. Lik aldre. Jeg ammer for å roe før soving og når hun våkner (eller far gir flaske iblant men om natta vil baby bare ha meg...). Har og funnet at vi ikke må legge for tidlig, hun må være trøtt ellers er hun iallefall umulig å få til å sove. I vogna legger jeg den ikke helt flat. Bruker white noise og leser bøker,  synger og bærer/bysser. Hun liker at jeg går veldig fort rundt når jeg bærer..

Føler litt av problemet vårt er at hun er så aktiv og er så mye hun vil gjøre. Er feks umulig å bare legge I senga da blir hun spinnvill og skal stå,hoppe,krabbe,stå på hodet osv... generelt veldig aktiv hele dagen.

Tar imot tips for å roe sånne barn jeg og 😅😴

Anonymkode: 7e42c...08a

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Sånn hadde vi det rundt den alderen der også, fant ut at det var melkeproteinallergi og ungen hadde vondt i magen 😞 Det er visst veldig normalt ved melkeproteinallergi at de er mest plaget på natt/ når de skal sove…  

Anonymkode: 08474...877

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...