enjoyitall Skrevet 30. desember 2022 #1 Skrevet 30. desember 2022 Det har jo alltid vært godkjent at kvinner kan bruke hans klær både før og etter likestilling kampen, men jeg føler at til tross for krav mener mange kvinner alt det de selv liker er kun for henne. Hva med likestilling,spør jeg da. Svar fra henne: det er noe annet. men mye kvinneklær og sko var jo egentlig for menn. Svar: fortsatt noe annet. Kjør debatt 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #2 Skrevet 30. desember 2022 De aller fleste kvinner syns det er helt uproblematisk at menn vil gå i såkalt dameklær. De som er mest i mot det er andre menn, pga toxic masculinity. Feminismen vil ha vekk sånne mannefiendtlige holdninger Anonymkode: eb4b3...098 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #3 Skrevet 30. desember 2022 Mange kvinner tenner ikke på det rett og slett, så om det er snakk om at typen skal låne klærne til dama, så må han rett og slett ta konsekvensene av at hun mister interessen. Anonymkode: 0d250...6ca
enjoyitall Skrevet 30. desember 2022 Forfatter #4 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De aller fleste kvinner syns det er helt uproblematisk at menn vil gå i såkalt dameklær. De som er mest i mot det er andre menn, pga toxic masculinity. Feminismen vil ha vekk sånne mannefiendtlige holdninger Anonymkode: eb4b3...098 Jeg får nesten alltid høre av kvinner at menn i dameklær er psyke og eller syke 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #5 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De aller fleste kvinner syns det er helt uproblematisk at menn vil gå i såkalt dameklær. De som er mest i mot det er andre menn, pga toxic masculinity. Feminismen vil ha vekk sånne mannefiendtlige holdninger Anonymkode: eb4b3...098 "toxic masculinity" For noe tull som ikke betyr noe som helst. Anonymkode: 4375c...b8a 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #6 Skrevet 30. desember 2022 9 minutter siden, enjoyitall said: Jeg får nesten alltid høre av kvinner at menn i dameklær er psyke og eller syke Det er TERFs fra antigender bevegelsen som holder på med det der. Ikke normale kvinner og feminister som ser transvestitter og transpersoner som mennesker. Anonymkode: 2abc9...67f
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #7 Skrevet 30. desember 2022 Tja, det er ikke så lenge siden i den store sammenhengen at kvinner som gikk med bukser ble sett på med fordømmelse og negativitet. Selv må jeg innrømme at jeg ikke er 100% sikker på hvordan jeg hadde reagert om min mannlige partner hadde begynt å bruke dameklær etter vi hadde vært sammen en stund. Jeg håper det ikke hadde endret noe for min del, men all den tid jeg aldri har opplevd det så vet jeg jo ikke 🤔 Anonymkode: 32d68...502 2
MuffinStud Skrevet 30. desember 2022 #8 Skrevet 30. desember 2022 (Jeg antar at "manneklær" da er de trauste plaggene menn går rundt med til daglig. Ikke designer boyband antrekk/stil.) Jeg synes ikke at kvinner i manneklær handler om å fremstå som mann, men at de er praktiske og "nøytrale". Motivasjon er selvfølgelig individuelt. Det er mer valg om å ikke annonsere eller vektlegge feminitet. Jeg synes spørsmålstillingen blir bedre forstått hvis man ikke hadde sammenlignet med kvinner som går i "manneklær", men kulturer hvor kvinner blir nektet å gå i kjønnstypiske eller ekspressive antrekk. Jeg tenker at en feminin mann har samme ønske om neglelakk og maskara som en kvinne har.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #9 Skrevet 30. desember 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: De aller fleste kvinner syns det er helt uproblematisk at menn vil gå i såkalt dameklær. De som er mest i mot det er andre menn, pga toxic masculinity. Feminismen vil ha vekk sånne mannefiendtlige holdninger Anonymkode: eb4b3...098 Jeg har hørt uttrykket toxic masculinity før, men jeg aner ikke hva det er. Har du mulighet til å forklare evt legge ved et eksempel? Anonymkode: f57fb...ab5
ClausSaus Skrevet 30. desember 2022 #10 Skrevet 30. desember 2022 enjoyitall skrev (5 timer siden): Det har jo alltid vært godkjent at kvinner kan bruke hans klær både før og etter likestilling kampen, men jeg føler at til tross for krav mener mange kvinner alt det de selv liker er kun for henne. Hva med likestilling,spør jeg da. Svar fra henne: det er noe annet. men mye kvinneklær og sko var jo egentlig for menn. Svar: fortsatt noe annet. Kjør debatt Kommer an på hva du snakker om. Skal menn ha rett til å gå med dameklær dersom dette skulle være noe de ønsker? Selvfølgelig. Skal kvinner være programforpliktet til å være tiltrukket av menn i dameklær? Selvfølgelig ikke. Hva er det egentlig å diskutere her? 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #11 Skrevet 30. desember 2022 Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å bli sammen med en mann som brukte dameklær, dersom han fortsatt var mann. Eksempel: Harry Styles. Han er mann, prøver ikke å være dame (grunnen til at det er relevant er min legning. Folk jeg ikke skal være kjæreste med har jeg ingen problemer med at er hvilket kjønn som helst), men kan gå i kjoler og andre typisk feminine plagg. Helt strålende. Dersom min nåværende mann etter 15 års samliv, hadde begynt å gå i kjole, hadde det selvsagt vært en overgang. Det hadde tatt litt tid å venne seg til. Men samme om han hadde endret totalt stil på en måte (enten i klesveien eller plutselig latt hår og skjegg gro langt). Uansett er det personen jeg elsker, og så lenge han var samme person så hadde jeg elsket ham uansett. Anonymkode: 791c0...7a8 1 1
visp Skrevet 30. desember 2022 #12 Skrevet 30. desember 2022 Jeg skjønner ikke helt hva du spør om. Som en sier over her, så er "manneklær" behagelig og praktisk og noe kvinner benytter ofte. Om en mann har lyst til å ha det ubehagelig med høye hæler og upraktiske løsninger på klær så står han jo fritt til det. Hadde mistet lysten på en partner om han likte å kle seg i "dameklær", men alle andre typer relasjoner hadde jo gått fint.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #13 Skrevet 30. desember 2022 visp skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt hva du spør om. Som en sier over her, så er "manneklær" behagelig og praktisk og noe kvinner benytter ofte. Om en mann har lyst til å ha det ubehagelig med høye hæler og upraktiske løsninger på klær så står han jo fritt til det. Hadde mistet lysten på en partner om han likte å kle seg i "dameklær", men alle andre typer relasjoner hadde jo gått fint. Hadde det vært greit om menn gikk rundt og sa, "jeg hadde mistet lysten på ei dame som går med bukser, men alle andre typer relasjoner hadde gått fint"? Anonymkode: a6c01...ded 1 2
visp Skrevet 30. desember 2022 #14 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hadde det vært greit om menn gikk rundt og sa, "jeg hadde mistet lysten på ei dame som går med bukser, men alle andre typer relasjoner hadde gått fint"? Anonymkode: a6c01...ded Ja, det må han jo gjerne gjøre?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #15 Skrevet 30. desember 2022 visp skrev (1 minutt siden): Ja, det må han jo gjerne gjøre? *Menn Anonymkode: a6c01...ded
eller Skrevet 30. desember 2022 #16 Skrevet 30. desember 2022 Hvorfor er innlegget postet under seksualitet? 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #17 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hadde det vært greit om menn gikk rundt og sa, "jeg hadde mistet lysten på ei dame som går med bukser, men alle andre typer relasjoner hadde gått fint"? Anonymkode: a6c01...ded Menn mister lysten på maskuline kvinner, sånn er det bare Anonymkode: dd266...b19 1
visp Skrevet 30. desember 2022 #18 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): *Menn Anonymkode: a6c01...ded Skjønner ikke hva du mener. Dette har da ikke noe med politisk korrekthet å gjøre? Det er snakk om hva man finner tiltrekkende eller ei. Om en mann hadde mistet lysten på meg i bukser, så får han finne på noe annet.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #19 Skrevet 30. desember 2022 eller skrev (8 minutter siden): Hvorfor er innlegget postet under seksualitet? Kanskje ts egentlig spør om hvorfor majoriteten av damer ikke vil knulle menn som har på seg det som samfunnet definerer som kvinneklær? Anonymkode: 4a361...8c8 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #20 Skrevet 30. desember 2022 Jeg synes det kan være ganske sexy med noe lekkert under under på en mann så litt sexy dametøy under er vel litt turn on om jeg merker det😳 Anonymkode: fe50f...a8f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå