AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #1 Skrevet 30. desember 2022 Jeg er på mitt 15 år som familieterapeut. I løpets disse årene har jeg hørt og sett så mye at jeg har vært nødt til å gå mange runder med egne fordommer og egen moral. Underveis har også det skjedd at jeg og kona har sklidd fra hverandre. Vi klarer ikke å snakke skikkelig sammen, på dypet. Vi forstår ikke hverandre fullt og helt, nærhet og sex er borte. Vi har forsøkt, der jeg går inn i en terapeut rolle, men det blir svært vanskelig. Så har vi snakket med noen andre terapeuter, det ble krise, der alt dritt kom til overflaten uten at vi noengang fikk lukket den døren igjen. Det ligger nå og ulmer. Så prøver vi begge på sett og vis å gjøre snille gode ting mot hverandre men det stopper der. At sex ikke funker er veldig tøft for meg. Vi har vært uten sex i ett år nå og før det har vi hatt sex ca to ganger i året, de siste årene. Nå kjenner jeg meg så ødelagt av å måtte jobbe hjemme med det samme som på Jobb, og jeg er så nære på å være utro. Har kysset ei annen og har NULL dårlig samvittighet. Har lyst til å ta det videre. Vet jeg ikke bør men driter litt i det. Er som om mine holdninger er svekket grunnet jobben min og grunnet skuffelsen over kona. Men I bunn og grunn tror jeg jobben har ødelagt mye av moralen min, så mange ting som er så normalisert nå, så mye som er helt dagligdags og jeg ser hvordan utroskap feks florerer... Jeg føler meg nærmest død på innsiden. Utsultet, trist og sliten. Jeg kommer antakelig til å være utro. Med god samvittighet. Dette var bare et hjertesukk fra en som jobber med dette drittet og ikke får det til selv heller. Anonymkode: 21dd8...30b 1 7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #2 Skrevet 30. desember 2022 Ja ja nok en mann som prøver å rettferdiggjøre utroskap, intet nytt under solen Anonymkode: 85788...57b 27 12
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #3 Skrevet 30. desember 2022 Hvis jobben din gjør at du tenker at du kan være utro, da burde du finne deg et nytt yrke. Anonymkode: 7deb1...c05 9 15
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #4 Skrevet 30. desember 2022 Hvis du først har kysset noen andre så er det vel bare å go next. Anonymkode: 44cd0...93d 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #5 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis jobben din gjør at du tenker at du kan være utro, da burde du finne deg et nytt yrke. Anonymkode: 7deb1...c05 Jobben har slipt ned holdningene mine. Endret meg. Og ja jeg ønsker ikke denne jobben mer. Anonymkode: 21dd8...30b 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #6 Skrevet 30. desember 2022 Har du ikke studert psykologi og ikke bare familieterapi? Det må vel gå an å hjelpe andre mennesker enn bare par som sliter? Anonymkode: 2e25e...2a1 1 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #7 Skrevet 30. desember 2022 Men disse kvinnene som aldri vil ha sex: har de noensinne vært noe fart i? Klarer liksom ikke se for meg at kvinner og menn som var animals i 20-årene er de som ender som mer eller mindre frigid senere. Føler det blir litt enkelt å skylde på kvinners lave lyst for at forholdet ikke fungerer. Man har jo valgt den kvinnen en gang? Hvorfor valgte man ikke et villdyr den gangen om man syns sex er så viktig? Anonymkode: c633b...236 7 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #8 Skrevet 30. desember 2022 Jeg skjønner deg, men riktig rekkefølge er skilsmisse fra kona først, så finne tilbake til deg selv, og så kanskje finne en ny. Anonymkode: 10ddd...564 10 5
Fremmed fugl Skrevet 30. desember 2022 #9 Skrevet 30. desember 2022 Ja, du er ikke motivert i jobben din (skjønner det, selv hadde jeg aldri klart å jobbe med et så mangelfull kunnskapsgrunnlag og uklart målbilde), så du bør slutte. Nei, du er ikke på vei inn i utroskap på grunn av jobben, men av samme banale grunner som de fleste andre utro. 12 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #10 Skrevet 30. desember 2022 Jeg kan skjønne godt at man mister troa på kjærligheten. Det er nok altfor mye virkelighet man får i fleisen om at ting ikke er og kanskje aldri kan bli rosenrødt. Anonymkode: 2e25e...2a1 6
Diry72 Skrevet 30. desember 2022 #11 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Ja ja nok en mann som prøver å rettferdiggjøre utroskap, intet nytt under solen Anonymkode: 85788...57b Er det typisk kvinner å stemple menn uten å lese og forstå. Forstår godt problemstillingen til ts. Det beste hadde vært å gå fra hverandre, men er sikkert mange som er avhengig av den andre både pga barn og pga økonomi. 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #12 Skrevet 30. desember 2022 Diry72 skrev (1 minutt siden): Er det typisk kvinner å stemple menn uten å lese og forstå. Forstår godt problemstillingen til ts. Det beste hadde vært å gå fra hverandre, men er sikkert mange som er avhengig av den andre både pga barn og pga økonomi. Eller man kan bare ha en ærlig samtale. For vil et nytt forhold bli bedre? nei det vil ikke det. Han burde ha de redskapene som trengs for å klare å kommunisere med partneren sin. Man er ikke et overmenneske på kjærestefronten bare fordi man har studert psykologi. Anonymkode: 2e25e...2a1 7
Diry72 Skrevet 30. desember 2022 #13 Skrevet 30. desember 2022 Kommunisere hjelper uansett ikke på kjønnsdriften. 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #14 Skrevet 30. desember 2022 Diry72 skrev (Akkurat nå): Kommunisere hjelper uansett ikke på kjønnsdriften. Nei men hun er selv i stand til å bestemme om hun kan akseptere at han har sidesprang eller ikke. Kanskje kan de ha et åpent forhold. Ville heller ha tatt det opp enn å slått opp som en feiging. Anonymkode: 2e25e...2a1 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #15 Skrevet 30. desember 2022 Her er det flere ting: 1) Misnøye med forholdet 2) Misnøye med jobben Det letteste å fikse er gjerne jobben. Du kan overføre klienter og få deg andre jobber ut fra din utdanning/erfaring. Angrende forholder høres det ut som dere like gjerne kan ta en pause fra hverandre. Muligens ting ser annerledeshet ut når du ikke har frustrasjonen over jobben også. Anonymkode: 96736...0b7 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #16 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja ja nok en mann som prøver å rettferdiggjøre utroskap, intet nytt under solen Anonymkode: 85788...57b Som om ikke mange kvinner gjør det. Anonymkode: 490c5...f07 4
NiceOrNothing Skrevet 30. desember 2022 #17 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men disse kvinnene som aldri vil ha sex: har de noensinne vært noe fart i? Klarer liksom ikke se for meg at kvinner og menn som var animals i 20-årene er de som ender som mer eller mindre frigid senere. Føler det blir litt enkelt å skylde på kvinners lave lyst for at forholdet ikke fungerer. Man har jo valgt den kvinnen en gang? Hvorfor valgte man ikke et villdyr den gangen om man syns sex er så viktig? Anonymkode: c633b...236 Det er en myte at så mange kvinner har lav / manglende lyst . Da er hun rett og slett sammen med feil mann . En som har blitt kjedelig , satt , ego og uinteressant . Kvinner med mandige , omsorgsfulle , morsomme manne -manner , sliter sjelden med lysten ☺️ 11 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #18 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er på mitt 15 år som familieterapeut. I løpets disse årene har jeg hørt og sett så mye at jeg har vært nødt til å gå mange runder med egne fordommer og egen moral. Underveis har også det skjedd at jeg og kona har sklidd fra hverandre. Vi klarer ikke å snakke skikkelig sammen, på dypet. Vi forstår ikke hverandre fullt og helt, nærhet og sex er borte. Vi har forsøkt, der jeg går inn i en terapeut rolle, men det blir svært vanskelig. Så har vi snakket med noen andre terapeuter, det ble krise, der alt dritt kom til overflaten uten at vi noengang fikk lukket den døren igjen. Det ligger nå og ulmer. Så prøver vi begge på sett og vis å gjøre snille gode ting mot hverandre men det stopper der. At sex ikke funker er veldig tøft for meg. Vi har vært uten sex i ett år nå og før det har vi hatt sex ca to ganger i året, de siste årene. Nå kjenner jeg meg så ødelagt av å måtte jobbe hjemme med det samme som på Jobb, og jeg er så nære på å være utro. Har kysset ei annen og har NULL dårlig samvittighet. Har lyst til å ta det videre. Vet jeg ikke bør men driter litt i det. Er som om mine holdninger er svekket grunnet jobben min og grunnet skuffelsen over kona. Men I bunn og grunn tror jeg jobben har ødelagt mye av moralen min, så mange ting som er så normalisert nå, så mye som er helt dagligdags og jeg ser hvordan utroskap feks florerer... Jeg føler meg nærmest død på innsiden. Utsultet, trist og sliten. Jeg kommer antakelig til å være utro. Med god samvittighet. Dette var bare et hjertesukk fra en som jobber med dette drittet og ikke får det til selv heller. Anonymkode: 21dd8...30b Med din erfaring bør du vite at et brudd uten utroskap er en bedre løsning enn å blande inn tredjeparter. Gjør det slutt, og lev livet slik det passer deg. Anonymkode: 42090...123 7 6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #19 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja ja nok en mann som prøver å rettferdiggjøre utroskap, intet nytt under solen Anonymkode: 85788...57b Haha. Så hinsides barnslig kommentar. Frøken, du er klar over at kvinner ikke er stort bedre hva gjelder utroskap? Hva ville du sagt hvis TS var kvinne? TS, hvis man ikke får samlivet til å fungere fordi den andre er helt passiv og aldri tar noe initiativ for å få samlivet til å fungere så er det innafor å kjøre sololøp. Det samme gjelder de kvinner som lever med en mann som er like interessant som en gråstein. Anonymkode: bf5be...073 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #20 Skrevet 30. desember 2022 Dette er vel ikke helt uvanlig i noen yrker. En blir utsatt for så mye galskap at grensen for hva som er normalt forsvinner. Det er ikke en selvfølge at en terapeut skal ha er perfekt forhold, men en forventer vel kanskje at du har nok innsikt til å skaffe hjelp til eget forhold. Klart det vil komme frem dritt når dere går i terapi, det er jo dette dere må jobbe med. Hva med å avslutte forholdet? Mange blir mer lykkelige av å være singel, eller å få gå videre i et nytt forhold. Du trenger ikke å ødlegge livet til din partner med utroskap, det er bare tull. Anonymkode: 4c700...098 3 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå