AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #1 Del Skrevet 30. desember 2022 Hei trenger litt hjelp til rutine. Jeg bruker egentlig tretinoin annenhver kveld men har tatt en pause fra tretinoin og endret rutinen min: Bruker istedet The Ordinary sitt 30%AHA+BHA serum som ti-minutters maske en gang i uken. Fuktighetskremen jeg bruker daglig morgen og natt er fra Avene. Jeg bruker ingen tonere. Har nettopp kjøpt Q+A sitt Azelaic acid serum som det står at man skal bruke hver morgen eller kveld. Er det bare å begynne med det og unngå den dagen jeg tar AHA peelen eller må jeg trappe gradvis opp med Azelaic acid? Jeg ønsker å innføre vitamin C serum også, hvor i rutinen kan jeg putte inn det og hvor ofte? Jeg ønsker også å re-innføre tretinoin etterhvert, men leser at man da må slutte med alle andre aktive ingredienser. Må man droppe andre aktive ingredienser når huden er vant med tretinoin fra før? Grunnen til at jeg tok en pause med tret er fordi jeg fikk værre rynker under øynene og disse har blitt bedre etter jeg tok pause. Jeg prøvde mye forskjellig fukt tonere osv men fikk kviser av tonerne og den Avene fuktighetskremen er eneste fukt jeg ikke får kviser av. Den holdt huden min flassefri på tretinoin men trakk ikke godt nok inn i underhuden til å hindre dehydrering som førte til ekstra synlige øyerynker så jeg tenkte å vente til vinteren var over.. Anonymkode: 9a838...97c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå