AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #1 Skrevet 30. desember 2022 Jeg og samboer har snakket om forlovelse 🥰 Dato er klar og vi har funnet ut hva som skal stå i/på ringene, men har ikke bestilt de ennå. Dere som ble enig om forlovelse uten frieri. Hvordan/hva gjorde dere det på forlovelsesdagen? Alt av tips (og triks) er kjærkomment 😂 Anonymkode: 9cac5...d42
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #2 Skrevet 30. desember 2022 Jeg tror du har misforstått konseptet, eller bare er ute etter litt underholdning her inne 😅 Anonymkode: 2bdd2...bb8 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #3 Skrevet 30. desember 2022 Hva mener du med forlovelsesdagen? Den dagen har jo allerede vært for dere hvis dere allerede har blitt enige om forlovelse..? Anonymkode: edb01...bd2 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #4 Skrevet 30. desember 2022 Tenkte mer på om dere dro ut og spiste eller no 🙄 Anonymkode: 9cac5...d42
flusa Skrevet 30. desember 2022 #5 Skrevet 30. desember 2022 Gjorde ikke stort utav 'forlovelsen'her..🙄 Vi giftet oss ca.1 år etterpå.
Fremmed fugl Skrevet 30. desember 2022 #6 Skrevet 30. desember 2022 TS, Har ikke gjort som dere med en i forkant bestemt forlovelse dag. Men hadde hvis jeg hadde vært i deres sko, laget stas av den dagen. Bestilt billetter til noe gøy, ut og spist og hotell. Noe slikt. PS. Ikke bry deg om oss som syns opplegget (med å bestemme forlovelse dag) er litt rart, det som passer for dere er vel flott og fint for dere. 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #7 Skrevet 30. desember 2022 Vi hadde en slags ringdag. Vi bestemte oss først (det var vel egentlig et spørsmål fra han), men ingen fikk vite. Tre måneder senere hadde vi ordnet ringer med inngravering og tok en tur ut på svaberget der vi første gang sa vi elsket hverandre. Vi hadde en fin dag, og etter det var forlovelsen offentlig. Anonymkode: f31bd...b12 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #8 Skrevet 3. januar 2023 Tusen takk for svar, dere som faktisk svarte på spørsmålet mitt ☺️ Anonymkode: 9cac5...d42
aksase Skrevet 3. januar 2023 #9 Skrevet 3. januar 2023 Vi var også enige om at vi skulle forlove oss(og gifte oss). Vi hadde alt klart og planla også et fint sted hvor det skulle skje. Vi visste begge hva som skulle skje, men frieriet hvor jeg spurte henne, fikk ja, og vi tok på ringene ble et fint øyeblikk på et for oss helt spesielt sted. Senere på dagen sendte vi inn melding til lokalavisa og forlovelsen ble kunngjort. Å annonsere det i avisa er nok ikke fullt så vanlig nå lenger, men forlovelse er en stor greie, for det er lissom da man gjør en avtale om ekteskap og evig troskap. 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #10 Skrevet 3. januar 2023 Vi spiste sushi og så på tv hjemme når vi tilfeldigvis begynte snakke om bryllup, jeg tok ett glass vin, han en øl, og planla hvilken dag som passet best for å kjøpe forlovelseringer og hvilken prisklasse vi ønsket bryllup og ringer. Anonymkode: 55b3e...194
Nymerïa Skrevet 3. januar 2023 #11 Skrevet 3. januar 2023 Denne tråden burde flere lese. Ut i fra de andre trådene så høres det ut som om et frieri av Disney-sorten er obligatorisk. Ellers går alt til helvete. Og det er mye bedre å gå rundt å vente lengtende i årevis enn å bare løse saken som andre ting man i løpet av et samliv må bli enige om. Jeg ønsker deg og mannen alt godt, TS. 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #12 Skrevet 3. januar 2023 Vårt "frieri" eller hva jeg skal kalle det var over et par glass vin hjemme i sofaen en kveld, vi ble enige om dato og at vi skulle ut og bestille ringer neste dag. Ringen hadde jeg sett meg ut for lenge siden. En rolig kosekveld, akkurat slik jeg hadde håpet på. Anonymkode: 61a02...cf5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #13 Skrevet 3. januar 2023 Nymerïa skrev (5 minutter siden): Denne tråden burde flere lese. Ut i fra de andre trådene så høres det ut som om et frieri av Disney-sorten er obligatorisk. Ellers går alt til helvete. Og det er mye bedre å gå rundt å vente lengtende i årevis enn å bare løse saken som andre ting man i løpet av et samliv må bli enige om. Jeg ønsker deg og mannen alt godt, TS. Jeg og mannen avtalte også å gifte oss, det er jo det eneste fornuftige å gjøre. Vi gikk ut og spiste en bedre middag, bestilte ringer sammen, og informerte folk etterhvert. Men forlovet var vi jo fra den dagen vi ble enige. Det er denne delen jeg virkelig ikke forstår med enkelte av svarene. Det blir jo litt som å gifte seg, men så bestemme seg for at man først ble gift noen uker etter det igjen fordi man markerte ekteskapet. Anonymkode: 2bdd2...bb8
Vera Skrevet 3. januar 2023 #14 Skrevet 3. januar 2023 Vi forlovet oss i en seng i Paris. Midt i en samtale, begynte han plutselig å stotre og stamme, men fikk etterhvert frem at han lurte på om jeg ville gifte meg med han..spørsmålet var så uklart, at jeg måtte gjenta det «Det du lurer på er om vi skal gifte oss?» Mens hjertet raste avgårde kjappere enn en franskmann kan si baguett. Jeg har alltid lurt på hvorfor folk gråter når de får spørsmålet..for man kjenner jo hverandre, og vet at svaret sannsynligvis blir ja.. Men jeg gråt jeg også.. Så fikk vi summet oss litt, hatt oss litt, og deretter tror jeg vi gikk ut og spiste? Men det kan godt være vi bare ble på rommet og bestilte roomservice også..jeg vet ikke..jeg vet bare at jeg var veldig, veldig lykkelig. I øyeblikket. Og det er jeg enda. Sammen med han. 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #15 Skrevet 3. januar 2023 Enig med de andre, dere er allerede forlovet. Gratulerer! Å forlove seg er å bestemme at man skal gifte seg. Og jeg synes det er mye mer romantisk i bli enige enn sånn opplegg der mannen (eller dama forsåvidt) skal fri. Frieri henger igjen fra den tiden dama ble sett på som mannens eiendom, og man ikke var likestilte. Å være likeverdige, og bli enige, er i mine øyne det som er romantisk. Ikke at den ene tar avgjørelsen og så spør den andre. Min mann visste fra tidlig i forholdet at jeg ikke ønsket noe frieri. Å gjøre noe hyggelig den dagen man setter på ringer, er jo fint. Gå ut og spise eller noe. Men det er ikke forlovelsesdagen. Vi ble enige, og ingen av oss husker datoen. Det gikk noen uker før vi kom på at vi skulle bestille ringer, glemte helt at det er vanlig med ring. Og husker heller ikke når vi fikk dem, men markerte ikke dagen vi satt dem på. Men vi markerte bryllupsdagen da. Anonymkode: 0b2f3...501
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #16 Skrevet 3. januar 2023 Jeg og min eks forlovet oss før han reiste i militæret. Vi bodde sammen allerede før han skulle i forsvaret. Vi bestemte en dag vi begge ønsket og det ble en høytidsdag. Vi leide hytte denne høytiden og var sammen med andre på hytta. Vi var slitne hele gjengen og la oss i 23 tiden. Min eks og jeg lå og snakket litt frem til midnatt og da var datoen vi hadde i ringene der, så da tok vi de på. Sa god natt og sovnet. Anonymkode: b8f3d...a93
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #17 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 30.12.2022 den 2.16): Jeg og samboer har snakket om forlovelse 🥰 Dato er klar og vi har funnet ut hva som skal stå i/på ringene, men har ikke bestilt de ennå. Dere som ble enig om forlovelse uten frieri. Hvordan/hva gjorde dere det på forlovelsesdagen? Alt av tips (og triks) er kjærkomment 😂 Anonymkode: 9cac5...d42 Forlovelsesdagen vår var den dagen vi bestemte oss for at vi skulle gifte oss, og det er den datoen som er gravert inn i ringen også. Jeg hadde helt uventet (men ikke uvelkomment) fått en positiv graviditetstest, og vi satt og rotet med papirer (samboerkontrakt, testamente osv) da jeg sa, "hadde vi vært gift hadde vi sluppet alt dette" (vi hadde snakket løselig om å gifte oss, men hadde ikke lagt noen konkrete planer om når) "Da synes jeg vi skal gjøre det" svarte mannen, og slik ble vi forlovet. Vi hadde en liten privat feiring der og da, men ikke noe stort. Ringforlovet ble vi to uker etterpå da vi hentet vi de ferdige graverte forlovelsesringene, og "ringpåsettelsen" ble først markert med en liten privat stund bare oss to, før vi spiste vi en forlovelsesmiddag med foreldrene etterpå. Anonymkode: 3e047...887
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #18 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 30.12.2022 den 6.02): Hva mener du med forlovelsesdagen? Den dagen har jo allerede vært for dere hvis dere allerede har blitt enige om forlovelse..? Anonymkode: edb01...bd2 Egentlig ikke, for i følge gammel skikk er en forlovelse en kunngjøring til slekt og venner om (nært) forestående giftemål. Det er et offentlig løfte, ikke bare et privat. Mange ser derfor på ringforlovelsen for den egentlige forlovelsen, fordi ringen er et synlig bevis på, og en kunngjøring om, løftet som har blitt gitt. Anonymkode: 3e047...887 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #19 Skrevet 3. januar 2023 Ble litt usikker jeg nå. Har alltid trodd at forlovelsesdatoen var da man fridde eller ble enige om å gifte seg. Ser noen skriver at det er når det kunngjøres? I USA, eller ihvertfall på film så har man forlovelsesfest. Aldri hørt om det i Norge. Om du vil kan du legge ut annonse i lokalavisen (ja, det var ihvertfall vanlig før), eller spise middag dere to for å feire. Jeg ville brukt dagen dere ble enige om giftermål som dato, og ikke dato for avisannonsen eller middagsdaten. Anonymkode: 15ea8...9e5
Chailatte Skrevet 3. januar 2023 #20 Skrevet 3. januar 2023 Dere kan gjøre akkurat som dere vil, TS! Det er dere dette handler om, ingen andre. Så finn dere en dag, gå å bestill ringer, ha en feiring etterpå med middag og champis, og kall dere forlovet fra den dagen, om dere ønsker det ❤️ Selv ble jeg fridd til, og det er et øyebilk jeg aldri ville vært foruten. Det var riktig for oss. Virker som om mange er negativ til frieri og er av den oppfatning at det er totalt ufornuftig og tror at frieriet kommer utav det blå uten en ordentlig samtale om forlovelse og giftemål først. Dette er jo helt feil i de fleste tilfeller 😅 Vi hadde mange samtaler om temaet, og min forlovede sa da at han gjerne ville fri en dag. Han ville gjerne finne ringen på egenhånd og planlegge en romantisk setting. Selvsagt fikk han lov til det, det betydde mye for oss begge. Så kom dagen og som den sporhunden jeg er + at jeg kjenner min forlovede veldig, veldig godt, hadde jeg klart å sniffe ut at dette var dagen 😂 Og da jeg så settingen han hadde stelt i stand fikk jeg det bekreftet. Jeg gråt som bare pokkern da han gikk ned på kne likevel, hjertet raste avgårde. Ringen han hadde valgt var helt perfekt og sier mye om hvor godt han kjenner meg, den var spot on, kunne ikke valgt bedre selv 🥰 Alle par er forskjellige. Noen tar samtalen over en kaffekopp, ei venninne fikk spørsmålet midt i oppvasken etter middag feks, noen går ut sammen og kjøper forlovelsesringer - hva enn som fungerer best for akkurat dét paret er det eneste riktige å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå