Gå til innhold

Er det mer omgangssyke nå enn vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det bare media som hauser opp og skaper mer frykt enn nødvendig? Jeg skjønner jo at det de to siste årene har vært mindre pga smitteverntiltak osv, men jeg får helt fnatt av alle oppslagene om omgangssyke... Er det virkelig mer nå enn hva det ellers er et "vanlig" år?

Anonymkode: 8a9d1...9c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg tror det.

Vi er mange sammen i disse tider, sett mot de 2 siste år. 

Anonymkode: 72c50...2e6

Skrevet

Det føles sånn ut for vi har hatt det tre ganger siden august. Avisene skriver at "nå kommer noroviruset", men tro meg, det har vært her en stund. 

Jeg får også helt hetta av alle oppslagene, og orker ikke tanken på en ny runde til med oppkast og diare 😔

Anonymkode: 7bb74...35d

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det føles sånn ut for vi har hatt det tre ganger siden august. Avisene skriver at "nå kommer noroviruset", men tro meg, det har vært her en stund. 

Jeg får også helt hetta av alle oppslagene, og orker ikke tanken på en ny runde til med oppkast og diare 😔

Anonymkode: 7bb74...35d

❤️

Jeg har emetofobi, og jeg har store problemer med angsten for tiden på grunn av alle oppslagene rundt om kring.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja, tror det er mye. Halve klassen til sønnen min var borte uka før jul pga omgangssyken. Vi har hatt det nå i jula. X antall på jobb ligger også hjemme med sykdom.

Anonymkode: 2fa29...5a3

Skrevet

Vi har bare hatt det en gang i år. Jeg husker ikke når det var, så det er ganske lenge siden. 

Anonymkode: 18689...00d

Skrevet

«Alle» rundt oss har det (altså ikke folk vi har truffet, men nettopp ikke truffet fordi de er syke..venner av barna, familie som måtte droppe juleferien, venner som melder forfall på nyttår, naboer…).

Så føler vi går litt rundt på eggeskall her 😬 har tilogmed plassert bøtter på rommene til barna i tilfelle de skulle bli dårlige på natta. 😳

Anonymkode: d7305...7bd

Skrevet

Ja - halve personalgruppen på avdelingen er syke.

Skrevet

Det er mye mer og det er kraftigere enn normalt. Jeg sitter selv på 3. Uken dårlig, og tilstanden nå er temmelig ubrukelig. Det er ikke normalt for meg, tvert imot pleier jeg bare sove ting av meg.

Skrevet

Ja, det er mye nå. Som forventet egentlig. 

Anonymkode: 51937...1c7

Skrevet

Jeg og 1 til er den eneste på jobb som har vært friske i julen… nå er det 5 år siden jeg hadde det og da var det flere år siden sist. Føler jeg også går litt på tynn is her. Mulig det er et virus man mister immunitet mot etter noen år. Men kanskje jeg aldri får det heller. Mamma har ikke hatt det på flere år.

Skrevet

Det har alltid vært fryktelig mye i barnehager rett før jul, vi har bare sluppet unna et par år. Hvis du jobber med mange småbarnsforeldre er det forklaringen. Heldigvis blir man mindre utsatt når barna blir større. 

Anonymkode: e82cd...d1a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det har alltid vært fryktelig mye i barnehager rett før jul, vi har bare sluppet unna et par år. Hvis du jobber med mange småbarnsforeldre er det forklaringen. Heldigvis blir man mindre utsatt når barna blir større. 

Anonymkode: e82cd...d1a

Jeg jobber hverken med barn, eller har barn selv. I julen har vi kun vært voksne. Men jeg har vært dårlig i magen siden 17 desember og skjønner ikke hva som foregår. Jeg kaster ikke opp, men er kvalm, har diare, magen rumler i ett sett og matlysten er lik 0. Vet ikke hva jeg skal gjøre, holder på å bli gal

Skrevet (endret)

Det er mye mer i år på grunn av nedstengningene ja, og omgangssyken øker nok den også. Vet ikke om noen som har fått den selv enda av de jeg kjenner, hverken barn eller voksne, og har ikke fått den selv heller (får så sjelden omgangssyke heldigvis) men noen steder og byer er det nok mer enn andre steder og byer. At det blir mer omgangssyke denne vinteren enn tidligere ja det blir det. 

Endret av Warrior
Skrevet

Kjenner en hel drøss som har vært eller er fortsatt syke, er for det meste barn da. Ellers er det ekstremt mye influensa (?) også, mange voksne som har det nå, og den er seig for enkelte. 

Anonymkode: 05ae7...bbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...