Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er førstegangsgravid og har mange forskjellige bekymringer.. men i dette innlegget lurer jeg litt på dette med vektoppgang. Jeg forstår at ting er individuelt og at det er forskjellig for alle. Men når bør man bli bekymret? Jeg er i uke 18 og har ikke lagt på meg noen ting enda. Vekten er akkurat lik som før. Puppene har blitt litt større og buksene strammer litt rundt magen, så det betyr jo at ting skjer. Men hvorfor legger jeg ikke på meg? Virker som kroppen bare «spiser» av mine reserver isteden for å gå opp i vekt? I virkeligheten har jeg jo gått ned i egenvekt her da siden graviditeten veier jo littegrann. Er dette noe å bekymre seg over eller går det seg til? 

Anonymkode: 694dc...0a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er relevant er jeg 168 høy og veier 65kg. 

Anonymkode: 694dc...0a0

Skrevet

La på meg først i uke 25, da 0.5 kg. Gikk opp 12kg totalt i graviditeten, mest på slutten :) Stresset masse med vektoppgang. Følte meg unormal for alle snakket om vekta som gravid. Men jordmor gjorde ikke det. Hun bad meg roe ned, og sa det er normalt det også. 

Anonymkode: b1d56...e5c

Skrevet

Jeg la ikke på meg før i uke 24. Det var da snakk om 200g. Gikk opp 2 kg totalt, og baby var 3,9 kg og hadde vokst perfekt. Det er veldig individuelt, så ikke bekymre deg med mindre jordmor/lege sier det er noen grunn til det! 

Anonymkode: 1cf02...dab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...