AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #1 Skrevet 29. desember 2022 Jada, skjønner jo dette er veldig individuelt. Men føler når jeg ser/hører andre historier at hunden på et blunk var endel av familien. Vi har tatt over en hund på 4 år da forrige eier er alvorlig syk. Hunden oppfører seg eksemplarisk, men jeg føler vi ikke når inn til han. At han ikke knytter seg til oss. Det hender han kommer bort for kos, og leker gjerne hvis vi tar initiativ. Spiser godt og sover godt. Men vi får ikke den "connection" vi har hatt med våre andre hunder. Han virker ikke sånn superhappy for å se oss og trives best i eget selskap/for seg selv. Vi er vant til hunder som tar masse initiativ til kos/kontakt, vil ligge i sofa med oss osv. Men denne hunden er liksom så fjern. Mulig han er deprimert? Hvor lang tid bruker en hund på å omstille seg? Vil han glemme sitt "forrige" liv etterhvert og knytte seg mer? Eller er det kanskje bare hans personlighet? (vi kan ikke spørre forrige eier, hen er alvorlig syk på sykehus og vi har null kontakt..) Vi gjør alt for å "bonde" med gode turer og masse kos/kjærlighet, men han er stadig like "fremmed", dog en svært snill/rolig hund.. Noen som har noen erfaringer ifht dette? Anonymkode: 58c41...a4c
Troyamin Skrevet 30. desember 2022 #2 Skrevet 30. desember 2022 4-6 uker er normal omstillingstid. Da har den hunden kommet inn i familiens rutiner. 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #3 Skrevet 30. desember 2022 Kan ta et par tre måneder! Ha det i minnet-:) Anonymkode: 493d4...195 1
Tanuki Skrevet 30. desember 2022 #4 Skrevet 30. desember 2022 4 måneder siden vi fikk en til omplasseringshund, en tispe på ca 8 år. Tok noen uker før hun følte seg trygg, og fremdeles er hun litt usikker, men ser jo at hun leker og har blitt fortrolig med den andre hunden vi har. 1
Mardina Skrevet 1. januar 2023 #6 Skrevet 1. januar 2023 Med min omplasseringshund, så tok det vel ca. 1 mnd, før vi var på samme bølgelengde 😊 Men da ble han i tillegg ganske avhengig av meg 😊 Han er blitt mer selvstendig med årene, men jeg er nok fortsatt hans favoritt. Han har ikke knyttet seg like mye til samboer, men han var rundt 5 år, når jeg og samboer ble sammen. Ts, jeg vil råde deg til å gi det tid. Noen hunder bruker bare lengre tid på å omstille seg 😊 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #7 Skrevet 1. januar 2023 Jeg har tatt til meg til sammen 8 omplasseringshunder i årenes løp, og min erfaring er at det har tatt mellom 3 - 12 md. Anonymkode: 9b745...461 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #8 Skrevet 1. januar 2023 Noen få uker her. Noen hunder, min forrige feks er veldig selvstendige og liker helst å ligge for seg selv. Det er mao veldig individuelt. Det kan også ha noe med hvordan den hadde det med forrige eier. Min nåværende omplasseringshund (brukshund) er ekstremt kosete og skal helst sitte på fanget hele tiden. Anonymkode: 663db...c8d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå