AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #1 Skrevet 29. desember 2022 Hvis man feirer jul hos svigers, feirer man da nyttår hos den andre parten? Man vil jo gjerne dra på hytta med barna i stedet, eller ha vennefeiring med nyttår. Her bor de 3 timer i hver retning. Jeg bare forstår ikke når man liksom skal møtes hele tiden. Så jeg lurer på hvordan andre gjør det. Mtp jul, påske, ferier, men også ellers i året. Hvor ofte, hvor lenge og er det likt mellom familiene. Og er det meningen å besøke foreldrene hver sommerferie som er knappe 3 uker? Får ikke tid til annet? Jeg er superglad i de, men har annet jeg vil oppleve. De kommer jo heller ikke så ofte til oss, men det er jo 3 timer begge veier for oss også... Anonymkode: f20f9...65d
Sententia Skrevet 29. desember 2022 #2 Skrevet 29. desember 2022 Trikset er vel å bo nærmere hverandre..? Vi ser familiene våre minst en gang hver 14.dag. Ofte mer. Da trenger vi ikke lange besøk, men en time her og en time der. Var sammen i jula, men nyttår vil både vi og foreldrene våre bruke på venner.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #3 Skrevet 30. desember 2022 Sententia skrev (1 time siden): Trikset er vel å bo nærmere hverandre..? Vi ser familiene våre minst en gang hver 14.dag. Ofte mer. Da trenger vi ikke lange besøk, men en time her og en time der. Var sammen i jula, men nyttår vil både vi og foreldrene våre bruke på venner. Men da blir vi enda lengre unna de andre. Vi er i midten. Uansett så er det her vi bor og flytter ikke nærmere. Men ja, det gjør det nok lettere. Anonymkode: f20f9...65d
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #4 Skrevet 30. desember 2022 Ser svigerfamilien til alle høytider. Og ellers har det vært opptil 2 ganger i uka i perioder. Ganske ofte. Ingen kontakt med min familie, men hvis de hadde vært normale så hadde vi vel byttet på, tenker jeg. Altså, invitert dem til oss, enten alle samlet, eller annenhver høytid. Anonymkode: 89316...ed0
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #5 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ser svigerfamilien til alle høytider. Og ellers har det vært opptil 2 ganger i uka i perioder. Ganske ofte. Ingen kontakt med min familie, men hvis de hadde vært normale så hadde vi vel byttet på, tenker jeg. Altså, invitert dem til oss, enten alle samlet, eller annenhver høytid. Anonymkode: 89316...ed0 Men hvor mye tid bruker dere i feriene da? Eller hvis dere vil feire påske eller nyttår på hytta, eller med venner? Anonymkode: f20f9...65d
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #6 Skrevet 30. desember 2022 Bor i nabokommuner og har middager med svigers hver sin gang ca 3-4 ganger i året + vi ses i julen og stort sett i løpet av påsken. Har mistet foreldrene mine, men bodde 3-4 km i fra så dem ca hver måned sammen med barna. Ellers 3-4 middager i året. Anonymkode: 77d90...551
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #7 Skrevet 30. desember 2022 Før gjorde vi det helt rettferdig. Og reiste alltid sammen. Annenhver jul etc. Og var innom hver sommerferie. Det er reisevei til begge sider. Men det var egentlig for mye. Man trenger som du sier egentid, tid med venner, og andre ting. Vår løsning ble å reise mer alene, da får du tiden med dem i perioder der den andre for eksempel har mye jobb, uten at det går ut over feriedager eller partid. Og vi droppet dette kjøret rundt helligdager og sommerferie, og inviterer mer til oss. Anonymkode: dcad9...d40
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #8 Skrevet 30. desember 2022 Sententia skrev (5 timer siden): Trikset er vel å bo nærmere hverandre..? Vi ser familiene våre minst en gang hver 14.dag. Ofte mer. Da trenger vi ikke lange besøk, men en time her og en time der. Var sammen i jula, men nyttår vil både vi og foreldrene våre bruke på venner. Hvorfor så ofte? Stakkar dere. Anonymkode: c92b8...0c2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #9 Skrevet 30. desember 2022 Her gjør vi det vi føler for der og da. Føler vi for å reise til svigers gjør vi det, føler vi for å reise på egen ferie gjør vi det, føler vi for å være hver for oss gjør vi det osv. Trives med å leve livet vårt på vår måte og bestemme over tiden vår selv. Anonymkode: 67c10...ae1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #10 Skrevet 30. desember 2022 Relativt sjeldent. Godt forhold, men vi er mye mer sammen med søsken eller venner. Anonymkode: 2138e...f34
SPOCA Skrevet 30. desember 2022 #11 Skrevet 30. desember 2022 (endret) Hans foreldre ser jeg flere ganger i måneden, nesten ukentlig, mine foreldre ikke like ofte. Nå skal foreldrene mine flytte inn til oss i egen leilighet, så da blir det naturlig nok mer. I år feiret jeg jul hos svigers og skal feire nyttår med hans familie. Til neste år feirer vi jul hos oss (sammen med begges familier). Endret 30. desember 2022 av SPOCA
Sententia Skrevet 30. desember 2022 #12 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvorfor så ofte? Stakkar dere. Anonymkode: c92b8...0c2 Ikke synd på oss Vi liker å være sammen med foreldrene våre + søsken med barn Barna har veldig godt forhold til besteforeldrene sine også. Er selv vokst opp med besteforeldre som bodde i skolekretsen mi , og besøkte dem flere ganger i uka
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #13 Skrevet 30. desember 2022 Kan dere feire annenhver jul med hver av dem? Og nyttårsaften med venner? Anonymkode: f523e...8d0
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #14 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Her gjør vi det vi føler for der og da. Føler vi for å reise til svigers gjør vi det, føler vi for å reise på egen ferie gjør vi det, føler vi for å være hver for oss gjør vi det osv. Trives med å leve livet vårt på vår måte og bestemme over tiden vår selv. Anonymkode: 67c10...ae1 Det er vel dette jeg også drømmer om. Men jeg vet at min mor blir skuffet om vi ikke er der ofte. Og jeg tar vel ansvar for hennes følelser. Jeg vil at hun skal ha det bra, men jeg vil leve livet mitt som jeg vil. Og selvsagt er en del av det å gjøre henne glad, men da kan vel de komme mer hit også? Hjertesukk. TS Anonymkode: f20f9...65d
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #15 Skrevet 3. januar 2023 Dette er det jo selvfølgelig ingen fasit på. Dere må gjøre det som passer dere selv. Vi har mine foreldre 15 min kjøring unna. Vi er på søndagsmiddag der 2-3 ganger i måneden, hele famlien, i 3-4 timer. Vi hadde mine foreldre her på julaften, var hos dem 1. og 2. juledag, og var på hytten deres sammen med dem nyttårshelgen. Så bare én dag hele julen vi ikke så dem. Vi er på hytten med dem 1-2 uker av sommeren, og er der gjerne også med dem i påsken og en langhelg om våren. Svigers bor langt unna, typ må ta fly og kjøre noen timer i leiebil attått. De er ikke glad i brudd på rutiner, og ikke i bråk... Så det er både dyrt, tidkrevende, og ikke særlig koselig å besøke dem. Vi drar opp dit sammen hele familien en gang i året, som regel en liten uke - og da leier vi hus via airbnb, for de orker ikke ha oss i hus, ei heller orker vi bo med dem. Mannen har reist opp med eldste barnet før jul også. De kommer aldri for å besøke oss. Jeg går litt til at hele sommerferien brukes på familie. Vi tar fire uker, og minst 2,5 av dem går til famlie. Anonymkode: 8e9e0...e65
hjärterdam Skrevet 3. januar 2023 #16 Skrevet 3. januar 2023 Jul og nyttår er vi hjemme. Og så er det opp til foreldrene som ønsker å evt besøke oss. Jeg reiser ikke med unger i jula. Påske, sommerferie osv fordeles etter hvordan vi jobber og hva vi ønsker.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #17 Skrevet 3. januar 2023 Vi pleide å dra til svigers iløpet av jul, påske og ferien. Samt en helg i ny og ne. Nå er de så redd for sykdom at vi må være helt friske for å treffes. Så nå møtes vi nesten aldrI Anonymkode: 66c5e...e97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå