Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forholdet har hanglet lenge, og vi flyttet inn i en leilighet i november. Denne leiligheten var det jeg som ville flytte til. Han ble liksom bare med. Jeg har adressen min her, barna mine har fått skoleskyss i orden, han har enda ikke flyttet adressen fra sin kompis siden i vår og barna hans bli kjørt til skolen uansett. Jeg har ikke bil heller. Han har også mye bedre økonomi enn meg.   Er jeg som gjorde det slutt pga jeg takler dårlig samboer og stemor rollen desverre …

Anonymkode: 51d79...1ad

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forholdet har hanglet lenge, og vi flyttet inn i en leilighet i november. Denne leiligheten var det jeg som ville flytte til. Han ble liksom bare med. Jeg har adressen min her, barna mine har fått skoleskyss i orden, han har enda ikke flyttet adressen fra sin kompis siden i vår og barna hans bli kjørt til skolen uansett. Jeg har ikke bil heller. Han har også mye bedre økonomi enn meg.   Er jeg som gjorde det slutt pga jeg takler dårlig samboer og stemor rollen desverre …

dere flyttet dit i november ?? Med barn? Og skal flytte fra hverandre nå? Herregud. spiller ingen rolle hvem som flytter, ungene blir skadet uansett. Stakkars 

Anonymkode: e0c84...dd5

• Liker 7
  • Nyttig 2
Gjest _Falkor_
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ut i fra situasjonen du beskriver er det vel best for din del om han flytter ut, har han mulighet til å finne seg noe nytt? Dere begge har barn? Her hadde jeg nok satt meg ned med han og prøvd å finne den beste løsningen for begge sine barn da. Og om dette er den enkleste og beste løsningen for deg, og han kan finne seg et nytt bosted så er jo det flott.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

dere flyttet dit i november ?? Med barn? Og skal flytte fra hverandre nå? Herregud. spiller ingen rolle hvem som flytter, ungene blir skadet uansett. Stakkars 

Ikke trekk noen forhastede beslutninger nå. Barna var med på flyttelasset. Forholdet har vært lenge…

• Nyttig 2
Skrevet
_Falkor_ skrev (1 time siden):

Ut i fra situasjonen du beskriver er det vel best for din del om han flytter ut, har han mulighet til å finne seg noe nytt? Dere begge har barn? Her hadde jeg nok satt meg ned med han og prøvd å finne den beste løsningen for begge sine barn da. Og om dette er den enkleste og beste løsningen for deg, og han kan finne seg et nytt bosted så er jo det flott.

Han har alle muligheter til å finne noe nytt ja. Både oga bil g økonomi. Alternativet mitt er å flytte lenger vekk fra barna og da mister jeg kontakten med dem. Det vil jeg ikke.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke trekk noen forhastede beslutninger nå. Barna var med på flyttelasset. Forholdet har vært lenge…

Det står jo at forholdet har vært dårlig lenge, så dere har valgt å flytte sammen (med barn involvert) når dere i utgangspunktet hadde et dårlig forhold. Tenker uansett for barna sin del at det ikke har så mye å si hvem av dere som flytter, så ift det praktiske og at der var du som ønsket å bo der så tenker jeg han bør flytte, så lenge du har økonomi til å bo der alene. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det står jo at forholdet har vært dårlig lenge, så dere har valgt å flytte sammen (med barn involvert) når dere i utgangspunktet hadde et dårlig forhold. Tenker uansett for barna sin del at det ikke har så mye å si hvem av dere som flytter, så ift det praktiske og at der var du som ønsket å bo der så tenker jeg han bør flytte, så lenge du har økonomi til å bo der alene. 

Det står ikke at de flyttet sammen i November! De byttet leilighet, sammen, fordi de alt bodde sammen. Selv om forholdet hadde begynt å hangle. 

Skrevet

Høres jo ut som du bør få beholde leiligheten.

Samtidig høres han ut som en latsabb som ikke orker å fikse ting.

Tipper det er her konflikten ligger?

Han ønsker den enkleste løsningen for seg selv, og driter i din og dine barns situasjon?

Anonymkode: f70eb...22b

Skrevet

Uskreven regel er at den som gjør det slutt (begge leier sammen) flytter.

Derimot så virker det best at du blir boende, så du får spørre han om han kan flytte.

• Liker 2
Skrevet

Er dette noe en evt huseier kan bestemme?

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt.

Dere flyttet inn i leiligheten nylig, og han har adresse hos en kompis. Vil det si dere ikke har bodd sammen tidligere?

Og du sier "dine barn" og "hans barn". Er det hans barn du mister kontakten med? Og det er ingen felles barn?

Om du må flytte så langt unna at du ikke kan ha kontakt med barna, for det er for dyrt, er den leiligheten altså den eneste i området du har økonomi til å bo helt alene i?

Anonymkode: 39188...77a

Skrevet

Ble nok litt rotete skrevet. Jeg har barn og han, ingen felles. Det har vært en kamp få ordna skoleskyss til mine barn til og fra her da far bor i skolens nærområde,men ikke jeg. Vi flytta desverre opp hit sammen , enda jeg sa jeg ville flytte alene dill han tryglet seg med. Han klarte ikke være søene, han fungerte ikke uten meg og han måtte ha meg for å føle seg trygg. Dum som jeg var lot jeg meg overtale med lovnad om alt skulle bli så fint og bra. Men alt ble det samme, om ikke verre. Barna hans og han eier ikke struktur og respekt for andre . Jeg står alene om ordne alt, jeg føler meg kun som husmor og han bestemmer alt. Barna hans sitter bare velter i soffan klager på maten, og forlanger . Det er mye mye mer men så jeg sa at nå er det nok, det er slutt du skal ut. Men han nekter, han mener at jeg får bli å ordne opp eller flytte. Jeg flytta opp hit fordi husleien er billig og jeg kan bruke tid på hestene når jeg ikke har barna.. dette gjør enorme forskjeller for mun psykiske helse også, barna hans hater dyrelukt og vil i byen. Barna mine er også hestejenter og vokser veldig å få lov drive med hestene .. han har fast jobb bil og henger, jeg er ufør. Han kaster rundt seg med penger og igår fant jeg ut han betaler ikke regninger og lar generelt ting skure å gå. Han skylder meg i tillegg masse penger… så jeg vil virkelig ikke mere… dråpen ble så nådd når han nektet meg sette barna mine først… de er alt.. 

Skrevet

Hvem sitt navn står leiekontrakten i?

• Liker 2
Skrevet

Var det du som hadde den tråden for en stund siden, om leilighet i byen vs flytte ut av sentrum for å drive med hest?

Anonymkode: 5a960...943

• Liker 1
Skrevet

Spørsmålet er vel hvem som står på leiekontrakten?

Anonymkode: 76838...43d

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Var det du som hadde den tråden for en stund siden, om leilighet i byen vs flytte ut av sentrum for å drive med hest?

Anonymkode: 5a960...943

Nei aldri bodd i byen jeg.. altfor dyrt når man trenger såpass med plass med barn og hund🤷‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Spørsmålet er vel hvem som står på leiekontrakten?

Anonymkode: 76838...43d

Desverre begge.. men jeg satt i kontraktsmøte med huseier så kom han her å bare ble med.. huseier hadde også strøket ut leietaker to men han forlangte stå der😳

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Desverre begge.. men jeg satt i kontraktsmøte med huseier så kom han her å bare ble med.. huseier hadde også strøket ut leietaker to men han forlangte stå der😳

Men har du råd til å ha leiligheten alene? Siden du nevner at han har bil, så går jeg ut i fra at du ikke har det. Ligger boligen slik at dere klarer holde på med hestene helt uten bil?

Han sier du må bli for å ordne opp, hva gjør han for å ordne opp?

Anonymkode: 39188...77a

• Liker 1
Skrevet

Har mannen en kopi av huslriekontrakten? Greier du eventuelt å få tak i den? 

Jeg ville spurt huseier om dere kan lage ny kontrakt med bare ditt navn på, gitt at du kan få vekk den gamle. Intensjonen var jo hele veien atcdette var en leilighet for deg, så hadde ikke hatt alt for dårlig samvittighet.

Krangler mannen, så si at det var hele veien meningen at du skulle ha denne leiligheten. Han ga masse falske løfter og presset seg med, og det virker bare ikke. Derfor må han ut. Og at du må få hjelp til å få han ut om han ikke flytter frivillig. Siden han ikke har registrert adresse hos deg har han en mye svakere possisjon. Vær tøff! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han kasta meg og mine tre jenter ut… bokstavelig talt… har måtte søke ly hos eksmannen(pappa til barna) men må ut herfra i morgen. Han hr bytta lås og nekter meg få komme inn… han betalte meg tilbake halve husleien og mener huset nå er hans. Huseier gjør ingenting. Hva gjør jeg?🙁🙁🙁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...