Gå til innhold

Er det mulig å få norsk dame hvis man ikke bryr seg om status og materialistiske verdier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Detter ikke ment som ett angrep på kvinner, men det jo helt klart at mange norske kvinner og kanskje kvinner generelt som kjønn er opphengt av status og materialistiske verdier og at man har "livet på stell", som det ofte refereres til på feks dating apper som tinder, når de søker etter en mann. Sånn er det bare og det har sin naturlige forklaring. Som mann så må man på en måte godta dette og heller prøve å tilby det kvinner ønsker. Tror også mye av dette er litt ubevisst , for i Norge så er vi veldig likestilt og de fleste kvinner klarer seg selv og er ikke avhengig av en partner. Men det er vanskelig å overstyre biologi og gamle instinkter som henger igjen fra tusen av år tilbake. Da var kvinner avhengig av en mann med ressurser  for overlevelse og det er den biologiske teorien, som egentlig er ganske akseptert!

Men uansett, tror det er er mulig som mann å kapre en oppegående dame med sunne verdier som ikke bryr seg om slikt? En som ikke bryr seg om at man velger å bo enkelt og leie osv, så lenge man har orden på sin økonomi? Kan bare snakke for meg selv, men satt litt på spissen så kunne jeg bodd i ett stort telt ute i skogen, da jeg elsker naturen. Men jeg føler meg som ett utskudd i Norge som ikke bryr meg om status og hvor flott leilighet jeg har. Jeg ønsker heller å bruke penger på mine interesser og opplevelser. Men når man er over 40 år, så virker det som det er forventing at man skal ha alt på "plass", at man eier lelighet osv osv og har en veldig godt betalt jobb. Føler dette presset ifra kvinner og kanskje samfunnet generelt, dessverre. Jeg elsker den friheten med å ikke ha masse lån og ikke binde meg opp på en måte!

Har derimot inntrykk av at en del utenlandske kvinner bryr seg mindre om dette til en viss grad, kanskje fordi at de ofte har opplevd mer fattigdom og tøffe tider der de kommer ifra? Noe som har resultert i litt sunnere verdier og hvor materialisme ikke har så mye fokus!? Bare en tanke! Eller kan det bare være at slike kvinner ser på norske menn som menn av høy status, noe som betyr at de egentlig er like "ille" som mange norske kvinner på dette området?

Jeg ønsker ikke at det skal bli en kjønnskamp, men heller en litt mer saklig  diskusjon rundt temaet. Jeg sier ikke at alle norske kvinner bryr seg om slikt, men snakker generelt og hva som kanskje er trenden. Jeg har jo datet og vært sammen en del kvinner opp gjennom årene og har jo lagt merke til hva de legger vekt på osv. Samme på dating apper som feks tinder. Man gjennomskuer kjapt hva kvinner ser etter der også

Mvh

Anonymkode: 66e99...9ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Men hold deg borte fra datingapper, de får frem det verste i mennesket. 

Anonymkode: 81d5a...db9

Skrevet

Det viktigste for meg er at man tar det godt . Aldri brydd meg om sånt overhodet🤷‍♀️

• Liker 1
Skrevet

"Livet på stell" betyr ikke rik og masse materielle goder. Du forhåndsdømmer kvinner basert på den kvinnefiendtlige myten om at kvinner er golddiggere. 

Til og med antimaterialistiske og antikapitalistiske kvinner forventer at en voksen partner har livet på stell. Dvs ingen rusproblemer, fast bosted, får livet til å gå rundt forhold til overlevelse og mat og ikke loffer rundt med en halv mill i forbruksgjeld eller nettopp kommet ut av fengsel og sover på kompisen sin sofa og nå selge hasj for å få penger til mat fordi han ikke gidder å jobbe. 

Anonymkode: 4313e...27d

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet

Selvfølgelig kan du finne norske kvinner som er fornøyd med ei enkel koie i skogen. Da må du lete på riktige steder. For damer flest ønsker nok noe annet, i likhet med menn flest. 

Hadde jeg lett etter min egen Lars Monsen, så hadde jeg aldri lett på fester hos venner eller på byen, liksom. Feil arena. 

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt finner du damer med samme verdier som deg selv.

Anonymkode: 75b63...84b

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har derimot inntrykk av at en del utenlandske kvinner bryr seg mindre om dette til en viss grad, kanskje fordi at de ofte har opplevd mer fattigdom og tøffe tider der de kommer ifra?

Har inntrykk av det motsatte. Utenlandske kvinner, ja kanskje bortsett fra Danmark, er langt mer opptatt av status og materialisme. I Norge kan alle leve temmelig godt, uavhengig av status, og derfor ikke er så opptatt av status fordi alle kan klare seg. Damer fra Iran f.eks., er generelt ekstremt opptatt av penger og status. I Norge er det også mindre forskjell på folk, så status utgjør ikke så mye som i mange andre land. 

Anonymkode: efc5b...56c

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet

De postordrebrudene du snakker om er ofte de mest materialistiske av dem alle, og forventer som regel at du skal sende store summer hjem til slekta hennes i hjemlandet hver måned. 

Jeg vet forresten om mange norske kvinner som ikke bryr seg om status og er jordnære. Felles for dem er at de ikke bryr seg om utseendet og vekten sin og ikke bruker noe tid på selvutvikling eller ambisjoner. De er fornøyd med å spise taco foran TVn og ha fedme og uflatterende klær. Hvert til sitt. 

Anonymkode: d5035...479

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Personlig kjenner jeg knapt en eneste dame som er opptatt av status og materialistiske verdier. Tror du leter i feil miljøer, dersom du ikke finner andre damer enn goldiggere...

Det å ha livet på stell handler for de fleste om at man setter tæring etter næring og ikke lever over evne med forbrukslån og masse inkassosaker. De fleste kvinner i Norge er ikke styrtrike selv, så selvsagt forventer de ikke at mannen er styrtrik heller.

Anonymkode: 17dbb...ea4

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Har ei bekjent fra Filippinene. Hun og venninnene har «liveshow» på SoMe hvor de flasher all «rikdommen» de har i Norge. Ofte reiser de inn til de dyre handlegatene i hovedstaden og tar bilder utenfor butikkene. Kanskje de får tak i noen fancy poser og. 
Tar ofte bilder med fine biler som de går forbi på gata. 

Men ikke pokker om de har god råd. Alt er fasade. 

Ganske fascinerende å se på, og ser jo at det fører til at enda flere av de filippinske jentene ender her. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg er en del yngre enn deg (20-årene) men har også fått høre det mer enn et par ganger når jeg sier at jeg ikke eier egen leilighet i Oslo sentrum så er jeg uaktuell for dem som noe seriøst. Noe som er veldig frustrerende da jeg har studert og ikke hatt muligheten en gang til å bygge opp egen kapital. Det finnes selvfølgelig damer som ikke bryr seg om det og men det reduserer definetivt antall kvinner som har lyst til å date deg i Oslo ihvertfall. Til sex går det fint men forhold blir det fort dealbreaker. 

Anonymkode: 07936...aa3

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en sånn norsk dame. Største feilen menn gjør er å anta at alle (100%) av norske damer bryr seg om status. 
Jeg vil oppleve ekte kjærlighet. Vil heller oppleve sann kjærlighet med en mann uten status enn å slå meg ned i et tamt, dvaskt forhold med status. 

Anonymkode: 21af7...83e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Tja. Det er vel en grunn til at asiatiske damer kaller mannen sin for "daddy" og "money". Du er nok ikke spesielt god til å lese folk, men det er som regel sånn at folk sier det motsatte av det de mener. For eksempel, hvis en kvinne er ute etter pengene dine, så later hun som om dette ikke betyr noe i det hele tatt. Der har du de filipinske kvinnene. Og de som ikke er ute etter å loppe deg - de norske kvinnene - de spør led en gang om du har alt på stell. For de er ikke interessert i å forsørge deg. Ser du forskjellen? 

Anonymkode: 59d91...7b9

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet

Dette er en diskusjon jeg ikke liker. Men likevel. Se litt på hvordan kvinner fra Øst-Europa ønsker å fremstille sine liv. Og gjerne andre kvinner som flasher luksusvarer. Det er sjeldent Norske kvinner. Vi har de beste kvinnene i verden. Ingen over og ingen ved siden. 

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det finnes norske damer som er sånn som du og jeg er ute etter, men det er svært sjelden vare.

Det er mye vanligere å finne jordnære og sparsommelige kvinner fra Tyskland. Kanskje det er der du bør lete?

Anonymkode: 403d6...41d

• Liker 2
Skrevet

Etterhvert som samfunnet har gått framover blir det ofte en minstestandard. Så har en de som kan tillate seg en høyere standard.

• Liker 1
Skrevet

Synes folk burde logge av og møte kvinner fra virkeligheten om de faktisk har et så snevert syn av hva norske kvinner vil ha. 

Anonymkode: 381ca...35e

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Detter ikke ment som ett angrep på kvinner, men det jo helt klart at mange norske kvinner og kanskje kvinner generelt som kjønn er opphengt av status og materialistiske verdier og at man har "livet på stell", som det ofte refereres til på feks dating apper som tinder, når de søker etter en mann. Sånn er det bare og det har sin naturlige forklaring. Som mann så må man på en måte godta dette og heller prøve å tilby det kvinner ønsker. Tror også mye av dette er litt ubevisst , for i Norge så er vi veldig likestilt og de fleste kvinner klarer seg selv og er ikke avhengig av en partner. Men det er vanskelig å overstyre biologi og gamle instinkter som henger igjen fra tusen av år tilbake. Da var kvinner avhengig av en mann med ressurser  for overlevelse og det er den biologiske teorien, som egentlig er ganske akseptert!

Men uansett, tror det er er mulig som mann å kapre en oppegående dame med sunne verdier som ikke bryr seg om slikt? En som ikke bryr seg om at man velger å bo enkelt og leie osv, så lenge man har orden på sin økonomi? Kan bare snakke for meg selv, men satt litt på spissen så kunne jeg bodd i ett stort telt ute i skogen, da jeg elsker naturen. Men jeg føler meg som ett utskudd i Norge som ikke bryr meg om status og hvor flott leilighet jeg har. Jeg ønsker heller å bruke penger på mine interesser og opplevelser. Men når man er over 40 år, så virker det som det er forventing at man skal ha alt på "plass", at man eier lelighet osv osv og har en veldig godt betalt jobb. Føler dette presset ifra kvinner og kanskje samfunnet generelt, dessverre. Jeg elsker den friheten med å ikke ha masse lån og ikke binde meg opp på en måte!

Har derimot inntrykk av at en del utenlandske kvinner bryr seg mindre om dette til en viss grad, kanskje fordi at de ofte har opplevd mer fattigdom og tøffe tider der de kommer ifra? Noe som har resultert i litt sunnere verdier og hvor materialisme ikke har så mye fokus!? Bare en tanke! Eller kan det bare være at slike kvinner ser på norske menn som menn av høy status, noe som betyr at de egentlig er like "ille" som mange norske kvinner på dette området?

Jeg ønsker ikke at det skal bli en kjønnskamp, men heller en litt mer saklig  diskusjon rundt temaet. Jeg sier ikke at alle norske kvinner bryr seg om slikt, men snakker generelt og hva som kanskje er trenden. Jeg har jo datet og vært sammen en del kvinner opp gjennom årene og har jo lagt merke til hva de legger vekt på osv. Samme på dating apper som feks tinder. Man gjennomskuer kjapt hva kvinner ser etter der også

Mvh

Anonymkode: 66e99...9ac

Jeg er en sånn kvinne. Passer ikke inn blandt den overfladiske materialistiske hopen. Jeg fantaserer om å bo i en liten tømmerstue, ha en Jurt, eller ei lita vogn bare. Minimaliserer meg jevnlig, og trives best uten strøm, foran ilden. Er midt i 40årene.. 

Du høres ut som en drømmemann😁👍

Anonymkode: 42881...abb

Skrevet

Det er garantert mange som har de samme ønskene til livsstil som det du har, har du tenkt en tanke, er du nok ikke alene om å ha den. Er du åpen om det på tinder? I bilder, tekst? Bruker du andre dating apper? Kontakter du miljøer hvor interessen for natur og eventyr er stor? Kvinner er ikke den samme prototypen alle sammen innefor de ulike landegrensene 😅 Man finner ulike personligheter uansett hvor man går, så bare vær åpen, så finner du nok ei som passer deg godt 😊

Det var eller er veldig trendy med minimalisme, kanskje dette er et miljø du kan finne ei? Kanskje du allerede tar kontakt med folk på nett? Trenger ikke være gjennom dating app, for å møte folk 

• Liker 1
Skrevet

Dra på telttur, langtur, også lag en blogg om det. Post den på et sted for turglade mennesker, så øker du muligheten din. 

Hvem gidder tinder når man er på tur? 😅

Anonymkode: 42881...abb

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...