Gjest lumina Skrevet 14. desember 2005 #1 Skrevet 14. desember 2005 Er det du eller kjæresten/mannen/samboeren din som GIR mest. Nå snakker jeg ikke nødvendigvis om gaver og sånn, men gir av seg selv i forholdet. Føler at jeg er den som gir mest, for jeg er ikke flink til å si nei når noen ber meg om noe, og jeg er ikke flink til å be om ting selv. Det gjelder alt fra kos/massasje, hvilke ønsker om nye ting til huset som skal oppfylles, små gaver i hverdagen etc.. Jeg må bli flinkere til å be om ting, og flinkere til å si nei Hvordan er det hos dere`?
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #2 Skrevet 14. desember 2005 Jeg kjenner meg igjen i det du sier om deg selv jeg var også slik i mitt forrige samboerforhold. Dessverre. Nå er det slutt på det! Jeg ber om det jeg ønsker og jeg mottar. ( i tillegg til å gi tilbake). Det er pisse-irriterende når mannen bare mottar og ikke gir noe av seg selv tilbake
Arkana Skrevet 14. desember 2005 #3 Skrevet 14. desember 2005 Jeg tror nok vi gir og får like mye begge to. Men vi gir nok forskjellige ting kanskje. F.eks. så gir samboeren min meg fotmassasje hver eneste kveld, mens jeg lager matpakke til ham hver dag. Vi er nok like flinke til komplimenter og slikt i hverdagen, og klarer stort sett å bli enige om hva vi skal kjøpe til huset og slikt. Går jo ikke rundt og regner sammen nøyaktig hvem som gir mest, men jeg føler at det er noenlunde likt. Tror nok jeg hadde følt det litt tungt om jeg hadde gitt mye av meg selv og knapt fått noe tilbake, og tror også jeg hadde følt meg ille til mote om samboeren min fortalte meg at han følte han gav mer enn meg. Ellers er jeg enig med deg i at jeg tror de fleste, inkludert meg selv, må bli flinkere til å be om ting. Folk er ikke tankelesere, og jeg tror nok de fleste også hadde blitt glad for noen hint om hva den andre ønsker seg.
hecuba Skrevet 14. desember 2005 #4 Skrevet 14. desember 2005 Jeg tror det er meg.. Hvis ikke er jeg bare i en periode hvor det føles slikt.
Gjest Bellatrix Skrevet 14. desember 2005 #5 Skrevet 14. desember 2005 Tror vi gir og tar like mye. Vi er flinke til å gi hverandre komplimenter, støtte hverandre om vi har det vanskelig, begge gjør koselige ting for den andre.
Gjest vimse Skrevet 14. desember 2005 #6 Skrevet 14. desember 2005 Vi gir og tar begge to, noen ganger mer, noen ganger mindre. I perioder kan man kanskje føle at man bare gir og gir, men ikke får noe tilbake, men så snur det plutselig rundt, og ser man helheten så er der ganske jevnt tror jeg. Dessuten, så er det dette med å be om ting, på en klar måte.... DER må jeg bli flinkere gitt...
Gjest Piper Skrevet 14. desember 2005 #7 Skrevet 14. desember 2005 Her gir og får vi like mye. Han er flink de dagene jeg ikke er det, og jeg på de dagene han ikke er det. Ingen av oss krever å få noe, men vi gleder oss over å kunne gi noe til den andre.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #8 Skrevet 14. desember 2005 Vi gir nok like mye, men på ulike områder. Han er som oftest flinkest til å kose og gi komplimenter, jeg er som oftest flinkest til å lage mat og vaske klær. En kan kanskje si at jeg er "doer" mens han er en "sayer"
Lina Skrevet 15. desember 2005 #9 Skrevet 15. desember 2005 Jeg tror nok vi gir og tar på hver sine måter!! På noen områder er det jeg som gir mest, og på andre områder er det han!! Hver sin måte å vise at en er glad i den andre
Lina Skrevet 15. desember 2005 #10 Skrevet 15. desember 2005 Og jeg lever dessuten litt etter mottoet; Den største gleden en kan ha, det er å gjøre andre glad
hecuba Skrevet 15. desember 2005 #11 Skrevet 15. desember 2005 Og jeg lever dessuten litt etter mottoet; Den største gleden en kan ha, det er å gjøre andre glad ← Jeg er ganske enig, egentlig.. ...så lenge typen også kan tenke slik..
Chiquita Skrevet 15. desember 2005 #12 Skrevet 15. desember 2005 Akkurat nå er det mannen min som gir mest i forholdet, føler jeg. Men dette går jo opp og ned. Summa summarum tror jeg at vi gir og tar ca like mye om vi ser på et større tidsrom
Donnie Darko Skrevet 15. desember 2005 #13 Skrevet 15. desember 2005 Man kan aldri "ta" i et forhold.. Man kan gi og "få".
Gjest Lille Du Skrevet 15. desember 2005 #14 Skrevet 15. desember 2005 (endret) Go donnie Darko! Den linja der var rett plassert. Noe av det viktigste kom med de ordene dine. Seff er det "få" og ikke "ta" som er rett. Den fortjener du virkelig en blomst for... Lille Du Endret 15. desember 2005 av Lille Du
Piglet Skrevet 15. desember 2005 #16 Skrevet 15. desember 2005 Tror vi gir og får omtrent like mye, men som Arkana beskriver på litt forskjellige måter. Og så går det jo litt i faser. Akkurat nå sliter kjæresten med eksamner, mens jeg har det mere avslappet, og da er det jo naturlig at jeg har mere overskudd og ta litt ekstra godt vare på ham. Piglet
Tusseline Skrevet 15. desember 2005 #17 Skrevet 15. desember 2005 Jeg vil si vi gir og får like mye, MEN på forskjellige måter.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #18 Skrevet 15. desember 2005 Generelt sett tror jeg at det er kvinnen som gir mest av seg selv i et forhold. Hun gir som regel mer enn hun får tilbake. Den skjeve fordelingen eksisterer ikke bare i arbeidslivet og mht. lønn, men også i parforholdet. Min personlige konklusjon på det er at menn (mange av dem) er storforlangende latsabber.
Helene Skrevet 16. desember 2005 #19 Skrevet 16. desember 2005 Jeg har alltid vært den som har gitt mest av meg selv i et forhold. Gir og gir til det blir helt tomt. Selvfølgelig har jeg fått noe tilbake, men bare dråper... Dette er noe jeg må endre, og håper jeg klarer å holde igjen om jeg skulle få meg en kjærest igjen...
Gjest lumina Skrevet 16. desember 2005 #20 Skrevet 16. desember 2005 Jeg har alltid vært den som har gitt mest av meg selv i et forhold. Gir og gir til det blir helt tomt. ← Kjenner den igjen .. Har en litt rar periode nå, tror jeg.. Det er sånn du sier, det kjennes ut som om jeg er tom... Har alltid likt å gi av meg selv, men nå er jeg bare sliten av det. Og nå når jeg prøver å "kutte ned" på dette så oppfattes det selvsagt som om det er noe galt fra min samboer.. Ikke lett å snakke med han om det heller, faktisk. Selv om jeg er en av disse "snakkerne" som menn flest avskyr :grine2: Det føles så skeivt å gi og gi og få så lite igjen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå