Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 
Jeg har nettopp fått en liten baby og hun er bare 45 cm lang. Ytterplaggene jeg har kjøpt er i str 56, så hun rekker ikke ned til bena eller ermene i dressene en gang. Jeg har lett masse på nett, men finner ikke noen heldresser i ull eller annet tykkere/varmere materialer i str 44. Str 50 blir også for stort, siden disse tykkere dressene som regel er store i str. 

Noen som vet om noen steder de har str 44? Enten på nett eller fysiske butikker i Oslo. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nøstebarn og Zalando har noe

Anonymkode: 3370e...e64

• Liker 1
Skrevet

Og Lillelam

Anonymkode: 3370e...e64

• Liker 1
Skrevet

Jeg fant ikke tykt yttertøy som passet til en så liten en, vår druknet i alt. Også str 50. Så vi gjorde slik: vi brukte ullklær innerst, Lillelam (litt større str, de kan brettes) som mellomlag og en vinterdress/vinterpose (som var for stor, men det funket bra). Han så litt komisk ut en periode, men han var god og varm :)  I etterkant nå ville jeg prøvd å sjekke Finn.no! 

Anonymkode: 36050...ff7

• Liker 2
Skrevet
Pølsevann skrev (1 time siden):

Hei. 
Jeg har nettopp fått en liten baby og hun er bare 45 cm lang. Ytterplaggene jeg har kjøpt er i str 56, så hun rekker ikke ned til bena eller ermene i dressene en gang. Jeg har lett masse på nett, men finner ikke noen heldresser i ull eller annet tykkere/varmere materialer i str 44. Str 50 blir også for stort, siden disse tykkere dressene som regel er store i str. 

Noen som vet om noen steder de har str 44? Enten på nett eller fysiske butikker i Oslo. 

Lillelam. De selger det på Apotek1 blant annet :) Barnas hus har også mye prematur størrelser. 

Anonymkode: b102a...692

• Liker 1
Skrevet
Pølsevann skrev (1 time siden):

Hei. 

https://lillelam.no/produkt/sparkedress-classic/

Anonymkode: b102a...692

Skrevet

Vi brukte mye hjemmestrikk.

Kanskje du kjenner noen som kan strikke til deg? Evt sjekke med noen som selger på Finn om de kan strikke i prematurstr?

Anonymkode: 92e4b...a34

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi brukte mye hjemmestrikk.

Kanskje du kjenner noen som kan strikke til deg? Evt sjekke med noen som selger på Finn om de kan strikke i prematurstr?

Anonymkode: 92e4b...a34

Mindre styr å bare kjøpe hos noen som selger prematurstørrelser vel?

Anonymkode: 412d5...ec3

Skrevet

Takk for tips. Har sjekket Finn, men der var det bare tynne klær (bodyer etc), fant ikke noe tykkere. Og fant ikke noe i str 44 på Barnas Hus på nett. Men jeg mener jeg har sett et utvalg på Alnabru tidligere. Kan hende de ikke har på nett bare. Må kanskje bare ta turen dit å sjekke.

Zalando og Nøstebarn har jeg helt glemt. Skal sjekke der og. 

Jeg kan strikke selv og har strikket en dress, men den er jo også alt for stor. Men det tar litt tid å strikke noe nytt, og skulle gjerne hatt noe ASAP. 

Skrevet

Lillelam har fysiske butikker også, hvis det haster. Det er de eneste jeg har sett med litt tykkere ulldresser til premature. 

Mine var premature og druknet helt i vanlig vognpose, men sånn bilstolpose er genialt! Så ville sjekket ut det😊

Anonymkode: 6f222...f82

Skrevet

Jeg kjøpte klær fra Lillelam og Name It til min prematur :)  Finnes enkelte apotek som selger klær og bleier til premature.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...