Gå til innhold

Er det innenfor å selge klær som har vært gave/arv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått og "arvet" en del barneklær. Hentet via "gis bort" på finn, og arvet av venner, venners venner, bekjente osv. Mennesker som har gitt oss det fordi de vet vi sliter økonomisk.

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg får dårlig samvittighet av tanken på å selge det videre når barna har vokst ut av det. Tar vare på det som har affeksjonsverdi og slike ting, men har helt vanvittige mengder med klær nå etter fem barn 😅 jeg har gitt noe videre til Hjelp til Jul, men jeg trenger egentlig hver krone jeg kan tjene. 

Så er det innafor?

Anonymkode: 47ef0...b31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. De fineste tingene kan du evnt spørre om den som har arvet bort vil ha igjen. Men ellers kan du selge det som er salgbart. Det ble jo gitt til deg. 

Anonymkode: 3f0b5...647

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke det. Men hvis det er det eller å gå sulten, så blir det kanskje noe annet… Du bør i alle fall legge det ut for salg et sted hvor ingen av dem som har gitt det til dere (som dere kjenner) ser det. 

Anonymkode: 2773a...663

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg synes ikke det. Men hvis det er det eller å gå sulten, så blir det kanskje noe annet… Du bør i alle fall legge det ut for salg et sted hvor ingen av dem som har gitt det til dere (som dere kjenner) ser det. 

Enig med denne. Jeg hadde nok heller gitt klær videre til andre som trenger det..

Men selvsagt, sitter du med masse gjeld og sliter med å betale for mat på bordet så stiller saken seg lott anerledes. Hadde da heller prøvd å selge noe med mer verdi.

Anonymkode: dfd53...04e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ting som barna har vokst ut av for lenge siden da? Flere av tingene har jeg fått av ting jeg ikke kjenner så godt, bekjentskap. Ville ikke solgt ting som ble gitt og som passer barna. Dette er ting som nå ligger i en boks i en kjeller 😬 ville gitt det tilbake om det var ting jeg visste de ville ha igjen såklart...

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig med denne. Jeg hadde nok heller gitt klær videre til andre som trenger det..

Men selvsagt, sitter du med masse gjeld og sliter med å betale for mat på bordet så stiller saken seg lott anerledes. Hadde da heller prøvd å selge noe med mer verdi.

Anonymkode: dfd53...04e

Jeg har solgt en del før som posesalg. Masse klær samlet. Det hjelper meg veldig hvis jeg har ett par hundrelapper å slenge på til regninger eller mat 😬 økonomien skranter veldig ....

Skrevet

Jeg gir borr mye barneklær. Men hadde jeg sett at de som fikk det la det ut for salg, ville jeg stoppet å gi til dem. Da er det å gi det videre til noen som trenger det

Anonymkode: 252db...e86

Skrevet

OG jeg har liksom ingen venninner som trenger å arve av mine barn heller... Så jeg har uansett ingen å gi det til. Har gitt en del til Fretex opp gjennom tiden, og til hjelp til jul, men nå trenger jeg pengene veldig selv! 

Bare føles så feil for det 😬 en del ting sparer jeg til fremtidige barnebarn 😅

Skrevet

Jeg tenker det må være greit. Jeg hadde nok først spurt om det er noe de vil ha tilbake, de du har kontakt med iallefall. Er det noe du er redd for at skal bli oppdaget, så kan du jo selge det i poser med klær, da legger du jo ikke ut bilder av hver enkelt ting, men sånn "klær til gutt, str. 92, en del joggedressen, pysjamaser og mye fint til barnehagen". 

Anonymkode: 7dc70...d29

• Liker 1
Skrevet

Hva skal du ellers gjøre med tingene da? Lagre det for alltid? Er det bedre å kaste enn å selge? 

Anonymkode: 7dc70...d29

Skrevet

Du tror ikke det er mange andre som har like stort behov for å få gratis klær som du har hatt da..? Synes det er fint at du har fått klær gratis, men synes da du nå skal gi det videre til andre som trenger det. Du av alle burde vite at det kan ha stor verdi for den som får klærne.. 

Anonymkode: 39225...1bf

Skrevet

Selger det med god samvittighet 😊 Du trenger pengene. 

Anonymkode: 427de...962

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du tror ikke det er mange andre som har like stort behov for å få gratis klær som du har hatt da..? Synes det er fint at du har fått klær gratis, men synes da du nå skal gi det videre til andre som trenger det. Du av alle burde vite at det kan ha stor verdi for den som får klærne.. 

Anonymkode: 39225...1bf

Hvis du leser det jeg skriver så sier jeg jo at jeg har gitt bort masse!! Også i år. Men etter fem barn så har jeg nå utrolig mye, og jeg trenger penger.

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg har fått og "arvet" en del barneklær. Hentet via "gis bort" på finn, og arvet av venner, venners venner, bekjente osv. Mennesker som har gitt oss det fordi de vet vi sliter økonomisk.

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg får dårlig samvittighet av tanken på å selge det videre når barna har vokst ut av det. Tar vare på det som har affeksjonsverdi og slike ting, men har helt vanvittige mengder med klær nå etter fem barn 😅 jeg har gitt noe videre til Hjelp til Jul, men jeg trenger egentlig hver krone jeg kan tjene. 

Så er det innafor?

kun hvis det ikke passer tenker jeg :)

Anonymkode: b4209...291

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

kun hvis det ikke passer tenker jeg :)

Anonymkode: b4209...291

Ja absolutt!!! Alt annet har alle barna mine fått arve etter hverandre , og bruker faktisk alt vi har fått flittig. Det er kun det som er for lite til de minste jeg nå tenker å selge. Jeg har kun en datter og siden lillebrødrene hennes ikke kan arve av henne så har jeg gitt bort så og si alt fra henne når hun vokste fra det:) det er først nå jeg tenker på salg fordi jeg er blakk 😅

Skrevet

Kommer an på hvordan arvingen har foregått. Min venninne spurte meg om å få arve ting jeg i utgangspunktet hadde lagt ut for til salgs. Jeg fjernet salgsannonsen og leverte til henne (klær men også ting jeg ga beskjed om at hun ikke kunne arve men kunne låne (bedsidecrib, stellebord, matstol, peisgrind osv). Hun solgte alt på Facebook. Til og med det jeg lånte henne.. la ut som «forsiktig brukt av ett barn.» Jeg prøvde å konfrontere henne, men hun nektet faktisk. 

Anonymkode: e444a...0ba

Skrevet

Av prinsipp, så gir jeg vekk det jeg selv har fått gratis.

Anonymkode: 49938...eba

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kommer an på hvordan arvingen har foregått. Min venninne spurte meg om å få arve ting jeg i utgangspunktet hadde lagt ut for til salgs. Jeg fjernet salgsannonsen og leverte til henne (klær men også ting jeg ga beskjed om at hun ikke kunne arve men kunne låne (bedsidecrib, stellebord, matstol, peisgrind osv). Hun solgte alt på Facebook. Til og med det jeg lånte henne.. la ut som «forsiktig brukt av ett barn.» Jeg prøvde å konfrontere henne, men hun nektet faktisk. 

Anonymkode: e444a...0ba

Wow det var jo ganske frekt!!!

Jeg har fått klær av mange forskjellige, ikke bare nære venner. Ingen som har sagt at de skal ha noe tilbake :) det er klær som vi har hatt liggende i årevis og. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...