Gå til innhold

Dere med sosialangst/angst, hvordan klarer dere å i det hele tatt matche med folk på tinder og happn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å ikke ta ting så tung og overtenke, men hver gang jeg kommer over en jeg liker på tinder, venter jeg i flere dager med å like, om jeg i det hele tatt klarer å trykke på det grønne hjertet. Ofte forsvinner de fordi jeg får helt panikk. Greit nok at man skal matche med noen, men så må man skrive noe også, og så skal man møtes, og idet jeg tenker på alt dette blir jeg helt utmattet. 

Anonymkode: 3fbf6...4d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er mann så løser seg greit for meg. Jeg får ikke match

Anonymkode: 24f83...6c5

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er mann så løser seg greit for meg. Jeg får ikke match

Anonymkode: 24f83...6c5

Hvis det er til hjelp har jeg matchet med én fyr dette året, en fyr som ga meg stjerne, men noe svar på melding fikk jeg ikke.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg overtenker masse og stresser før jeg sveiper høyre, tør jeg det tenker jeg han jeg sveipet til høyre kommer til å tenke jeg er innbilsk og andre negative tanker, angrer osv og er egentlig en svært negativ opplevelse hele greia. Så jeg sveiper nå kun på fest eller etter byen hvor jeg har promille og ikke bryr meg, så sender jeg selvsagt ikke melding først noensinne men svarer hvis jeg får melding og later som ingenting. Håper på å treffe noen i virkeligheten med andre ord, mindre angst det når du faktisk er ansikt til ansikt med vedkommende 

Anonymkode: dafe1...cae

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvis det er til hjelp har jeg matchet med én fyr dette året, en fyr som ga meg stjerne, men noe svar på melding fikk jeg ikke.

Slutt å swipe på menn som er 4-5 nivå over deg. 

Og når det kommer til TS så er det ganske enkelt. Man tar seg sammen og slutter å fore sin egen sosiale angst.

Anonymkode: d9d43...9d8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Slutt å swipe på menn som er 4-5 nivå over deg. 

Og når det kommer til TS så er det ganske enkelt. Man tar seg sammen og slutter å fore sin egen sosiale angst.

Anonymkode: d9d43...9d8

Hvordan vet man hvilket nivå man er på?

• Nyttig 1
Skrevet

Klarer å matche men ikke å møte de 🙈

Anonymkode: a8881...d13

Skrevet

Heldigvis slipper jeg å bruke tinder da jeg har vært i forhold i 12 år med samme fyren.

For meg har det alltid vært panikk-modus når jeg skulle treffe noen jeg skulle"date" før denne mannen, men også inkludert han i starten. Så sykt nervøs og skjelven i flere uker.. måneder.. Blir så intenst at det noen ganger føltes som jeg ville spy.  Overtenker, overdriver alt (trening, klarer ikke spise, gikk tur med hunden i timesvis) er rett og slett ikke meg selv  og slik har jeg alltid vært. 

Jeg tror faktisk talt jeg ikke hadde orket å prøve å matche på tinder.. jeg tror jeg hadde tenkt at det er flaut om de ser at jeg har sveipet og så tenker de "æsj". Har bare ikke energi for å utsette meg selv for et angsthelvete for en mann igjen.. 

Anonymkode: c7e08...c47

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg prøver å ikke ta ting så tung og overtenke, men hver gang jeg kommer over en jeg liker på tinder, venter jeg i flere dager med å like, om jeg i det hele tatt klarer å trykke på det grønne hjertet. Ofte forsvinner de fordi jeg får helt panikk. Greit nok at man skal matche med noen, men så må man skrive noe også, og så skal man møtes, og idet jeg tenker på alt dette blir jeg helt utmattet. 

Tror løsningen må bli at du øver på å ikke tenke mer enn ett trekk frem av gangen. Først er det kun hjertet. Ikke noe mer. Tving deg til å ta en ting av gangen, ettersom det som det kommer.

Anonymkode: f7863...bdb

• Liker 2
Skrevet

Oppdatering fra TS: jeg kvinnet meg litt opp, fikk match, men tenker jeg skal sove bort litt av angsten til i morgen, selv om det bare vil være å utsette den kjipe følelsen litt til og sikkert våkne med full panikk. Og har han slettet meg i morgen slipper jeg å gruble mer. Takk for svar dere, som ikke handler om hvor stygg jeg er og at jeg må skjerpe meg.

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Klarer å matche men ikke å møte de 🙈

Da synes jeg ikke du har noe å gjøre på datingside. Det er kjempestygt og uetisk å være på datingside for egen oppmerksomhet/validering. 
Du burde si opp datingsiden. 

Jeg ble «ledet an» av en kar i fem måneder som hadde sosial angst. Han kunne ikke møte meg før det hadde gått «ei stund». Denne stunda kom aldri og han blokkerte meg for to måneder siden.
Ble helt knust psykisk og det sitter fortsatt i meg. 

Synes det er helt forferdelig å gå fram som om man er interessert i å date, gjøre folk betatt, chatte med dem i fem måneder og så blokkere dem. 
Jeg sitter fortsatt med en gnurende usikkerhet om hva han egentlig ville med kontakten. 

Er folk for syke til å date, burde de holde seg langt unna datingsider. 

Anonymkode: c220e...244

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da synes jeg ikke du har noe å gjøre på datingside. Det er kjempestygt og uetisk å være på datingside for egen oppmerksomhet/validering. 
Du burde si opp datingsiden. 

Jeg ble «ledet an» av en kar i fem måneder som hadde sosial angst. Han kunne ikke møte meg før det hadde gått «ei stund». Denne stunda kom aldri og han blokkerte meg for to måneder siden.
Ble helt knust psykisk og det sitter fortsatt i meg. 

Synes det er helt forferdelig å gå fram som om man er interessert i å date, gjøre folk betatt, chatte med dem i fem måneder og så blokkere dem. 
Jeg sitter fortsatt med en gnurende usikkerhet om hva han egentlig ville med kontakten. 

Er folk for syke til å date, burde de holde seg langt unna datingsider. 

Jeg er ikke på nettdating for å få bekreftelse og validering. Personer med sosial angst kan også ha lyst på og være i stand til å ha kjæreste, du skjønner det? Det er ditt problem at du involverer deg følelsesmessig med noen du ikke har møtt og gidder å chatte med noen som holder deg på gress i FEM måneder! Jeg tror ikke engang han der hadde sosial angst, han var bare en dust som lekte med deg. Kjipt for deg at du blandet deg med en som etter dine egne ord "gikk fram som om man er interessert i å date, gjøre folk betatt, chatte med dem i fem måneder og så blokkere dem.", men du kan ikke slenge din erfaring på alle andre. 

Jeg utfordrer meg selv hver gang jeg chatter meg noen, jeg har oppriktig lyst til å treffe de men så får jeg kalde føtter og det må være lov samme hva som er årsaken til det! Enten så chatter vi i noen få dager eller bare noen få meldinger, jeg driver ikke å får folk betatt og holder de på gress i månedsvis med teite unnskyldninger og løgner. Jeg sier det som det er at jeg ikke føler for å møte de og ønsker de lykke til videre, det går helt fint for de for folk flest får ikke følelser for en fantasi de lager seg over nett og finner seg i å bli holdt på gress i månedsvis slik som skjedde med deg. Håper du har lært og unngår samme smellen igjen! 

• Liker 2
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke på nettdating for å få bekreftelse og validering. Personer med sosial angst kan også ha lyst på og være i stand til å ha kjæreste, du skjønner det? Det er ditt problem at du involverer deg følelsesmessig med noen du ikke har møtt og gidder å chatte med noen som holder deg på gress i FEM måneder! Jeg tror ikke engang han der hadde sosial angst, han var bare en dust som lekte med deg. Kjipt for deg at du blandet deg med en som etter dine egne ord "gikk fram som om man er interessert i å date, gjøre folk betatt, chatte med dem i fem måneder og så blokkere dem.", men du kan ikke slenge din erfaring på alle andre. 

Jeg utfordrer meg selv hver gang jeg chatter meg noen, jeg har oppriktig lyst til å treffe de men så får jeg kalde føtter og det må være lov samme hva som er årsaken til det! Enten så chatter vi i noen få dager eller bare noen få meldinger, jeg driver ikke å får folk betatt og holder de på gress i månedsvis med teite unnskyldninger og løgner. Jeg sier det som det er at jeg ikke føler for å møte de og ønsker de lykke til videre, det går helt fint for de for folk flest får ikke følelser for en fantasi de lager seg over nett og finner seg i å bli holdt på gress i månedsvis slik som skjedde med deg. Håper du har lært og unngår samme smellen igjen! 

Synes uansett ikke du har noe å gjøre på datingside om du ikke er i stand til å date. Skjønner du vil ha kjæreste, men burde du ikke vente med det til du har jobbet med din egen angst? 

Det er ikke folks «eget problem» at de blir holdt på gress i uker og måneder. 
Synes også den andre personen har et ansvar. 
Et minimum hadde vel vært at de sa tidlig i fra at de ikke ønsket å treffes. 
Men det beste er at folk som ikke er i stand til å møte folk, holder seg unna datingsider og heller jobber med sin egen angst først. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner at mennesker behøver validering, men synes ikke folk skal bruke datingsider for å få oppmerksomhet når de ikke vil treffes. 

Da må de heller jobbe med seg selv. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skjønner at mennesker behøver validering, men synes ikke folk skal bruke datingsider for å få oppmerksomhet når de ikke vil treffes. 

Da må de heller jobbe med seg selv. 

Det er ikke et forbud mot å bruke datingapper sånn eller sånn. Det er for å komme i kontakt med mennesker, og noe sånt som halvparten av brukerne på Tinder, går aldri på en date, samme om de har plenty likes og matcher. 

Alle møter på sånne, og det er bare å ha det i bakhodet. 

Anonymkode: c5c84...223

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke et forbud mot å bruke datingapper sånn eller sånn. Det er for å komme i kontakt med mennesker, og noe sånt som halvparten av brukerne på Tinder, går aldri på en date, samme om de har plenty likes og matcher. 

Alle møter på sånne, og det er bare å ha det i bakhodet. 

Anonymkode: c5c84...223

Det er heller ikke forbud mot å ghoste, blokkere, bedra, utnytte, være utro etc.  

Men det finnes noe som heter normal empati. Og etikk og moral. 
Og de som mangler dette. 

Jeg anser det at å bruke datingapper kun for validering og oppmerksomhet kommer i samme gate som å føre noen bak lyset ved å ghoste dem. 
Oppmerksomhetsbehovet går først- uten tanke om at den andre parten kan bli skadd. 

• Liker 2
Skrevet

Tror du skal fokusere på problemene dine først. Bli glad i deg selv, og se din egenverdi. Er du så usikker som du skisserer her, vil du heller ikke fungere godt i noe forhold. 

tinder og sveiping skal jo bare være gøy! Spiller jo ingen rolle hva en fremmed mener og tenker om deg. De kjenner deg ikke, og vet ingen ting om deg

Anonymkode: bb70f...26e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har selv hatt sosial angst som gradvis har blitt borte de siste årene. 

Du blir ikke bedre av å isolere deg eller unngå å treffe folk.  Hvis du ikke vil treffe folk så hold deg unna datingsider. Datingsider er oppfunnet for at man skal date og treffes.  

Anonymkode: 1eaa3...b59

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har selv hatt sosial angst som gradvis har blitt borte de siste årene. 

Du blir ikke bedre av å isolere deg eller unngå å treffe folk.  Hvis du ikke vil treffe folk så hold deg unna datingsider. Datingsider er oppfunnet for at man skal date og treffes.  

Anonymkode: 1eaa3...b59

Men hvorfor tror alle at det dreier seg om å IKKE ville treffe folk, når det er nettopp det jeg også vil bruke appen for? Jeg er i utgangspunktet en veldig sosial person, men har hatt dårlig erfaring med mennesker i oppveksten som har gitt meg angsten i dag. Jeg verken ghoster eller lar vær å dukke opp, alle jeg har datet har jeg datet på normalt vis, men angsten er der så den hemmer meg på den måten at jeg lar vær å like folk fordi jeg tenker at jeg ikke er verdt en dritt. Jeg bruker ikke appen for validering og samling av matcher, jeg er bruker den fordi jeg vil finne meg en kjæreste. 

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Men hvorfor tror alle at det dreier seg om å IKKE ville treffe folk, når det er nettopp det jeg også vil bruke appen for? Jeg er i utgangspunktet en veldig sosial person, men har hatt dårlig erfaring med mennesker i oppveksten som har gitt meg angsten i dag. Jeg verken ghoster eller lar vær å dukke opp, alle jeg har datet har jeg datet på normalt vis, men angsten er der så den hemmer meg på den måten at jeg lar vær å like folk fordi jeg tenker at jeg ikke er verdt en dritt. Jeg bruker ikke appen for validering og samling av matcher, jeg er bruker den fordi jeg vil finne meg en kjæreste. 

Jeg tolket deg ikke sånn ts, forstår hva du mener ❤️ tror andre blander med hun som skrev hun matcher men ikke tør å møte 

Anonymkode: dafe1...cae

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...