AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #1 Skrevet 29. desember 2022 I leiligheten min, er toalett og stue side om side. Dette medfører et litt ubehagelig problem med ujevne mellomrom. Dersom man har magesmerter/luft i magen, sørger jo porselenstrona for en rimelig høyllydt klang som fyller både bad og stue. Særlig ubehagelig når man har gjester, eller dersom gjester bruker toalettet. Småflaut både å lage lyd, og å høre lyd. Finnes det i det hele tatt noen fix for dette - som ikke innebærer å endre på romløsninga? Det er ikke alltid det lar seg gjøre å vente, og ja - man må tåle lyd av familiemedlemmer, men... Gjerne minst mulig.... Anonymkode: 0a240...6b2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #2 Skrevet 29. desember 2022 Skjønner at det kan være litt ubehagelig, ja! Du har sikkert allerede tenkt på det men hva med vifte? Og at den automatisk slåes på når man skrur på lyset? Evt. ha en skjult høytaler på badet og at man skrur musikk på før gjestene kommer? Gjerne samme som i stua, så det virker naturlig. Anonymkode: 8b916...714
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #3 Skrevet 30. desember 2022 Har samme problem, og dessverre finnes det ingen 100% god løsning på dette. Et par ting du kan vurdere er å bytte baderomsdøra til ei som er lydtett, installere vifte som lager lyd eller sette en Sonos-høytaler eller radio der inne. Det litt kjipe med det siste er at den da må stå på ofte, eller at det blir litt vel åpenbart hvorfor du setter den på når noen går inn dit. Anonymkode: 0ea0a...a3a 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #4 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): I leiligheten min, er toalett og stue side om side. Dette medfører et litt ubehagelig problem med ujevne mellomrom. Dersom man har magesmerter/luft i magen, sørger jo porselenstrona for en rimelig høyllydt klang som fyller både bad og stue. Særlig ubehagelig når man har gjester, eller dersom gjester bruker toalettet. Småflaut både å lage lyd, og å høre lyd. Finnes det i det hele tatt noen fix for dette - som ikke innebærer å endre på romløsninga? Det er ikke alltid det lar seg gjøre å vente, og ja - man må tåle lyd av familiemedlemmer, men... Gjerne minst mulig.... Anonymkode: 0a240...6b2 At lyder går fra toalett til oppholdsrom er dessverre et problem for veldig mange, av ulike årsaker. Hos oss var det heldigvis slik at det var den åpne løsningen som var problemet, og planløsningen var slik at vi kunne lukke den åpne løsningen med en lettvegg og dør, slik at vi fikk en ekstra barriere mellom toalett og oppholdsrom. Men slik jeg forstår det er ikke "åpen løsning" som er problemet hos deg, men at toalettet ligger vegg i vegg med stuen? Da kan jeg ikke se andre muligheter enn det de andre foreslår, at du aktivt benytter deg av vifte og musikk. Lydene blir ikke borte, men de blir i alle fall litt kamuflert. Anonymkode: a38a5...7f9
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #5 Skrevet 30. desember 2022 TS her Jeg trodde ikke jeg kom til å få fornuftige svar, da jeg følte problemet som tåpelig. Men, jeg ser at det altså ikke er så ukjent og uvanlig som jeg kunne tro. Heldigvis. Det er forsåvidt åpen løsning, og det kunne faktisk vært en mulighet å få på en dør ekstra, men må vurdere om det er såpass ille. Ellers er både vifte og høytaler til en viss grad forsøkt, jeg pleier alltid å ta med mobilen å sette på noe med lyd, men det hjelper ikke nok. Anonymkode: 0a240...6b2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #6 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): bytte baderomsdøra til ei som er lydtett Hvordan blir det med ventilasjonen i boligen da? Skal jo være luftespalte under baderomsdør. Anonymkode: 03cc0...707 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #7 Skrevet 30. desember 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan blir det med ventilasjonen i boligen da? Skal jo være luftespalte under baderomsdør. Anonymkode: 03cc0...707 Frarådes med mindre man har en kraftig baderomsvife og ventil, men det er en mulighet så jeg nevnte det. Enig i at ventilasjon er viktig. Anonymkode: 0ea0a...a3a
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #8 Skrevet 31. desember 2022 Når dette er et problem for deg, kan du kanskje sette på vaskemaskin (om du har den på badet, da) før gjestene kommer? Den bråker i hvert fall litt. Ellers, så er det mange som har musikk på badet. Dette sagt, så skal man kunne bruke badet uten å bli flau over det. Anonymkode: fb240...afa
MyMichelle Skrevet 31. desember 2022 #9 Skrevet 31. desember 2022 Jeg vet om en som alltid tar mobilen med på badet og hører på noe humorgreier. Høy latter fra mobilen. Hører den inn til stua, selv om det aldri høres «dolyder» fra noen ettersom badet ikke er inntil stua.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #10 Skrevet 31. desember 2022 Litt musikk på når man har gjester hjelper litt. Svigers hadde et slikt hus og gruet meg til å gå på do der. Så solgte de huset og kjøpte leilighet som var enda verre, med doen omtrent midt i oppholdsrom. Anonymkode: 6305b...69e
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #11 Skrevet 31. desember 2022 Ts Jeg pleier å ta med mobilen, men porselenstrona gir jo en vannvittig klang... 🙈 klarer jo ofte å vente hvis jeg har gjester, men, blir flau oå gjestenes vegne om de låner toalettet også... Jeg tror helt ærlig ikke det er noe gode 100% fikser, men mange av rådene kan vel hjelpe litt. Anonymkode: 0a240...6b2
Helene Skrevet 31. desember 2022 #12 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 30.12.2022 den 10.18): TS her Jeg trodde ikke jeg kom til å få fornuftige svar, da jeg følte problemet som tåpelig. Men, jeg ser at det altså ikke er så ukjent og uvanlig som jeg kunne tro. Heldigvis. Det er forsåvidt åpen løsning, og det kunne faktisk vært en mulighet å få på en dør ekstra, men må vurdere om det er såpass ille. Ellers er både vifte og høytaler til en viss grad forsøkt, jeg pleier alltid å ta med mobilen å sette på noe med lyd, men det hjelper ikke nok. Anonymkode: 0a240...6b2 Dette er nok noe folk tenker på mye, men som er litt tabu å snakke om. For å tenke langsiktig ville jeg satt inn en ekstra dør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå