AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #1 Del Skrevet 29. desember 2022 Vi sliter med å blir gravide med nummer 2, og har prøvd i over et år. Vi er ganske voksne folk, men har vært til utredning og det aller meste ser fint ut med unntak av at mannen hadde litt trege svømmere. Jeg har god kontroll på eggløsning og vet temmelig sikkert at vi har hatt god timing på samleiene. Det er en ting jeg har tenkt på i det siste.. Mannen har over ganske lang tid, egentlig gjennom hele forholdet (med unntak av det første året), hatt ganske lav sexlyst. Dette har ført til en del trøbbel med sexlivet, i starten med mye skuffelse og frustrasjon fra min side, og etter hvert mindre sexlyst fra min side også. Nå har vi i prinsippet kun sex for å lage baby. Skjønner at det er mye man kan tenke og mene om dette, men hvis vi ser bort i fra det (fordi vi har et bra forhold med mye kjærlighet og trygghet), kan infertiliteten henge sammen med lav sexlyst generelt? Selv om vi har sex til riktig tidspunkt liksom, og alt ser greit ut hormonelt osv. Nesten så en del av meg har begynt å lure på om reproduksjonssystemet «gått i dvale».. Anonymkode: 73a76...218 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #2 Del Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi sliter med å blir gravide med nummer 2, og har prøvd i over et år. Vi er ganske voksne folk, men har vært til utredning og det aller meste ser fint ut med unntak av at mannen hadde litt trege svømmere. Jeg har god kontroll på eggløsning og vet temmelig sikkert at vi har hatt god timing på samleiene. Det er en ting jeg har tenkt på i det siste.. Mannen har over ganske lang tid, egentlig gjennom hele forholdet (med unntak av det første året), hatt ganske lav sexlyst. Dette har ført til en del trøbbel med sexlivet, i starten med mye skuffelse og frustrasjon fra min side, og etter hvert mindre sexlyst fra min side også. Nå har vi i prinsippet kun sex for å lage baby. Skjønner at det er mye man kan tenke og mene om dette, men hvis vi ser bort i fra det (fordi vi har et bra forhold med mye kjærlighet og trygghet), kan infertiliteten henge sammen med lav sexlyst generelt? Selv om vi har sex til riktig tidspunkt liksom, og alt ser greit ut hormonelt osv. Nesten så en del av meg har begynt å lure på om reproduksjonssystemet «gått i dvale».. Anonymkode: 73a76...218 Kan det være at dere stresser veldig med det? At det påvirker deg? Hvis det er bare pliktsex for å skape et barn. Bare hiver det ut der. Anonymkode: 446b0...9d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå