AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #1 Skrevet 29. desember 2022 Tidene forandrer seg, men utviklingen har gått ekstremt fort de siste 20 årene. Vi bor i et ny oppusset hus, med store terrasser og boblebad. God økonomi og alt på stell. Ja, det gjør livet enklere på mange måter. Men en blir ikke lykkeligere. på 80-90 tallet hadde vi blomstrete gardiner og vi gledet oss til barne-TV og lørdags godt smakte amazing. Vi besøkte hverandre mer, og hjalp hverandre mer, brydde oss om hverandre og ikke om «ting» ser på gamle filmer fra 90 tallet i jula og mimrer tilbake til de beste tiår. Jeg har familie, barn, jobb og venner. Men samtidig en tomhet.. en tomhet som kommer av at karusellen går fortere og fortere, og samfunnet forventer mer og mer. Lykken er ikke å ha et fancy boblebad som vi har, lykken er gode relasjoner og et samfunn som bør roe seg kraftig ned på mange fronter kveldens sukk fra meg Anonymkode: 66bf8...6d3 1 1
fru Alving Skrevet 29. desember 2022 #2 Skrevet 29. desember 2022 Du bestemmer selv hvordan livet ditt skal være. Det er helt naturlig å idyllisere barndommen, men alt var ikke bedre før. Om du vil besøke andre eller ha mer besøk så gjør noe med det. Om du vil bry deg mer om andre så er det ingen som hindrer deg,engasjer deg i noe positivt da vel. Det er mange som trenger ressurspersoner av organisasjoner og annet. Hva er dine interesser, hvor vil du bety noe..? 1
Mezzosoprena Skrevet 29. desember 2022 #3 Skrevet 29. desember 2022 Da har du vel ikke alt du ønsker deg, da har du alt du tror at du skal ønske deg... 3
Faktabasert Skrevet 29. desember 2022 #4 Skrevet 29. desember 2022 Ikke rart du er ulykkelig når du baserer lykken din på ting du ikke kan kontrollere. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #5 Skrevet 29. desember 2022 fru Alving skrev (15 minutter siden): Du bestemmer selv hvordan livet ditt skal være. Det er helt naturlig å idyllisere barndommen, men alt var ikke bedre før. Om du vil besøke andre eller ha mer besøk så gjør noe med det. Om du vil bry deg mer om andre så er det ingen som hindrer deg,engasjer deg i noe positivt da vel. Det er mange som trenger ressurspersoner av organisasjoner og annet. Hva er dine interesser, hvor vil du bety noe..? Nei alt var absolutt ikke bedre før heller. Så ser vi jo annerledes på livet som barn og som voksen også. Jobber med barn i full jobb, så jeg får bidratt nok til å hjelpe andre. Vet ikke helt hva jeg savner. Men forskning viser at utviklingen skjer for raskt. Både veldig bra, og mindre bra. Rekker liksom ikke henge med på ting, jeg var jo ei sminke berte før, og nå er det så vidt et strøk maskara 😅 Anonymkode: 66bf8...6d3
fru Alving Skrevet 29. desember 2022 #6 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei alt var absolutt ikke bedre før heller. Så ser vi jo annerledes på livet som barn og som voksen også. Jobber med barn i full jobb, så jeg får bidratt nok til å hjelpe andre. Vet ikke helt hva jeg savner. Men forskning viser at utviklingen skjer for raskt. Både veldig bra, og mindre bra. Rekker liksom ikke henge med på ting, jeg var jo ei sminke berte før, og nå er det så vidt et strøk maskara 😅 Anonymkode: 66bf8...6d3 Det er klart livet ser annerledes ut nå som voksne. Jeg mener bare at om du virkelig ønsker å ha et annet type liv, så er det kun du som kan gjøre noe med det. men jeg tror ikke du helt vet hva du leter etter. Og utviklingen har gått raskt ja, det er helt utrolig hvilken velstand vi lever under nå. Når jeg var skolejente bodde mange i klassen min i samme hus som besteforeldrene. De bodde i en etasje og besteforeldrene i den andre. Nabojenta bodde i en leilighet uten bad, de hadde utedo og dusjet en gang i uka på jobben til faren. De spinket og sparte for å kjøpe seg egen bolig og spiste ikke ordentlig middag hver dag men kanskje omelett eller tomatsuppe. Når de endelig fikk kjøpt seg dette huset så gikk det ikke lange tiden før foreldrene ble skilt, så så mye hjalp den drømmen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå