Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor hadde vi edelgran, men da vi tok av nettet rundt treet ramla ca 40% av barnålene av :overrasket: Og så synes jeg det blir så åpent mellom grenene.

I år har vi faktisk bestilt oss plastjuletre fra clas ohlson!

Hva slags tre skal dere ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig gran, edelgran lukter ikke så godt så det er uaktuelt, lukten er halve julestemningen.

Skrevet

Vel, jeg tror mange sperret opp øynene litt når de fant ut at denne :enig: ikke nikker. :ler:

Gjest krumkaka
Skrevet

:hoho::hoho:

Vi skal ha gran.

Husker vi hadde et tre som vi hadde hogd selv, men som sto i kjelleren i 2 uker uten vann, og det treet ble kastet ut 2.juledag. Da var det nesten ikke ei nål igjen. Siden har vi satt treet i kjelleren i ei bøtte med vann så det får drukket skikkelig.

Gjest Kålungen
Skrevet

Vi har alltid edelgran. De trærne vi har kjøpt drysser faktisk nesten ikke i det hele tatt.

Så enten har vi vært veldig heldige, eller du uheldig...

Skrevet

edelgran her og, har aldri hatt problemer med dryssende nåler (tror vi fant 5 nåler når vi heiv det ut sist) eller åpne partier.

Skrevet
Vel, jeg tror mange sperret opp øynene litt når de fant ut at denne  :enig: ikke nikker.  :ler:

I all verden! :ler:

Og vanlig gran, ja. :Nikke:

Skrevet

Men husk å akklimatisere treet før det kommer inn i varmen (kjølig gang e.l.) og å vanne det mens det står inne. ;)

(Gurimalla, så snusfornuftig jeg kan være :erter:)

Skrevet

Vi skal ha vanlig grantre i år.

Hadde edelgran ett år og da vi skulle kaste ut treet etter jul lå over halvparten igjen inne i stua. Edelgran skal jo strengt tatt ikke drysse men man kan være uheldig.

Juletre lukter kjempegodt. :tommelsmil:

Skrevet

Vi skal ha vanlig gran som vi var og hentet i skauen i går. Har sjelden problemer med at juletreet drysser.

Skrevet

Jeg pleier å ha vanlig gran... men, i år prøver jeg edelgran :)

Skrevet

Alltid edelgran. Om det drysser så henter vi støvsugeren :)

Skrevet

Edelgran. Kan aldri huske at vi har hatt problemer med dryssing.

Gjest Kålungen
Skrevet

Som sagt edelgran, og sannsynligvis Norges dyreste også :overrasket::sjenert::ler:

Skrevet
I fjor hadde vi edelgran, men da vi tok av nettet rundt treet ramla ca 40% av barnålene av  :overrasket:  Og så synes jeg det blir så åpent mellom grenene.

Da er du blitt lurt eller kjøpt noe av særdeles dårlig kvalitet. Har hatt edelgran i alle år og den drysser ikke. Jeg vill ha parkert plastulykken på loftet og prøvet en gang til med ekte vare.

Edelgran er ikke så tett som vanlig gran kan være, men det synes jeg egentlig er en fordel.

Skrevet

Edelgran her i huset :)

Har forresten ikke hatt noe problemer med at det drysser!! Og mitt er tett og fint!! Vi har hatt det hvert år siden vi har bodd i huset vårt!!

Skrevet

Vanlig gran. Ingen jul uten... (så langt i vertfall... Når jeg blir gammel, og ikke har onkels skog å hogge i, da skal jeg vurdere plast...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...