Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ca 8,5 mill i lån etter å ha kjøpt hytte. Nå betaler vi faktisk 50.000 i måneden i renter og avdrag. 27.000 i renter. Jeg blir helt svimmel av de tallene. 
Når tror dere rentetoppen kommer? 

Anonymkode: 4c40e...902

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper våren 2024

Anonymkode: 58096...814

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tipper våren 2024

Anonymkode: 58096...814

Jeg tviler. Det ser forferdelig dårlig ut fremover.

Anonymkode: a1536...a5c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvordan ser lønningene deres ut?

Kan dere leie ut hytta?

Anonymkode: 57d21...110

• Liker 2
Skrevet

Det skal vel opp én gang til i mars neste år, med sikte på en styringsrente på 3 %, som skal holde seg ut 2023. Men det er jo vanskelig å si. Uansett så er jo hytte ren og skjær luksus, og noe dere eventuelt kan selge om det skulle bli trangt. 

Anonymkode: baf79...f5a

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Vi har ca 2,3 mill i samlet inntekt, men dette tar jo en hel del nå. Tenker på å leie ut hytta ja, men det krever litt oppussing. 

Skrevet

Skjønner godt du blir svimmel, jeg blir svimmel bare av å lese at dere har 8,5 millioner i lån. Men dere har vel veldig høy inntekt, siden dere har fått så mye lån? Da skal dere klare å betale det lånet. At det blir mye renter å betale når lånet er høyt er ikke akkurat noe sjokk, det kan vel ikke ha kommet som en overraskelse at rentene økte fra et meget lavt nivå?

Anonymkode: 2f0c9...24d

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet

Vi har ca 2,3 mill i samlet inntekt, men dette tar jo en hel del nå. Tenker på å leie ut hytta ja, men det krever litt oppussing. 

Oi, da syns jeg dere har ekstremt høy gjeld i fht inntekt 🤔 Vi har 1,6 mill samlet og syns det er mer enn nok med 4 mill i gjeld. Men vi har tre barn da...

• Liker 4
Skrevet

USA tror de nærmer seg toppen nå i hvert fall. Inflasjonen er mer i balanse enn forventet. Er spent på hvordan arbeidsledigheten i Norge vil utvikle seg. Vi får prøve å holde liv i de butikker og restauranter vi vil beholde. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Da burde dere klare dette helt fint.

Vi har 1,2 i samlet inntekt og 4mill i lån. Går helt fint! Og dere sitter jo igjen med enda mer, også i prosent, etter at lånet er betalt.

Jeg føler jeg og mannen lever luksus. Selv om vi bor i bolig til bare 10mill (lite for å være i oslo) og prøver å ha et bevisst forbruk.

Mange som tjener så mye som dere har et hårreisende forbruk, dere har sikkert mye dere kan kutte.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oi, da syns jeg dere har ekstremt høy gjeld i fht inntekt 🤔 Vi har 1,6 mill samlet og syns det er mer enn nok med 4 mill i gjeld. Men vi har tre barn da...

Vi har jo under 5-gangeren da. Har investert mye, men kjenner jo at det koster nå. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi har ca 8,5 mill i lån etter å ha kjøpt hytte. Nå betaler vi faktisk 50.000 i måneden i renter og avdrag. 27.000 i renter. Jeg blir helt svimmel av de tallene. 
Når tror dere rentetoppen kommer? 

Jaja du får trøste deg med at akkurat nå er rentene faktisk lave i forhold til hva de vil bli i fremtiden. Tipper rentene i hvertfall skal dobles i løpet av 3-4 år. Du vil altså måtte betale 75.000 i renter og avdrag om noen år.

Anonymkode: 4728d...d5a

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jaja du får trøste deg med at akkurat nå er rentene faktisk lave i forhold til hva de vil bli i fremtiden. Tipper rentene i hvertfall skal dobles i løpet av 3-4 år. Du vil altså måtte betale 75.000 i renter og avdrag om noen år.

🤣🤣🤣

Tull!

Da er hele Norge i ruiner.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Det går bra jeg skal kjøpe hytta deres på tvangs salg

• Liker 4
  • Hjerte 4
Skrevet

Overhodet ikke synd på oss og vi strammer inn mer enn før, men renteøkningen kom akkurat når vi økte lånet med 5 mill.til hytte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå må du ikke skremme folk her. 
Rentene skal normaliseres, men har vært kunstig lave lenge nå. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Overhodet ikke synd på oss og vi strammer inn mer enn før, men renteøkningen kom akkurat når vi økte lånet med 5 mill.til hytte. 

Men når kjøpte dere hytte? At rentene skal opp visste vi jo for lenge siden.

Men dere har råd til det. Og nå får dere kjenne litt på hvordan der er for vanlige folk å få hverdagen til å gå rundt. Ta det som læring og en reality-check. Ikke sikkert dere trenger det da, men ja... det finnes folk som ikke har råd til mat i disse dager. Som fryser hjemme.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
NakenPanda skrev (4 minutter siden):

Det går bra jeg skal kjøpe hytta deres på tvangs salg

Ha,ha. Det var raust. Da må jeg i hvert fall få den opp i verdi først. 😎

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...