Gå til innhold

Kjente ikke pressriene med førstemann - hva med andremann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Under fødselen med førstefødte kjente jeg ikke pressriene og jordmor måtte fortelle meg når jeg hadde rie og skulle presse. Ettersom at jeg ikke hadde noen trang til å presse syntes jeg det var vanskelig å hente energi for å få han ut, og det endte med at de måtte hjelpe til med vakum (truet til og med med keisersnitt). Jeg fikk ikke epidural om det skal ha noen betydning, så det var ikke grunnen. Kroppen min sa bare ikke ifra😂 Dere som opplevde å ikke føle pressriene, skjedde det samme med fødsel nummer 2+ eller fikk dere en annen fødeopplevelse? Fødselen nærmer seg og jeg er kjempestresset for at det samme skal skje igjen og at jeg kanskje til og med på ha keisersnitt🥶

Anonymkode: 87554...61c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Under fødselen med førstefødte kjente jeg ikke pressriene og jordmor måtte fortelle meg når jeg hadde rie og skulle presse. Ettersom at jeg ikke hadde noen trang til å presse syntes jeg det var vanskelig å hente energi for å få han ut, og det endte med at de måtte hjelpe til med vakum (truet til og med med keisersnitt). Jeg fikk ikke epidural om det skal ha noen betydning, så det var ikke grunnen. Kroppen min sa bare ikke ifra😂 Dere som opplevde å ikke føle pressriene, skjedde det samme med fødsel nummer 2+ eller fikk dere en annen fødeopplevelse? Fødselen nærmer seg og jeg er kjempestresset for at det samme skal skje igjen og at jeg kanskje til og med på ha keisersnitt🥶

Jeg kjente ikke med første pga epidural. Med andre kjente jeg litt, men hadde ikke kjempesterk trykketrang da heller. Hadde epidural da også.

Anonymkode: b6265...f57

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg kjente ikke med første pga epidural. Med andre kjente jeg litt, men hadde ikke kjempesterk trykketrang da heller. Hadde epidural da også.

Men fødselen gikk veldig enkelt og greit med nr 2, selv om jeg hadde samme utfordringer som deg med første.

Altså, jeg brukte mer enn 4t fra full åpning til han var ute. Slapp så vidt vakuum, da hun endelig kom ut etter at de klippet for å gjøre klar til vakuum..

Hadde ikke samme utfordring med neste. Hadde ca 2,5t aktiv fødsel og så har hun ute. Den siste fasen går vel ofte mye enklere når man ikke er førstegangsfødende.

Skrevet

Jeg kjente ikke med førstemann men kjente det veldig godt med andre. 

Anonymkode: 2101d...34a

Skrevet

Følte ikke pressriene med første. Husker jeg latet som pga jordmor maste. Med andre derimot.. ene pressrien med lillebror var seriøst traumatisk.

Anonymkode: 7a12f...acd

Skrevet

Jeg har født 4 barn. Med den tredje fikk jeg ikke pressrier. Jordmor sa der var fordi kroppen var veldig sliten og ikke hadde mer energi igjen. Har fått pressrier med de tre andre. 

Skrevet

Jeg kjente ikke pressrier da jeg fødte verken første eller andre barnet. Totalt sett hadde jeg likevel en bedre fødselsopplevelse med barn nr 2. Jeg presset når jordmor sa i fra, og jenta mi var ute på 20 min med pressing. Med eldstemann varte pressfasen i 1 time og 15 min. Hadde han ikke kommet da, hadde det blitt sugekopp (vakuum). 

Anonymkode: 51eb3...573

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ikke hatt på mine vf men har telt 1-2-3-4-Press

Skrevet

Jeg hadde det likt som deg med første, ingen smertelindring og null pressrier. Var helt grusomt for visste ikke hvordan jeg skulle presse. Endte nesten med hastekeisersnitt for alt stoppet opp og det hastet med å få babyen ut.

Med andremann kom de og det var helt naturlig å presse når jeg skulle. Veldig kort tid med pressrier før han var ute, kjempefin opplevelse.

Det er virkelig håp. Lykke til❤

Anonymkode: 4f38c...ad5

Skrevet

Jeg opplevde ingen trykketrang, men hadde rier fra helvete (i timevis), så det var bare å presse hver gang jeg hadde rier. Var slitsomt, for smertene var så øredøvende at jeg ikke hadde særlig mye energi til å presse. Men ut kom han til slutt 

Anonymkode: 8f95c...bc1

Skrevet

Hadde ikke pressrier med første og skjønte ikke det før jeg fødte andre og hadde det. Måtte klippe med første og da gikk det bra.

Anonymkode: 79932...9df

Skrevet

Ingen pressrier hverken med første eller andre. Jordmor hjalp til ved å stappe fingrene oppi fiffi for å kjenne om jeg presset «riktig». 

Begge fødslene var kjappe og enkle, ingen smertelindring 

Skrevet

Hvis dere følger fødebagen på Instagram så fins det flere fine highlights story der ang pressrier, trykking og pust. ikke alle opplever at de må trykke, men kroppen vet selv hva den holder på med fordi om OG at man faktisk ikke skal trenge å presse så fælt som jordmødre tror/trodde. Anbefales å sjekke ut!! 

Anonymkode: f002b...c92

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hadde du ingen rier i den fasen? 

Anonymkode: 03ac0...370

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hadde du ingen rier i den fasen? 

Ts her, jeg hadde veldig vondt konstant😅 og riene kom fortsatt i bølger, men hadde bare ingen trang til å presse 😛 

takk for svar alle sammen, nå tar jeg det litt mer med ro😍

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ts her, jeg hadde veldig vondt konstant😅 og riene kom fortsatt i bølger, men hadde bare ingen trang til å presse 😛 

takk for svar alle sammen, nå tar jeg det litt mer med ro😍

Aha, da forstår jeg. Jeg hadde ingen trang til å presse selv, at jeg bare måtte presse, kunne likesågodt bare ligget der og kommet meg gjennom rien, men det var en sånn følelse av at «nå tror jeg rien er på topp» - GO. Vet ikke om det er noen god forklaring :ler:

Skrevet

Kjente det ikke med førstemann, men da hadde jeg epidural. Kjente det veldig godt med andremann. Det var en fødsel uten noenting. Fikk en intenst bæsjefølelse 😅

Anonymkode: 20c68...13c

Skrevet

Kjente dem ikke. Fikk ingen hjelp og veiledning av jordmor heller, så kanskje ikke rart at det ble vakuum til slutt. Skuffa, jordmor jeg gikk til i svangerskapet påstod at jordmødre på føden er så flinke til å coache og at da revner man sjeldnere. Bullshit.

Anonymkode: 1485d...1a0

Skrevet

Ingen pressrier med første, men kjente dem godt med andre😊 ingen smertelindring med noen av dem.

Anonymkode: b4801...119

Skrevet

Epidural med begge.

Første  svake og korte pressrier. Vakuum på grunn av lav puls hos baby.

Andre gode pressrier, baby ute på 15 min etter de startet.

Anonymkode: c2c36...38d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...