AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #1 Skrevet 29. desember 2022 Vi skal på oul først kommende mandag - da er det planleggingsdag i barnehagen og vi har ingen andre til å passe på storebror… er det lov å ha med seg søsken? Anonymkode: a18e7...88c
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #2 Skrevet 29. desember 2022 Nei. Mannen din blir hjemme med barnet. Anonymkode: 0d9ac...ebd 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #3 Skrevet 29. desember 2022 Ikke innafor. Skulle de oppdage noe som ikke stemmer så er det best om barna ikke er der. Anonymkode: 05347...0fa 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #4 Skrevet 29. desember 2022 Det er sjekk om avvik, ikke baby-tv. Man tar ikke med søsken til ultralyd. Anonymkode: c1203...c69 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #5 Skrevet 29. desember 2022 I mitt oul-innkallingsbrev sto det at det ikke var ønsket med søsken til timen. Anonymkode: 56036...056 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #6 Skrevet 29. desember 2022 Nei, mannen blir såklart hjemme med barnet. Det er en medisinsk undersøkelse. Mannen min kunne ikke bli med på oul, så vi dro privat på en ekstra time da han ønsket å bli med. Anonymkode: adc2a...bd9 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #7 Skrevet 29. desember 2022 På innkallingen fra sykehuset her er det presisert at søsken ikke kan være med. Anonymkode: 8f59c...e80 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #8 Skrevet 29. desember 2022 Hadde aldri tatt med søsken på oul. Her ble det oppdaget en rekke avvik under undersøkelsen, og det hadde hvert enda værre å måtte holde maska og snakke i koder for å ikke bekymre et barn som var tilstede også… Anonymkode: 501eb...f96 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #9 Skrevet 29. desember 2022 Merkelige svar. Dersom de oppdager avvik vil du jo selvfølgelig ha mannen der og ikke sitte alene med det. I vårt innkallingsbrev sto det også at det ikke var ønsket at søsken var med, men det står ikke at det ikke er lov. Klart de skriver det slik at det ikke er normalen å ta med storfamilien inn, men i visse tilfeller (som ved planleggingsdager hvor du ikke har barnevakt) vil jeg si det er unntak. Jeg ville tatt med både mann og barn. Du kan jo forklare situasjonen før du kommer inn og spørre om det er i orden, i verste fall så får mann og barn vente utenfor lykke til ❤️ Anonymkode: 9ee05...cac
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #10 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Merkelige svar. Dersom de oppdager avvik vil du jo selvfølgelig ha mannen der og ikke sitte alene med det. I vårt innkallingsbrev sto det også at det ikke var ønsket at søsken var med, men det står ikke at det ikke er lov. Klart de skriver det slik at det ikke er normalen å ta med storfamilien inn, men i visse tilfeller (som ved planleggingsdager hvor du ikke har barnevakt) vil jeg si det er unntak. Jeg ville tatt med både mann og barn. Du kan jo forklare situasjonen før du kommer inn og spørre om det er i orden, i verste fall så får mann og barn vente utenfor lykke til ❤️ Anonymkode: 9ee05...cac Enig! Anonymkode: 32786...31e
Kakaoen Skrevet 29. desember 2022 #11 Skrevet 29. desember 2022 Da jeg var på min siste sjekk før jeg fødte satt det ei dame med mann og barn på venterommet med meg. Hun ble hentet før meg og da sa JM at barnet fikk ikke bli med. Far måtte være igjen med barnet. I innkallingen står det at søsken ikke får bli med pga smitte og pga det skal være ro rundt undersøkelsen. Ingen som kan passe barnet? Evt en annen foreldre i bhgen som kan ha ungen din på besøk i mens? 🙂 1
RockyRose Skrevet 29. desember 2022 #12 Skrevet 29. desember 2022 Vi hadde med vår 1.5åring på både tidleg ul og oul, fordi vi ikkje hadde barnepass. Spurte på begge plassar før timen og fekk beskjed om at det går heilt fint, men at jordmor kan måtte be bornet og far gå ut om det blir mykje forstyrrelsar. Vi hadde med masse snacks som guten fekk å ete, så han sat fint og såg på 🙈
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #13 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Merkelige svar. Dersom de oppdager avvik vil du jo selvfølgelig ha mannen der og ikke sitte alene med det. I vårt innkallingsbrev sto det også at det ikke var ønsket at søsken var med, men det står ikke at det ikke er lov. Klart de skriver det slik at det ikke er normalen å ta med storfamilien inn, men i visse tilfeller (som ved planleggingsdager hvor du ikke har barnevakt) vil jeg si det er unntak. Jeg ville tatt med både mann og barn. Du kan jo forklare situasjonen før du kommer inn og spørre om det er i orden, i verste fall så får mann og barn vente utenfor lykke til ❤️ Anonymkode: 9ee05...cac Jeg var på tul alene og der ble det oppdaget avvik. Jeg kunne håndtere egen frykt og tårer både under legebesøket og på turen hjem (masse blikk på bussen...), men jeg hadde ikke greid å holde maska ovenfor sønnen vår. Jeg trengte noen timer på å samle meg før jeg kunne hente i bhg og late som ingenting de neste ukene frem til fosterdiagnostikk var ferdig og vi fikk vite at alt var bra. Anonymkode: e4361...1b1 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #14 Skrevet 29. desember 2022 Jeg husker at det stod at en ikke skulle ta med søsken da jeg skulle på OUL med nr. to. Det kan være annerledes andre steder, så har dere ikke fått noe info om det, ville jeg ringt og spurt. Kanskje er det noen mulighet for å bytte timen også. Hos oss var det bare jeg som var på OUL da vi ventet nr. to. Jeg filmet skjermen og sendte til samboeren, husker jeg. Vi fikk lov å ha med oss storesøster på en privat ultralyd i uke 12. Da ringte vi og spurte på forhånd, og det var uproblematisk. Vi vurderte det som at vi kunne håndtere eventuelle dårlige nyheter med henne til stede. Fryktelig lei oss eller bekymrede kom vi til å bli uansett i så fall, og det ville uansett ikke gått over innen vi skulle være sammen med datteren igjen hvis hun ikke var med. Anonymkode: 5ec81...c6b
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #15 Skrevet 29. desember 2022 Jeg ville dratt uten søsken. Under korona måtte jeg på alle avtaler og undersøkelser alene, inkludert oul. Det var kjedelig, men det gikk greit. Vi bestilte en privat ul et par uker før hvor han kunne være med, så vi var rimelig sikre på at alt så greit ut. Anonymkode: 38c3c...01e
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #16 Skrevet 29. desember 2022 Vi opplevde at hun som satt på venterommet sammen med oss måtte dra hjem uten ul fordi hun hadde med søsken Anonymkode: 9ac9c...1cf 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #17 Skrevet 29. desember 2022 Vi var i samme situasjon- hadde ikke barnevakt til barnet. vi hadde ikke noe valg, enn å ta med barnet til sykehuset da vi har lang kjørevei og jeg ville ikke kjøre hjem alene om noe var galt. Jeg gikk inn, jordmor gjorde det hun skulle, så spurte jeg om mannen min og barnet fikk komme inn på slutten av undersøkelsen for å se. Det var ingen problem veldig stas for storebror å få se lillesøster i magen pluss at mannen min fikk delvis være med. Anonymkode: 95949...3d1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå