Gå til innhold

Når i syklus får dere eggløsningsslim?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bruker Flo appen for å logge mens og eggløsning, i følge kalenderen der så skal jeg ikke ha eggløsning før 4-5 dager etter at jeg opplever å få symptomene på eggløsning i form av mye mer slim og utflod. Stemmer det da at selve eggløsningen ikke kommer før kalenderen sier eller kommer eggløsning når eggløsningsslimet begynner å komme? 

Anonymkode: 639fb...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til meg starter el slim å komme 2-3 dager før kalenderen sier jeg skal ha el. Har regelmessig syklus så tror det stemmer. El slim er vel kroppen som forbereder seg til el og evt unnfangelse.

Anonymkode: a540f...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Til meg starter el slim å komme 2-3 dager før kalenderen sier jeg skal ha el. Har regelmessig syklus så tror det stemmer. El slim er vel kroppen som forbereder seg til el og evt unnfangelse.

Anonymkode: a540f...ffc

Er det sånn at slimet normaliserer seg når eggløsningen begynner, eller at eggløsningen kommer mens slimet fremdeles er ekstra? Lurer på om man kan finne ca eggløsningsdag kun etter når man har ekstra mye slim. Altså om eggløsning kommer etter slimet er "ferdig" eller underveis i slimperiode? 

Anonymkode: 639fb...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har skjønt med eggløsningsslim er dette veldig individuelt.

Hos meg begynner det 4-5 dager før eggløsning, og er kanskje på sitt høyeste 1-2 dager før eggløsning. 

Temping er nok en mer sikker metode.

Anonymkode: 1c3f1...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tatt tester, men bruker også Flo for å følge med sånn ca når det er lurt å følge med på utfloden og eventuelle andre tegn. Erfaringsmessig så kommer eggløsningsslim hos meg dagen etter forventet eggløsning i appen, men vi prøver hyppigst i markert periode for eggløsning. 

Videre så merker jeg økt sexlyst, ømme bryster og kiling i eggstokkene ved eggløsning så bruker det gjerne som en pekepinn også!

Anonymkode: aa4e1...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slimet skal ideelt sett hjelpe sædcellene å leve lenger og komme seg bedre frem. Med mindre man har noe “unormalt” er det derfor nærliggende å tenke at slimet er der når man har eggløsning, og kanskje begynner 1-2 dager før. 

Anonymkode: 15a68...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg gikk gjennom ivf forsøk, kunne slimet komme en hel uke før eggløsningen. 

Anonymkode: 8d31a...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Har opplevd at det kommer en hel uke før. Men for det meste 3-4 dager :)  Det varer noen dager etter EL også, men det blir vesentlig tynnere for hver dag. Jeg merker eggløsningen godt på høyre side, da stikker det skikkelig i eggstokken. Kjenner mindre til det på venstre, men kan kjenne en svak murring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...