Gå til innhold

Skal ta utdanning i Oslo, må nærmere byen - hvor er barnevennlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må flytte nærmere storbyen ifb med utdanning. Har barn, men lurte på hvor det kan være aktuelt som ikke er svindyrt og er litt barnevennlig, men samtidig har greit med kollektivtransport til Oslo sentrum?  Regner med i selve Oslo er dyrere enn feks. Lillestrøm. Leter etter leiligheter til leie, ser ut som Lillestrøm har en rekke rimelige muligheter.  Eventuelt noen som har andre tips? 

Anonymkode: d05f8...e0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ski er fint når Follobanen funker, ellers slår jeg et slag for Nittedal. Føler Nord for Oslo alltid blir glemt. 

Anonymkode: eb265...ce7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har du sjekket ut studentbolig? En del av famileleilighetene til SiO er rimeligere enn noe du finner i ganske god omegn.

Utover det ville jeg kikket sentralt i Lillestrøm. Togene dit går som oftest, og det går raskt.

Anonymkode: 9031b...a5e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har du sjekket ut studentbolig? En del av famileleilighetene til SiO er rimeligere enn noe du finner i ganske god omegn.

Utover det ville jeg kikket sentralt i Lillestrøm. Togene dit går som oftest, og det går raskt.

Anonymkode: 9031b...a5e

Har søkt men om man får er jo en annen sak. Mange søkere. Men takk for tips :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ski er fint når Follobanen funker, ellers slår jeg et slag for Nittedal. Føler Nord for Oslo alltid blir glemt. 

Follobanen fungerer jo ikke da dessverre, stengt i en måned. Veldig mye trøbbel med Østfoldbanen 

Skrevet

Er du ung nok til studentbolig? Å bo med barn i studentboligene på Kringsjå er veldig flott. 

Anonymkode: ef334...b09

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er du ung nok til studentbolig? Å bo med barn i studentboligene på Kringsjå er veldig flott. 

Er det" aldersgrense" på det? Er  29.

Skrevet

Rælingen 

Anonymkode: 0c02d...4a1

Skrevet

Holmlia/ Mortensrud er barnevennlige strøk som fortsatt er rimelig priset.

Anonymkode: 74bb1...e0f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Follobanen fungerer jo ikke da dessverre, stengt i en måned. Veldig mye trøbbel med Østfoldbanen 

Det er ut januar at den er stengt, må jo regne med at den åpner ganske snart etter det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Må flytte nærmere storbyen ifb med utdanning. Har barn, men lurte på hvor det kan være aktuelt som ikke er svindyrt og er litt barnevennlig, men samtidig har greit med kollektivtransport til Oslo sentrum?  Regner med i selve Oslo er dyrere enn feks. Lillestrøm. Leter etter leiligheter til leie, ser ut som Lillestrøm har en rekke rimelige muligheter.  Eventuelt noen som har andre tips? 

veldig fint i vestby:)

Anonymkode: b8e0c...a11

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det" aldersgrense" på det? Er  29.

Ja, du kan ikke være eldre enn 34 når du flytter inn. Hvis du skal studere ved et SiO-studiested og uansett skal leie, bør du søke om studentbolig. Flytter du med barn blir du prioritert og familieleilighetene på Kringsjå er fine og garantert billigere enn å leie noe utenfor Oslo. Særlig når du også regner inn reiseutgifter. Du må nemlig betale fullpris på kollektivtrafikk når du fyller 30. 

• Liker 2
Skrevet

Lørenskog langs toglinja. 

Anonymkode: cc62b...ecf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er ut januar at den er stengt, må jo regne med at den åpner ganske snart etter det. 

Mye togtrøbbel generelt på Østfoldbanen ser det ut som. Har ikke helt troen men kanskje det blir i orden snart. 

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Bår det gjelder Follobanen ville jeg ikke "regnet" med noe som helst...

Anonymkode: c99ed...202

• Liker 1
Skrevet

Nå vet jeg ikke hva budsjettet er, men Tonsenhagen er helt fantastisk. Barnevennlig og det bor masse barn der, det er helt i markagrensa og 31 bussen tar deg rask til sentrum hele døgnet😊

Anonymkode: d0f66...712

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nittedal, studier i Oslo og barn høres litt vanskelig ut, iallfall hvis man er alene.

Anonymkode: f1c59...294

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...