male32 Skrevet 29. desember 2022 #1 Del Skrevet 29. desember 2022 Hei Jeg kjøpte Nintendo Switch da den kom ut i 2017. Den er altså over 5 år gammel. Er blitt veldig plaget med "joycon drift". Blitt bare verre, og nå er de ubrukelige. Jeg har pro-controller, men spill jeg må bruke joycons kan jeg ikke spille. Leste i en annen tråd at Nintendo reparerer dette gratis i Norge. Gjelder dette også når maskinen er over 5 år gammel, og garantien og reklamasjonsretten er utgått? Hvordan går man frem for å få dette reparert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotball77 Skrevet 29. desember 2022 #2 Del Skrevet 29. desember 2022 Dette lurer jeg på også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #3 Del Skrevet 30. desember 2022 Kontakt Bergsala direkte. Det er de som reparerer for Nintendo Norge. «Garantireparasjoner for Nintendo-produkter håndteres i Norge via butikken som solgte produktet, mens reparasjoner utenfor garanti kan gjøres via en henvendelse direkte til importør Bergsala.» https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/LnPLQ4/forbrukerraadet-klager-inn-nintendo-for-europakommisjonen Om de reparerer gratis etter 5 år i Norge vet jeg derimot ikke. Men er jo bare å ringe dem og spørre. https://www.nintendo.no/support https://www.nintendo.no/information/bergsala Anonymkode: 9f938...99b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #4 Del Skrevet 30. desember 2022 Jeg reklamerte på våre joycons for et år siden da de allerede etter 1 års bruk begynte å drifte. Det var ikke gratis. De konkluderte med at det var vanlig slitasje så de ville ikke dekke reperasjon og sendte bare joyconsene retur til butikken med en regning på neste 300,- Bergsala kontaktet meg ikke en gang for å sjekke om jeg da selv ville betale for reperasjon. Og de var håpløse i kontakt for å få de til å ta joyconsene tilbake og reparere uten den første regning på 300,- Heldigvis var ikke butikken like håpløse så fikk ettergitt de 300,-, men måtte betale neste 500,- for å få fikset joyconene. Nesten like greit bare å kjøpe nye. Anonymkode: f2d35...091 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotball77 Skrevet 25. september 2023 #5 Del Skrevet 25. september 2023 Liste over åpnede apper vises ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #6 Del Skrevet 25. september 2023 Fotball77 skrev (6 timer siden): Liste over åpnede apper vises ikke. Auda. Anonymkode: 13744...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 26. september 2023 #7 Del Skrevet 26. september 2023 Med tanke på alderen er det nok bedre å bare reparere dem selv. Du finner billige deler på Aliexpress, og Youtube har nok av guider for sånt. Aldri prøvd å fikse en Joycon, men har skrudd og og fikset kontroller til NES, SNES, PS1-4 og Xbox 360, og stort sett har det gått greit. Har et par PS3-kontrollere med ganske fæl stick drift, så kanskje jeg skal prøve å bytte stikker på dem snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 26. september 2023 #8 Del Skrevet 26. september 2023 Du har sikkert fått fikset dette nå men jeg kontaktet butikken jeg kjøpte switch fra og så fikk jeg sendt en henvisning til reperasjon, fikk fraktseddel og noe service papirer på mail og så sendte jeg det avgårde. Var ikke noe problem og Nintendo har jo sagt at alle skal få dette reparert gratis for det er jo et problem som har vært fra starten av. Vi kjøpte og med en gang den kom til salgs i 2017 og fikk den fikset i januar 2023 hvis jeg husker rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå