AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #1 Skrevet 29. desember 2022 Hei. Jeg trenger desperat noen råd og litt innspill fra utenforstående personer. Jeg er samboer med en som har tvillinggutter på 9 år. Vi har bodd sammen i litt over tre år, men det siste året så har den ene gutten endret seg veldig. Jeg er ikke så veldig engasjert og opptatt av barn (det betyr ikke at jeg ikke bryr meg, eller engasjerer meg i dem. Men jeg er ikke en person som elsker alle barn helt naturlig. Skulle ofte ønske jeg var det.. men men) men jeg har blitt glad i disse to guttene og ting har stort sett gått veldig fint. Det siste året har som sagt, den ene gutten endret adferd veldig, og jeg sliter virkelig med å komme overens med ham. Han har blitt veldig frekk, stygg med tvillingbroren sin (fysisk og verbalt) og han blir veldig sint.. på en måte som skremmer meg litt. Jeg syns det ofte er ubehagelig å være kun med ham (jeg føler meg kjempefrekk som i det hele tatt tenker det) og jeg har begynt å grue meg litt til samværet når han kommer. Jeg har veldig god kontakt og kjemi med det andre barnet, og vi kan "henge sammen" i dagevis og bare kose oss. Jeg vet ikke hva som har skjedd, og jeg sliter med å gjøre situasjonen bedre. Jeg merker at jeg trekker meg mer vekk og overlater det meste til far når de kommer. Jeg har forsøkt å ta med meg det ene barnet ut for å finne på ting, men han er stort sett bare sur og frekk uansett hva vi gjør.. Det har ikke skjedd noen store endringer i livet hans, det er ikke dårlig stemning mellom mor og far så jeg skjønner ikke hva det er. Men jeg syns ikke det er noe kjekt å ha det kjipt hjemme annenhver helg.. hva kan jeg gjøre her... Anonymkode: f5a84...7ff
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #2 Skrevet 29. desember 2022 Har det skjedd noe hos mor? Kan han være i en lojalitetskonflikt? Anonymkode: 91e78...374
Eva-Lena Skrevet 29. desember 2022 #3 Skrevet 29. desember 2022 Kan du ikke finne på noe med han og spørre om det er noe som plager han for tiden. Si at du merker han er mye sint og frekk og lurer på hvorfor. Samtidig si at du er der for han hvis han vil snakke om dette.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #4 Skrevet 29. desember 2022 Er det ikke litt alderen? Jeg husker jeg var ganske sur og tverr når jeg var 8-9 år. Mange frekke barn i den alderen, noen mer enn andre. Anonymkode: 3fd62...8e9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #5 Skrevet 29. desember 2022 Holder han på å bli tenåring? Min tiåring er sur hver dag. 😭🤣 Anonymkode: 08f45...28e
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #6 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei. Jeg trenger desperat noen råd og litt innspill fra utenforstående personer. Jeg er samboer med en som har tvillinggutter på 9 år. Vi har bodd sammen i litt over tre år, men det siste året så har den ene gutten endret seg veldig. Jeg er ikke så veldig engasjert og opptatt av barn (det betyr ikke at jeg ikke bryr meg, eller engasjerer meg i dem. Men jeg er ikke en person som elsker alle barn helt naturlig. Skulle ofte ønske jeg var det.. men men) men jeg har blitt glad i disse to guttene og ting har stort sett gått veldig fint. Det siste året har som sagt, den ene gutten endret adferd veldig, og jeg sliter virkelig med å komme overens med ham. Han har blitt veldig frekk, stygg med tvillingbroren sin (fysisk og verbalt) og han blir veldig sint.. på en måte som skremmer meg litt. Jeg syns det ofte er ubehagelig å være kun med ham (jeg føler meg kjempefrekk som i det hele tatt tenker det) og jeg har begynt å grue meg litt til samværet når han kommer. Jeg har veldig god kontakt og kjemi med det andre barnet, og vi kan "henge sammen" i dagevis og bare kose oss. Jeg vet ikke hva som har skjedd, og jeg sliter med å gjøre situasjonen bedre. Jeg merker at jeg trekker meg mer vekk og overlater det meste til far når de kommer. Jeg har forsøkt å ta med meg det ene barnet ut for å finne på ting, men han er stort sett bare sur og frekk uansett hva vi gjør.. Det har ikke skjedd noen store endringer i livet hans, det er ikke dårlig stemning mellom mor og far så jeg skjønner ikke hva det er. Men jeg syns ikke det er noe kjekt å ha det kjipt hjemme annenhver helg.. hva kan jeg gjøre her... Anonymkode: f5a84...7ff dette er noe som er melom mor og far , hold deg utenfor Anonymkode: 5cffb...a30
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #7 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): dette er noe som er melom mor og far , hold deg utenfor Anonymkode: 5cffb...a30 Det er ikke så enkelt å holde seg utenfor i sitt eget hjem. Drittlei av slike kommentarer! Anonymkode: ff4c6...2e7 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #8 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er ikke så enkelt å holde seg utenfor i sitt eget hjem. Drittlei av slike kommentarer! Anonymkode: ff4c6...2e7 men det har jo ikke noe med deg og gjøre, du kan ikke bestemme så mye, regner med far bor der og, og han bestemmer over barnet Anonymkode: 5cffb...a30
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #9 Skrevet 30. desember 2022 28 minutter siden, AnonymBruker said: men det har jo ikke noe med deg og gjøre, du kan ikke bestemme så mye, regner med far bor der og, og han bestemmer over barnet Anonymkode: 5cffb...a30 Hvordan handler dette om å bestemme over barnet? Skal ikke ts gjøre sitt beste for å ha en god relasjon med et barn hun BOR SAMMEN MED? Anonymkode: 91e78...374 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #10 Skrevet 31. desember 2022 Hva slags relasjon har du hatt til barna frem til nå? Kun gøy og morsomme aktiviteter eller også grensesetting ved behov? Har barnet uttrykt savn av den andre forelderen? Noe mistrivsel på skolen som dere ikke har fanget opp, ulikheter mellom hjemmene som er slitsomme osv? Anonymkode: 4b448...57e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå